Udsat for noget groft?

  • Hej boys (and girls???)


    Jeg ville lige høre, om der er nogen af jer, der er blevet udsat for noget groft eller har kendskab til noget virkelig slemt. Altså uretfærdig behandling af "systemet" eller tankevækkende sager eller statistik.


    Eksempler:


      Du er blevet fejlbehandlet på et sygehus og har ikke fået erstatning eller har tabt i en klagesag.



      Antallet af trampolinulykker er kraftigt stigende



      Din nabo bliver udsat for incest, men får ikke noget ud af det, når hun melder det til politiet



      Computerne på din uddannelse/arbejdsplads står tændt uden at der er nogen på arbejde og bruger alt for meget strøm.



    Lad mig høre fra jer.


    Mvh
    Stubbe


  • He, der trak jeg lidt på smilebåndet [Blocked Image: http://www.dailyrush.dk/gfx/emoticons/dailyrounds/happy.gif]

  • Skal hele tiden høre på snak om at topskatten skal sættes ned og alt muligt andet der skal gøres for det arbejdende folk. Samtidigt med at SU´en ikke kan følge med prisstigningerne på fødevarer, og der er stort set aldrig nogen der vil gøre noget for de studerende - det syntes jeg er groft ;)

  • Betaler mere for min ungdomsbolig end jeg får i SU.. Har så fravalgt SU nu for at kunne tjene nok til at bo i den, men stadig..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Øverste eksempel kan jeg ihvertfald svare på..


    Har været sygemeldt i et halvt år, efter jeg blev opereret for lyskebrok.. Det gik fint nok i starten til jeg fandt ud, at jeg var blevet følelsesløs i en del af mit venstre lår.


    Det var lægen som havde "kommet til" at klippe følelsesnerven over.. Der er blevet kørt erstatningssag til to af vores selskaber og patientklagenævnet.. INTET har jeg fået, da de siger at det er en risiko ved operationen selvom det er hans PERSONLIGE fejl der har gjort mig permanent skadet resten af livet og fået nedsat arbejdsevne...


    Alt herfra.
    /natch


  • Hvis du er blevet oplyst om risikoen ved operationen og lægen ikke har handlet uforsvarligt så har patientklagenævnet vel foretaget den korrekte kendelse?

  • Blev "svinet til" af en muggen politimand fordi jeg ikke var hurtig nok til at finde mit kørekort frem under en normal kontrol ved Helsinge..
    Havde jeg da bare været forberedt, så havde han fået tilbage at samme skuffe, men somme tider kommer ting så pludseligt at man bare sidder og måber imens folk snakker grimt..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Blev "svinet til" af en muggen politimand fordi jeg ikke var hurtig nok til at finde mit kørekort frem under en normal kontrol ved Helsinge..
    Havde jeg da bare været forberedt, så havde han fået tilbage at samme skuffe, men somme tider kommer ting så pludseligt at man bare sidder og måber imens folk snakker grimt..


    Du skulle da bare pænt have bedt om hans navn, politikreds og 'så ses vi nok igen'. :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Blev "svinet til" af en muggen politimand fordi jeg ikke var hurtig nok til at finde mit kørekort frem under en normal kontrol ved Helsinge..
    Havde jeg da bare været forberedt, så havde han fået tilbage at samme skuffe, men somme tider kommer ting så pludseligt at man bare sidder og måber imens folk snakker grimt..


    Mon ikke bare det er bedst at ryste på hovedet af det og så glemme det igen...Han kunne jo have haft en dårlig dag. Og man skulle jo nødigt pisse dem så meget af at de finder vaselinen og gummihandskerne fram :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Curious


    Mon ikke bare det er bedst at ryste på hovedet af det og så glemme det igen...Han kunne jo have haft en dårlig dag. Og man skulle jo nødigt pisse dem så meget af at de finder vaselinen og gummihandskerne frem :T


    Øh, ved ikke hvor du har dit kørekort, men mine venner har ikke skudt deres op i måsen.......


    (edit: eller, det tror jeg da ikke de har!)


    -fandmer godt jeg ikke har et!



    :rules:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Curious


    Hvis du er blevet oplyst om risikoen ved operationen og lægen ikke har handlet uforsvarligt så har patientklagenævnet vel foretaget den korrekte kendelse?


