Told og moms på vare købt i USA?

  • Hejsa,


    Står og overvejer at bestille lidt forskellige ting og sager fra et firma i USA til en samlet værdi på 450,- kr, men så er det at jeg ikke lige kan finde hoved og hale i de told regler, eftersom det er første gang jeg handler udenfor EU's grænser.
    Hvor meget er det man skal betale hvis ens pakke bliver taget i tolden? Har hørt noget med at det er 25% af varen + fragt?


    Skal lige siges at det ikke er elektronik hvis det gør nogen forskel.


    På forhånd tak

  • De ting jeg har købt fra US har typisk ligget på 3-10% oveni, og jeg bestiller alt muligt derovre fra nu $-kursen er lav.
    Du skal derudover regne med 150,- oveni til posten.


    Så hvis du køber noget til 450,- vil jeg gennemsnittelig set regne med du skal af med 622,50,-


    -det er dog slet ikke sikkert du bliver taget i tolden, ikke alting bliver tjekket.
    -skal du være helt sikker på prisen så ville jeg dog nok vælge og ringe til postdanmark toldservice, det er dem der fortolder dig og kan sikkert sagtens lave en beregning indenfor den rette varegruppe og pristabel

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ayu
    Hvis du bliver taget i tolden skal du betale:
    Moms = 25% af varen
    Told = x% af varen + porto
    Gebyr = 150,- (ihvertfald pdk's sats)


    Her er en "lommeregner" med udvalgte satser


    Det kan jo hurtigt blive en dyr fornøjelse, næsten lige før det ikke kan svare sig.
    Hvordan ved man hvor mange % af varen + porto told er, eller er det ikke muligt før varen rent faktisk er blevet taget i tolden? Undrer mig bare eftersom du har skrevet told = x% af varen + porto.


    Men tak for svaret. :) :)

  • Kommer jo an på hvilken vare det er du bestiller... der er forskellige toldtarif for forskellige varegrupper, du kan slå dem op hos Told&Skat. Du skal huske man tager told af totalbeløbet dvs. både varens pris og fragten!

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Hmm, så hvis jeg nu bestiller noget til 75,- kr. så skal jeg hverken betale told, moms eller gebyr - kun fragt fra det firma som jeg bestiller hos?
    Hvis min ordrer så lyder på 15$ når jeg har bestilt, hvad så hvis $-kursen stiger inden min pakke når tolden, og derved overskrider 80,- kr. - skal jeg så til at betale moms, gebyr og afgift?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Braindead
    Roughly, læg 37% af prisen oveni. 25% moms og 12% told.
    Prøv at høre butikken om de ikke kunne være så flinke at sende faktura via mail og så sende pakken som en gave.


    Det er meget afhængigt af hvad du bestiller, men et eller andet sted mellem 2 og 15% er ikke helt galt. De gældende satser kan ses her: http://vita.toldskat.dk/vita.htm (IE only....)


    /ask

  • Prøver lige ad igen,


    Hvis jeg bestiller en pakke til 72,- kr. - så er der hverken told, moms eller gebyr på min pakke men kun fragt prisen fra det firma jeg har lavet min ordre hos?
    Men hvad så hvis $-kursen skulle ske at stige inden min pakke bliver toldet, og den så kommer til at overskride de 80,- kr. når de modtager den i tolden - skal jeg så til at betale moms etc?

  • Det kommer åbenbart an på hvordan det bliver sendt fra forhandleren, for jeg har lige modtaget et "maxi-brev" fra USA, som jeg ikke er blevet opkrævet noget ekstra af. Denne blev sendt med United Staes Postal Service, Priority Mail. Blev dog meldt som pakke hos PostDK!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus
    Prøver lige ad igen,


    Hvis jeg bestiller en pakke til 72,- kr. - så er der hverken told, moms eller gebyr på min pakke men kun fragt prisen fra det firma jeg har lavet min ordre hos?
    Men hvad så hvis $-kursen skulle ske at stige inden min pakke bliver toldet, og den så kommer til at overskride de 80,- kr. når de modtager den i tolden - skal jeg så til at betale moms etc?


    Det er korrekt

  • Bagatelgrænse = 80,-
    Told i eksempel 10%


    Eksempel 1:
    Du bestiller en ting til 100,- med fragt på 75,-.... i alt 175,- her skal du så betale told af hele beløbet derefter moms af hele beløbet!


    Told = (100+75) * 0,1 = 17,5
    Beløb incl Told = 175 + 17,5 = 192,5
    Moms = 192,5 * 0,25 = 48,13
    I alt incl. Told & Moms = 48,13 + 192,5 = 240,63
    Gebyr fra pdk = 150
    Total = 240,63 + 150 = 390,63


    Atlså løber told, moms og gebyr op i = 390,63 - 175 = 215,63,-



    Eksempel 2:
    Du bestiller en ting til 75,- hvor fragten er 100,..... i alt 175,- her skal du ikke betale moms da det er under bagetelgrænsen.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m


  • Så de 80,- kr. som bagetelgrænsen er, er ikke med fragt indregnet? Så jeg kan altså godt købe for 80,- kr. og dertil kommer der så fragt oveni som måske løber op på 175 samlet, og stadig lade vær med at betale told, moms og gebyr?


    Hvad med hvis kursen stiger inden min pakke bliver toldet, altså så pakkens indhold går fra f.eks. 79,- kr. til 81,- kr. - skal jeg så til at betale for hele molevitten?


    Tak for svarene :9xo


    EDIT: Skal man stadig betale gebyr til Post Danmark selvom man har købt for under 80,- kr.?

  • I første omgang kigger de kun på indholdets værdi, overstiger det 80,- påløber der told, moms og gebyr af både indholdets værdi og fragt.


    Er det under 80,- så vil pakken blot blive udleveret som sædvanligt.


    Det er så vidt jeg ved nationalbankens dagskurs der er gældende, så ja du kan godt risikere det scenarie som du har stillet op.


    Og nej, du skal ikke betale gebyr for noget der ikke er blevet fortoldet.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m


  • Fornemt, tak skal du have. :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maleficus
    Fornemt, tak skal du have. :)


    Var så lidt, ikke alle tidl. PDK-ansatte er røvhuller! :D

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Er der nogen der vil fortælle mig hvor meget jeg skal betale hvis varen koster 225? :D


    Forskellige varetyper fortoldes forskelligt, men eftersom varen koster 225 kr, skal du regne med at betale gebyret for at indføre noget der skal fortoldes (på nogen og 100kr) og moms (dvs. 25%).


    Jeg kan desværre ikke finde rundt på postdks hjemmeside, så jeg kan ikke svare dig på de specifikke detaljer angående priser og toldsatser.
    Et forslag kunne være at du kigger på shopusa.com, de tilbyder at sende varer fra USA, men om det kan betale sig for en vare til 225 kr, tvivler jeg nu på.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.