Findes denne "Bot"

  • Jeg har erfaret gennem en kammi, at der rent faktisk findes en bot, som kan generer fremsendelse af jobansøgninger i forbindelse med folk nu skal udsende 4 ansøgninger pr uge ved ledighed.


    Holder den ?

  • Er der noget problem i at sende 4 ansøgninger om ugen. Jeg kan ærlig talt ikke se det store problem. En normal arbejdsuge er på 37 timer + transport. For de fleste giver det et tidsforbrug på 45-50 timer. Når først man har lavet en ansøgning kan det ikke tage mange timer om ugen at sende de 4 ansøgninger.
    Man skal vel se på det som ens "job" når man er arbejdsløs.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Er der noget problem i at sende 4 ansøgninger om ugen. Jeg kan ærlig talt ikke se det store problem. En normal arbejdsuge er på 37 timer + transport. For de fleste giver det et tidsforbrug på 45-50 timer. Når først man har lavet en ansøgning kan det ikke tage mange timer om ugen at sende de 4 ansøgninger.
    Man skal vel se på det som ens "job" når man er arbejdsløs.


    Anders


    Nu er jeg ikke arbejdsløs, og finder omtalte regel latterlig. Jeg ved ikke hvordan du søger/søgte arbejde, men en arbejdsgiver kan sagtens spotte, hvis du bare fremsender en standard ansøgning.
    Research tager tid, og vil man have et arbejde, så sender man ku n en ansøgning man ligger sjæl i.


    På landsbasis snakker vi omkring 12mill ansøgninger, hvis omtalte regel skal holdes. Så måske postDanmark søger folk ;)


    Overvej lige folk der modtager f. eks ligegyldige ansøgninger rent faktisk skal svare tilbage, og bruge tid på at læse fremsendte - latterlig system, og jagt på arbejdsløse, som i mange tilfælde har det svært


  • Men til gengæld er det rimelig nemt at finde arbejde hvis man virkelig vil have arbejde. Er man arbejdsløs mener jeg ikke man kan tillade sig at være for kræsen og udelukkende gå efter jobs man har en evt. uddannelse til eller. Så må man tage hvad der er muligt (selvfølgelig inden for en vis grænse).


    Selv om de siger at vi er begyndt på en afmatning i erhvervslivet så er der stadig mangel på folk, og ja PostDK mangler bl.a. en masse folk.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Men til gengæld er det rimelig nemt at finde arbejde hvis man virkelig vil have arbejde. Er man arbejdsløs mener jeg ikke man kan tillade sig at være for kræsen og udelukkende gå efter jobs man har en evt. uddannelse til eller. Så må man tage hvad der er muligt (selvfølgelig inden for en vis grænse).


    Selv om de siger at vi er begyndt på en afmatning i erhvervslivet så er der stadig mangel på folk, og ja PostDK mangler bl.a. en masse folk.


    Anders


    Sandt nok. slettet


    Man kan altid få job gennem et vikarbureau hvis man ønsker det. Man kan sikkert også altid få job i det lokale supermarked/brugs.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    Tillykke - du har lige vundet dagens dummeste kommentar gevinst.


    Og du har vundet en uge i kulden. ;)



    Edit: Vil godt indrømme at mit indlæg kunne have været skrevet på en del pænere facon, men jeg gider bare ikke blive ved med at være vidne til den slags provokerende opførsel du lægger for dagen.

  • [SIZE=7]Hahahahahahahaha bublegum[/SIZE]


    Undskyld, kunne ikke dy mig :)
    Men kan heller ikke se hvor svært det kan være at sende op til HELE 4 ansøgninger ud på en HEL uge :P

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Prectar
    Men kan heller ikke se hvor svært det kan være at sende op til HELE 4 ansøgninger ud på en HEL uge :P


    Næææ for al den tid man har til overs, må man jo bruge flittigt på at få et job. :)


    Måske er det selvfølgelig ikke lige hver uge man kan finde 4 relevante jobs. Især for dem der bor i mindre byer, men på den anden side er man jo også nødt til at opsætte visse regeler for at sikre at folk søger job aktivt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Næææ for al den tid man har til overs, må man jo bruge flittigt på at få et job. :)


    Måske er det selvfølgelig ikke lige hver uge man kan finde 4 relevante jobs. Især for dem der bor i mindre byer, men på den anden side er man jo også nødt til at opsætte visse regeler for at sikre at folk søger job aktivt.


