Post.dk - problemer!

  • Jeg sidder i den kedelige situation, at postdanmark har smidt en pakke væk jeg har sendt. - faktisk for over tre måneder siden har de smidt den væk. - Men først nu har deres *host* hurtige *host* efterforskning af sagen fundet ud af pakken er bortkommen og er erstatningspligtig.


    Jeg har så fået tilsendt et brev, hvor jeg skal sende kvitteringen, jeg ringer til dem og forklarer at jeg af gode grunde ikke kan sende en kvittering, fordi den lå i den pakke som I har smidt væk!


    Jeg får så svaret "du kan da bare få en ny" så sagde jeg nej! Det kan jeg ikke bare når det er købt i udlandet. Jeg tilbyder så jeg kan sende et screen shot, hvor købers navn står og det han har betalt. Så siger de "nej det ikke godt nok, men hvad er der i pakken, jeg svarer så som det er en Apple iPhone 16gb", så kommer svaret "jamen vi dækker ikke elektronik sendt som almindelig pakke".


    Hvad gør jeg her? Det er en del penge vi snakker om, og synes det er en gang forbandet SHIT fra deres side.

  • det er ligegyldigt hva der er i pakken når du sender den som normalt pakkepost, det SKAL du ik fortælle dem, kun hvis pakken forsvinder og, når du har betalt de 70kr. så ska de dække op til 4600kr. som Zulu skriver.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam
    Hvad gør jeg så med den manglende kvittering?


    Du må da kunne printe en mail eller noget andet ud fra der hvor du har købt den - du må på en eller anden måde kunne genskabe en kvittering, med mindre den er fundet på gaden og sendt til dig fra en street hustler uden fast bopæl...
    -alle butikker, ja selv på eBay hos private, får man kvitteringer som man altid efter anmodning kan få elektronisk også.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Zalam
    Problemet er jo der på kvitteringen kun står 600 dollars, men der er jo betalt told af de penge så beløbet er nærmere 3800,-


    Øh hvordan kan du betale told når du ikke har modtaget pakken?
    -du får jo en toldkvittering som skal betales på posthuset ved afhentning af pakken.


    Under alle omstændigheder så kan toldvæsenet også sende dig en kopi.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af at.mac


    Øh hvordan kan du betale told når du ikke har modtaget pakken?
    -du får jo en toldkvittering som skal betales på posthuset ved afhentning af pakken.


    Under alle omstændigheder så kan toldvæsenet også sende dig en kopi.


    Jeg købte den, og betalte tolden, - solgte den videre, da den så blev sendt til køber, har aberne smidt den væk!

  • Ja, du må kunne få en ny kvittering af toldvæsenet!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Ja, du må kunne få en ny kvittering af toldvæsenet!


    Anders


    Er det ikke post.dk der fortolder forsendelser fra udlandet? For skat? Det mener jeg bestemt. Men det er nok skat/told der skal kontaktes.

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo


    Er det ikke post.dk der fortolder forsendelser fra udlandet? For skat? Det mener jeg bestemt. Men det er nok skat/told der skal kontaktes.


    Helt korrekt så hedder det "Post Danmarks Toldservice" - det er en outsourced del af Skat som PostDanmark har kommandoen over.
    -det er også derfor posten skal have 150,- i gebyr for at fortolde en vare, resten af pengene går så til selve tolden, de 150,- er PostDK's fortjeneste.


    Ved ikke lige hvordan det internt er skruet sammen, men eksternt ser det ihverfald ud som beskrevet.