    Er blevet oplyst om risiko ved operationen men, den fejl som han lavede skulle ikke være en af de ricisi!

  • hmm..


    groft og groft.. nok mere noget der er træls..


    jeg har fødselsdag den 02 juli.. og jeg bliver 18 er i år..


    og det giver sq nogle problemer med S.U.'en.. for jeg kan først få S.U. i Oktober pga. at De arbejder i kvatal.. så jeg går glib af 3xS.U. penge.. og det er jo ikk fordi mine forældre får børnepenge i den tid.. så det er penge jeg går glib af..


    SQ da MEGA træls man.. gratis penge jeg går glib af..



    --------------------------


    Det var så mit lille OUTRAGE.. :finger:

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Jeg tog engang min Puch Maxi med en til en ven, 5 huse længere henne. På det tidspunkt kørte den 2-4 km/t, da den fejlte alt det en knallert overhovedet kan fejle. Da jeg skulle hjem, ca. 03.00 om natten, tændte jeg geden - bare for at se om den kunne. Det kunne den godt, så jeg begyndte fræse hjem. Og så møder jeg selvfølgelig lovens lang arm, 2 huse fra hvor jeg bor. Overtrædelserne: Kørsel uden hjelm, uden bremser, uden hjelm, uden forsikring, udstødning virkede ikke ordentlig.


    Jeg tænkte på at stikke ham betjenten nogle donutspenge, men havde heller ikke min pung med *G*.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bukke^
    Jeg tog engang min Puch Maxi med en til en ven, 5 huse længere henne. På det tidspunkt kørte den 2-4 km/t, da den fejlte alt det en knallert overhovedet kan fejle. Da jeg skulle hjem, ca. 03.00 om natten, tændte jeg geden - bare for at se om den kunne. Det kunne den godt, så jeg begyndte fræse hjem. Og så møder jeg selvfølgelig lovens lang arm, 2 huse fra hvor jeg bor. Overtrædelserne: Kørsel uden hjelm, uden bremser, uden hjelm, uden forsikring, udstødning virkede ikke ordentlig.


    Jeg tænkte på at stikke ham betjenten nogle donutspenge, men havde heller ikke min pung med *G*.


    Ha, ja det var dog groft så du doven du var :)) 5 huse længere nede.. Hvad er det, 50-100 meter?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af |KTS|


    Ha, ja det var dog groft så du doven du var :)) 5 huse længere nede.. Hvad er det, 50-100 meter?


    Prøv at se hvor han bor.. Sønder-jylland.. Der er sgu langt til naboen. Hva der kunne undre mig, er at han ikke skriver "puch maxi med trailer" :crazyeyes:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Curious


    Mon ikke bare det er bedst at ryste på hovedet af det og så glemme det igen...Han kunne jo have haft en dårlig dag. Og man skulle jo nødigt pisse dem så meget af at de finder vaselinen og gummihandskerne fram :T


    Jo, det er bestemt bare noget som skal glemmes. Og er det egentlig også ;) .
    -Og uanset om han har haft en dårlig dag eller ej, så opfører man sig pænt når man er politimand.
    Og havde han fundet vaselinen frem, så skulle han være velkommen. Jeg havde lige været på arbejde og knokle som en gal, så det ikke alt der dufter af roser :))

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Er blevet snydt for 3300kr ved privat handel....fik aldrig den ps3 jeg havde "købt" på gulooggratis.dk
    Efterfølgende meldte jeg og 2 andre der var hoppet på selv samme svindel det til politiet men ingen har hørt et kvæk endnu og de penge ser jeg nok aldrig igen.


    gaming-king: Selvom du først får din su pr. 1. oktober så vil du stadig få pengene for de måneder du er berettiget til. Altså fra den måned du starter i skole igen (sommerferien er ikke SU berettiget).

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af JuiCe


    gaming-king: Selvom du først får din su pr. 1. oktober så vil du stadig få pengene for de måneder du er berettiget til. Altså fra den måned du starter i skole igen (sommerferien er ikke SU berettiget).



    hvad skal en studerende så leve af i sommerferien???.. det er trosalt penge man får fordi man skal kunne overleve..



    men er du sikker på jeg får de penge som jeg sådan set skulle ha haft fra en halv månedet agust og september?.. tror jeg nemli ikk..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650