Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 16. november 2003, 19:38

Hej alle.

Her kommer lige et vildt skud i tågen.

Vi har lige været ude af huset i 3 timer og jeg aflæste el-måleren da vi kørte. Da vi kom hjem, var der brugt 1 KW time 8o
Det kan ikke passe. Intet var tændt og alt stod på standby. Det svarer til over 300 Watt pr time 8o
Jeg tror vores el-måler fejler noget. I tidernes morgen kørte den kun med 2 faser. Nu kører den med 3.

Er der andre, der har prøvet noget lignende ?

BTW. Jeg fik for resten et eftersmæk på 5000 kr forrige år og og hvis det viser sig, at måleren er fejlen, vil jeg have dem tilbage.

Jeg har været rundt i hele huset og måle det hele med en energimåler. Intet usædvanligt forbrug målt nogen steder.

2

søndag, 16. november 2003, 19:49

Citeret

Originally posted by The Hans
Hej alle.

Vi har lige været ude af huset i 3 timer og jeg aflæste el-måleren da vi kørte. Da vi kom hjem, var der brugt 1 KW time 8o
Det kan ikke passe. Intet var tændt og alt stod på standby. Det svarer til over 300 Watt pr time 8o
Jeg tror vores el-måler fejler noget. I tidernes morgen kørte den kun med 2 faser. Nu kører den med 3.

BTW. Jeg fik for resten et eftersmæk på 5000 kr forrige år og og hvis det viser sig, at måleren er fejlen, vil jeg have dem tilbage.

Jeg har været rundt i hele huset og måle det hele med en energimåler. Intet usædvanligt forbrug målt nogen steder.

Det kommer sandelig an på, hvilket fyr du har, eller om du har vandvarmer. Nogle fyr er monteret med el-patroner, som bruger en del watt.

MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

3

søndag, 16. november 2003, 19:51

Citeret

Originally posted by jurban
Det kommer sandelig an på, hvilket fyr du har, eller om du har vandvarmer. Nogle fyr er monteret med el-patroner, som bruger en del watt.

Det har du helt ret i.
Jeg har billig fjernvarme her. ;)

4

søndag, 16. november 2003, 19:57

Nu er det vel ikke at du har en server stående og i hjørnet og havde glemt den ? :))

5

søndag, 16. november 2003, 20:12

Citeret

Originally posted by GrillRotten
Nu er det vel ikke at du har en server stående og i hjørnet og havde glemt den ? :))

Nej, som skrevet, alt var på standby. ;)

Der er noget uldent ved den måler og jeg har haft et øje til den længe.
Næste projekt er at måle alle udgående ledninger med et tang-Amperemeter.

Jeg målte for resten lige strømforbruget på min computer. Ca 110W ubelastet.
3 computere, der er slukkede med printere og alt har et strømforbrug på 42 Watt her.

6

søndag, 16. november 2003, 20:20

Citeret

Nej, som skrevet, alt var på standby. ;)

Der er noget uldent ved den måler og jeg har haft et øje til den længe.
Næste projekt er at måle alle udgående ledninger med et tang-Amperemeter.

Jeg målte for resten lige strømforbruget på min computer. Ca 110W ubelastet.
3 computere, der er slukkede med printere og alt har et strømforbrug på 42 Watt her.

Okey... og du har ikke en forstæker som sluger cirka det samme på standby som en Fiat bruger af induktionsstrøm til at starte ? *G*.... Bare for at overdrive lidt... :)) ...

Kunne være jeg skulle til at måle hvad mine forskellige ting og sager bruger bare for at være nysgerrig. Toppen af strømforbruget er ihvertfald min forstærker når den kører.... Den sluger mere end computerne og TV´et tilsammen .... :]

7

søndag, 16. november 2003, 20:27

Citeret

Okey... og du har ikke en forstæker som sluger cirka det samme på standby som en Fiat bruger af induktionsstrøm til at starte ? *G*.... Bare for at overdrive lidt... :)) ...