    Lige præcis.
    Også uden reglerne om jobsøgning ville der vare være endnu flere der nassede (ville jeg tro)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Sandt nok - Det er bare et spørgsmål om at få fingeren ud, og holde op med at nasse på samfundet. ;)


    Man kan altid få job gennem et vikarbureau hvis man ønsker det. Man kan sikkert også altid få job i det lokale supermarked/brugs.


    Så ved du vidst ikke hvad et vikar bureau er.


    Og i øvrigt, er det ikke sikkert at man altid kan få et job i det lokale supermarkede. Man skal faktisk have lidt færdigheder og gerne være bare lidt præsentabel. Desuden er det ikke ALLE der mangler personale.



    Til sidst, var det ikke lidt noget pis at sige? Og ret unødvendigt i øvrigt. Måske skulle du tage at læse hvad folk skriver, i stedet for bare at hælde ud.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Men til gengæld er det rimelig nemt at finde arbejde hvis man virkelig vil have arbejde. Er man arbejdsløs mener jeg ikke man kan tillade sig at være for kræsen og udelukkende gå efter jobs man har en evt. uddannelse til eller. Så må man tage hvad der er muligt (selvfølgelig inden for en vis grænse).


    Men det går stadig ud på at søge 4 relevante jobs i ugen og det kan være svært for mange. Jeg mener også det er en meget spøjs regel, og jeg undrer mig over hvordan man er kommet frem til, at lige netop 4 jobs er grænsen.


    Virksomhederne har jo heller ikke noget ud af at modtage x antal ansøgninger fra folk der enten ikke er kvalificeret til jobbet eller bare har skrevet en elendig standardansøgning.


    Men jeg er helt enig i, at arbejdsløse selvfølgelig skal gøre hvad de kan for at komme i arbejde, og man nok ikke skal være kræsen i første omgang da det er nemmere at få et nyt arbejde når man allerede er i arbejde, men derfor kan man jo godt behandle folk med bare en smule respekt.


  • Er det ikke LIDT barnligt at smide en bruger ud for den kommentar!
    Du kan findt svine folk til, som ikke kan/vil finde et arbejde, og kalde dne for nasserøve, men når man ikke er enig med dig, og skriver du har smidt en dum kommentar, så ryger folk ud!!


    Synes det findes en tråd på Tweak, hvor I reklamere med, at I gerne vil skille Jer ud som det bedste. Skulle man ikke liiige kigge ind i egen kasse.


    Totalt amatør handling af dig Mikkel, og pinligt for Tweak at behandle brugere sådan.


  • Jo, jeg tror så godt jeg ved hvad et vikarbureau, eftersom jeg har været ansat gennem et i mange forskellige virksomheder. Og jeg kan ikke huske i hvilken forbindelse men jeg så engang en udsendelse/artikel hvor de spurgte forskellige vikarbureau'er om hvad det krævede at få job hos dem, og det eneste de krævede var en fast postadresse, så kunne man få job om man så var hjemløs.


    Og mht. til supermarkeder, så kan alle mennesker vel finde ud af at være præsentable? Jeg har selv arbejdet i supermarked et par år, godt nok som ung servicemedarbejder, men det var da godt nok ikke alle kollegerne der var lige præsentable! Slet ikke når de sad der i 8 timer om lørdagen med tømmermænd...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel


    Jo, jeg tror så godt jeg ved hvad et vikarbureau, eftersom jeg har været ansat gennem et i mange forskellige virksomheder. Og jeg kan ikke huske i hvilken forbindelse men jeg så engang en udsendelse/artikel hvor de spurgte forskellige vikarbureau'er om hvad det krævede at få job hos dem, og det eneste de krævede var en fast postadresse, så kunne man få job om man så var hjemløs.


    Og mht. til supermarkeder, så kan alle mennesker vel finde ud af at være præsentable? Jeg har selv arbejdet i supermarked et par år, godt nok som ung servicemedarbejder, men det var da godt nok ikke alle kollegerne der var lige præsentable! Slet ikke når de sad der i 8 timer om lørdagen med tømmermænd...


    Hvad med den målgruppe, som rent faktisk ikke KAN passe et arbejde!


