1

onsdag, 9. april 2008, 18:44

Ohøj alle,

Jeg går og overvejer at købe Guitar Hero 3 - Legends of Rock - til min PS2.
Da jeg ikke ejer en PS3, ville jeg gerne vide om det er muligt at bruge min Guitar Hero kontroller fra PS2 på PS3. Ville være dejligt, for så slipper jeg for at skulle købe en ny kontroller hvis jeg engang får fingrene i en PS3.

Nogen der ved om det er muligt?

På forhånd tak :)

2

onsdag, 9. april 2008, 18:47

Det er vist ikke muligt desværre. Har 2 venner der har GH3, den ene til ps3 og den anden til ps2, og da jeg selv spurgte dem om det samme sagde de at det ikke var muligt.

EDIT: Søgte lige lidt for sjov på nettet og det er lidt blandede svar der popper frem. Nogen mener at det godt ka lade sig gøre ved at brug en PS2 -> PS3 adapter, mens andre siger at det ikke kan lade sig gøre.

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "JuiCe" (09.04.2008, 18:51)

3

onsdag, 9. april 2008, 18:57

Læste også noget om en adapter, men kunne ikke rigtig finde en kilde som bekræftede det.
Og sådan et svin koster sikkert også en hel del penge. :ph34r:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Maleficus" (09.04.2008, 18:57)

4

onsdag, 9. april 2008, 19:24

Kan man ikke bare slutte guitaren til usb ligesom man kan på pc'en??
Kender ikke så meget til GH3 til ps2 og ps3 så skal ikke gøre mig klog på det :crazyeyes:

MSI P67-GD80 - Intel Core I7 2600K - Team Xtreme 2400 MHz 2x2 gb - Sapphire HD5870 1GB - Coolermaster Silent Pro 1000 watt - 2x Samsung F1 750 gb i RAID0

Cooling ---> H2O - Dice - Ln2

5

onsdag, 9. april 2008, 19:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
Kan man ikke bare slutte guitaren til usb ligesom man kan på pc'en??
Kender ikke så meget til GH3 til ps2 og ps3 så skal ikke gøre mig klog på det :crazyeyes:

Den er trådløs. :)

6

onsdag, 9. april 2008, 19:35

Altså da jeg lånte gh3 til ps2 af en m8 ku den ikke sluttes til usb, det var std. controller stik?

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

7

onsdag, 9. april 2008, 19:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af JuiCe
Altså da jeg lånte gh3 til ps2 af en m8 ku den ikke sluttes til usb, det var std. controller stik?

De gange jeg har spillet Guitar Hero har det været med en trådløs guitar, så USB hjælper ikke meget.

Slet ingen der kan bekræfte om en adapter kan løse problemet?

8

onsdag, 9. april 2008, 19:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maleficus

Citeret

De gange jeg har spillet Guitar Hero har det været med en trådløs guitar, så USB hjælper ikke meget.

Ja selvfølgelig er guitaren trådløs, men den IR dongle som den ska kommunikerer med sætter man jo i controller porten ;)

9

onsdag, 9. april 2008, 20:08

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maleficus

Citeret

Ja selvfølgelig er guitaren trådløs, men den IR dongle som den ska kommunikerer med sætter man jo i controller porten ;)

Der er ingen controller porte på playstation 3'en.. Derfor kan man ikke bruge playstation 2 controllere til den :).

Dog kunne der som nævnt sikkert bruges en PS2 til PS3 konverter, som sørger for for at du kan sætte din PS2 controller i USB porten, på din playstation 3.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.