*G* Det ville være for pinligt. Nej, det har jeg bestemt ikke ;)

Citeret

Kunne være jeg skulle til at måle hvad mine forskellige ting og sager bruger bare for at være nysgerrig. Toppen af strømforbruget er ihvertfald min forstærker når den kører.... Den sluger mere end computerne og TV´et tilsammen .... :]

Det kunne nemt ske, at du blev overrasket.
Min far har nogle klasse A monoblokke til sit
Holfi anlæg. De spiser sikkert godt med strøm ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "The Hans" (16.11.2003, 20:28)

8

søndag, 16. november 2003, 20:38

Citeret

*G* Det ville være for pinligt. Nej, det har jeg bestemt ikke ;)

Det kunne nemt ske, at du blev overrasket.
Min far har nogle klasse A monoblokke til sit
Holfi anlæg. De spiser sikkert godt med strøm ;)

Siger du det er pinligt at have en forstærker der kræver sin helt egen sikring ude i skabet ? Hmm... Ja, det er en sgu en dyr fornøjelse... :rolleyes:

Hm, efter det med min forstærker, så er der nok ikke noget der kan overrasker mig.... Så skulle det lige være hvis min gamle PII bruger mine end min skrivebordslampe..... Som endda måske er muligt... :))

9

søndag, 16. november 2003, 20:46

Citeret

Siger du det er pinligt at have en forstærker der kræver sin helt egen sikring ude i skabet ? Hmm... Ja, det er en sgu en dyr fornøjelse... :rolleyes:

Nej, jeg siger det ville være pinligt at brokke sig over sin el-måler og så overse en stor strømsluger ;)
En klasse A forstærker en måske halvdyr i strøm, men lyden er super og så sparer man jo lidt på varmen ;)

10

søndag, 16. november 2003, 20:52

Citeret

Nej, jeg siger det ville være pinligt at brokke sig over sin el-måler og så overse en stor strømsluger ;)
En klasse A forstærker en måske halvdyr i strøm, men lyden er super og så sparer man jo lidt på varmen ;)

He He... Ja, det ville være lidt pinligt, men det er jo ikke altid man lige kan se udvendigt hvilket dyr der er indvendigt... :))

Ja, sådan skal det være.... ;) ... en rigtig forstærker skal der være ordenlige blæsere i.... Ellers er den ikke kraftig nok... :))

11

søndag, 16. november 2003, 21:01

Citeret

Hej alle.

Du har ikke en dykpumpe stående et sted???
Min mor havde det samme prob , jeg kom i tanke om en dykpumpe il hendes dræn og yep , den var faldet ned i brønden og stod og pumpede uafbrudt , men kom ikke af med vandet da slange var faldet ud.
Kostede hende 7000 kr i extra strøm.
Tjek hvis duhar.

The_Unforgiven

12

søndag, 16. november 2003, 21:16

Citeret

Originally posted by The_Unforgiven

Du har ikke en dykpumpe stående et sted???
Min mor havde det samme prob , jeg kom i tanke om en dykpumpe il hendes dræn og yep , den var faldet ned i brønden og stod og pumpede uafbrudt , men kom ikke af med vandet da slange var faldet ud.
Kostede hende 7000 kr i extra strøm.
Tjek hvis du har.

The_Unforgiven

Nej, har jeg ikke.

Det der er skummelt, er at jeg er ret sikker på, at strømforbruget først er steget markant, efter at måleren er blevet lavet om fra 2 til 3 faser.
Det er ret ulogisk, for det gælder om at belaste en måler ligeligt på alle tre faser.
Jeg tror der er noget galt med den måler, men det er jo ikke nemt at bevise det.
I sidste ende må jeg jo se om jeg kan få fat i en måler mere og koble den på efter den anden måler og så sammenligne målingerne. Er der væsentlig forskel der, har jeg jo beviser på det og skal der betales penge tilbage, kan jeg love dig for ;)

13

søndag, 16. november 2003, 21:20

Kan du ikke bare slå ALT fra i en time og så se om tælleren bevæger sig ?... For hvis du slår ALT fra, så burde den jo stå helt stille...

Ved godt at det ikke er så fedt og slå alt fra... dvs. og køleskab, fryser osv, men det tager jo ikke skade af det når det bare er en times tid.