    Nyt tiltag fra regeringen går ud på at få ALLE i arbejde. Det lyder super godt og rimeligt, men, men nu er der lige det at den sidste rest af kontanthjælpsmodtagere rent faktisk er så dårlige, at selv et flexjob næppe kan komme på tale, hvis det endda var muligt at finde nogen som vil give ansættelse i ganske få timer om dagen.
    Her tænker jeg ikke på alkoholikere, narkomaner og selvvalgte som ikke VIL arbejde, men de mennesker som ingen læge kan hjælpe med en diagnose, og derfor havner de på kontanthjælp, da de vitterligt ikke KAN magte et arbejde, det er ulykkelige mennesker, som virkelig prøver at få dagligdagen til at hænge sammen, med de få kræfter de har, på grund af sygdom, oven i dette bliver de mistænkeliggjort at "systemet" da de ikke kan få dokumentation på deres lidelse og mange bliver endog stemplet som psykisk ustabile efter nogen tid, da økonomisk pres, manglende forståelse endog fra familie efterhånden sætter sit præg på hverdagen.
    Jo de vil heller end gerne arbejde, være fri for Deres daglige/natlige til tiden ganske uudholdelige smerter, de vil gerne stadig tjente gode penge, så de kan leve et anstændig liv som alle andre, tænk at kunne tage på ferie, købe et par nye bukser, få råd til at få lavet sine tænder eller lignende. Tænk jer godt om før i dømmer andre, det kan jo være der er noget om vi har "valgt" at leve på et minimum, udover dovnskab

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Mikkel
    Jo, jeg tror så godt jeg ved hvad et vikarbureau, eftersom jeg har været ansat gennem et i mange forskellige virksomheder. Og jeg kan ikke huske i hvilken forbindelse men jeg så engang en udsendelse/artikel hvor de spurgte forskellige vikarbureau'er om hvad det krævede at få job hos dem, og det eneste de krævede var en fast postadresse, så kunne man få job om man så var hjemløs.


    Og mht. til supermarkeder, så kan alle mennesker vel finde ud af at være præsentable? Jeg har selv arbejdet i supermarked et par år, godt nok som ung servicemedarbejder, men det var da godt nok ikke alle kollegerne der var lige præsentable! Slet ikke når de sad der i 8 timer om lørdagen med tømmermænd...


    Er du sikker på at du ved det? Kan også være du bare ikke kan finde ud af at formulere dig. Vikarbureauer ansætter jo ikke for firmaer, det er rekrutterings firmaer der gør det.
    Man er ansat hos et vikarbureau og bliver udlejet af dem til et firma der har brug for det.


    Nej ikke alle mennesker kan finde ud af at være præsentable.. Stram lige op med den der generalisering.


    Du skal nok også lige have i tankerne, at chefen formentlig heller ikke var på arbejde når den unge ansvarsløse person med tømmermænd var på arbejde en lørdag. For så var han formentlig blevet sendt hjem. Ellers har din chef nok bare været komplet idiot. Desuden, bare fordi supermarkederne ikke kræver at man har gået på HHX etc., så bliver man alligevel spurgt om mere, end om man har noget tøj der gerne må blive lidt snavset og om man har gået i folkeskole.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af bublegum


    Tillykke - du har lige vundet dagens dummeste kommentar gevinst.


    Jamen er det ikke rigtigt ?


  • Hvordan de har fundet antallet skal jeg heller ikke kunne sige, men et eller andet sted skulle det jo ligge. Personligt mener jeg at jeg ville kunne lave 4 ansøgninger på en dag inkl. tilpasning, research osv. Når først man har en standardansøgning skal den jo bare rettes til, så de ikke relevante ting ryger ud og der lægges vægt på de relevante o.lign.
    Jeg vil mene at det største problem ligger i at finde jobs der er interessante. Om man lige kan finde 4 af dem hver uge (specielt hvis man bor i tyndt befolkede områder uden så mange virksomheder) er nok tvivlsomt, men i det tilfælde ville jeg bare sende en standardansøgning til et eller andet job jeg alligevel ikke rigtig ville kunne få. Det er selvfølgelig lidt fusket men kan være nødvendigt.


    Med hensyn til kræsenhed skal man jo ikke tage hvad som helst. F.eks. skal man nok ikke søge job på hestestuderi hvis man er allergisk overfor heste eller hos et rengøringsfirma hvis man virkelig hader at gøre rent.


    Men nu vil jeg mene at jeg er ret højt uddannet, men var jeg arbejdsløs ville jeg da stadig søge f.eks. postbud, renovationsmedarbejder eller andet.


    Selve jobbet er ikke alt. Jeg har haft flere jobs hvor arbejdsopgaverne ikke har været de mest ophidsende, men alligevel har jeg været rigtig glade for dem fordi der har været en god stemning og gode medarbejdere.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------