Så får du også mulighed for at læse en bog i fred... :))

14

søndag, 16. november 2003, 21:26

Du har ikke noget Genvex anlæg kørende? Det var der i min gamle lejlighed. Anlægget består af en cirkulationspumpe og et varmelement. Pumpen suger luft i køkken og bad, luften bliver filtreret og genopvarmet (via elementet) og blæst ind i stuen. Da thermostaten stod af, kørte varmelementet for fulde drøn døgnet rundt. Det gamle lort kostede mig 6K for 4 måneder, for en 34kv.m lejlighed. Boligforeningen ville ikke punge ud, eftersom det åbenbart er mit ansvar, at det gamle møg virker. Det stod så med små bogstaver i lejekontrakten... Grrr...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Torque" (16.11.2003, 21:27)

15

søndag, 16. november 2003, 21:31

Citeret

Kan du ikke bare slå ALT fra i en time og så se om tælleren bevæger sig ?... For hvis du slår ALT fra, så burde den jo stå helt stille...

Ved godt at det ikke er så fedt og slå alt fra... dvs. og køleskab, fryser osv, men det tager jo ikke skade af det når det bare er en times tid.

Så får du også mulighed for at læse en bog i fred... :))

God ide, som jeg har prøvet og måleren står stille, men det er jo ikke ensbetydende med, at den måler korrekt, når den belastes ;)
Jeg har også været over hele huset med en energimåler. Det blev jeg ikke ret meget klogere af.
Tanken om at få det ene eftersmæk efter det andet p.g.af en evt. defekt måler er jeg ikke helt vild med.
Elværket er jo ligeglade, de sender jo bare regningen alligevel :(
Er lige før jeg skal til at lave noget automatik med et 3 faset relæ og et kontaktur. F.eks. 1 uge normal og en uge hvor måleren tæller baglæns... he he ;)

16

søndag, 16. november 2003, 21:33

Citeret

Originally posted by Torque
Du har ikke noget Genvex anlæg kørende? Det var der i min gamle lejlighed. Anlægget består af en cirkulationspumpe og et varmelement. Pumpen suger luft i køkken og bad, luften bliver filtreret og genopvarmet (via elementet) og blæst ind i stuen. Da thermostaten stod af, kørte varmelementet for fulde drøn døgnet rundt. Det gamle lort kostede mig 6K for 4 måneder, for en 34kv.m lejlighed. Boligforeningen ville ikke punge ud, eftersom det åbenbart er mit ansvar, at det gamle møg virker. Det stod så med små bogstaver i lejekontrakten... Grrr...

Nej, har jeg ikke.
Typisk for boligforeninger.... tsk tsk
Jeg kommer garanteret også selv til at betale for en ny måler. Skulle ikke undre mig det mindste.

17

søndag, 16. november 2003, 21:36

Citeret

Citeret

Nej, har jeg ikke.
Jeg kommer garanteret også selv til at betale for en ny måler. Skulle ikke undre mig det mindste.

Jep, de er nogle l*dere... :D

18

søndag, 16. november 2003, 22:02

Citeret

Citeret

Nej, har jeg ikke.

Skal du ikke flytte en sofa eller lign , og tilfældigvis kom til at ramme/smadre den????????

The_Unforgiven

19

mandag, 17. november 2003, 00:31

Citeret

Originally posted by The_Unforgiven
Skal du ikke flytte en sofa eller lign , og tilfældigvis kom til at ramme/smadre den????????

The_Unforgiven

Det ville sikkert ikke hjælpe ret meget. Jeg har mit eget hus, så jeg hænger nok på den i sidste ende alligevel, tror jeg.
Jeg kunne jo banke et søm i væggen ved siden af måleren med en mukkert og så smuttede den lige... he he :))
Nej, jeg tror jeg ringer til el-værket og klager min nød. Er da ikke rimeligt med en måler der er OC. ;)

20

mandag, 17. november 2003, 00:51

Citeret

Er da ikke rimeligt med en måler der er OC. ;)

Nej elmåleren og skatten er det eneste der under alle omstændigheder ikke må overclockes :)) *G*

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.