1

søndag, 23. marts 2008, 21:44

Hej, fyrer lige en rant af da jeg er rimmelig pissed!

Soldier of Fortune: Payback RANT

Dette spil er en kæmpe skuffelse. Fans af serien har skreget i 4 år på en efterfølger til Ravens 2 mest geniale spil(sammen med q3). Og endelig starter rygtet om en 3'er.. Folk, helt vilde af begejstring, pre-order som aldrig før i blinde af kærligheden til de 2 første spil. Mod crews og klaner fra den gamle skole samles atter en gang for at genopstå. Happy days.

Så lyder det at Raven ikke længere udvikler spillet, men I stedet en 3rd world budget udvikler(Cauldron), og skal udgives af Activision Value. Altså en 'value title'. Det forklarer den manglende advertisement for der har stort set ikke været nogen. Hvad værre er, den officielle hjemmeside er mercenarieswanted.com. Hmm, noget tyder på at Cauldron havde et andet spil på programmet. Og Activision, i sidste øjeblik, omdøber titlen til en af de mest ventede efterfølgere de holder rettighederne til. Hvilket ville forklare den meget sene officielle udmelding, 1 måned før udgivelsen.

Folk tabte håbet om en værdig efterfølger, og med god grund. Men et pre-order exclusive sticker der reklamerede med en kode til at 'unlock' en ellers så hemmelig sniper rifle, trak stadig folk til. Koden var en kombination a forkellige pil-retninger som vi kender det på en gammel Nintendo. Koden blev posted på nettet og dermed offentliggjort samme dag som spillet blev udgivet.

Spillet kan heller ikke undskyldes. Det kunne ikke køres på Vista før patch 1.1 kom et par uger efter. Udover dêt er det en direkte port fra Xbox 360 med absolut ingen tweaks til PC udgaven. Med onscreen keyboard til game name, ingen advancerede video settings(kun opløsning) og ingen visning af ping på server listen. Chancen for at vælge en server i USA er 50/50.
Men det stopper ikke der. Der er ingen text eller voice chat in game, overhovedet ingen måde at kommunikere på!
Ingen dedicated server support. Alle servere er hosted på PC'ere.

Der er ikke det der ikke er i vejen med dette spil. Mangler især den crouch-lean strafe-free-feeling man har i SoF2. I payback føles bevægelserne "låste". Men værst af alt er dog den manglende CD key!! Hvilket gør det umuligt for admins at identificere folk på en player guid, for at aktivere en handling (kick, ban etc.).

For fans a SoF2(2002) er dette et mega skridt tilbage, selv 6 år efter. Activision har direkte pisset på deres mest loyale fans. I stedet for at fylde glasset vridder de karkluden. Har hørt folk undskylde det med at det ikke er SoF3 så derfor ikke en officiel efterfølger. Ehm nej, Vice City og San Andreas var heller ikke GTA 4 men man forventer squ da samme kvalitet. Desuden hedder exe filen sof3.exe! GG!

Det der gjorde Soldier of Fortune speciel var den fleksible Quake engine, der sammen med et SDK værktøj gjorde det muligt at mod. alt til det ukendelige og dermed konstant forlænge levetiden. Payback tilbyder ingen SDK og er allerede et tæmmeligt dødt spil online. Fremtiden er derfor efterladt til skæbnen.

Purp, SoF fan since 2000

Boycott Activision

Surfing the crest of the moral zeitgeist, and totally hanging ten while doing so

2

mandag, 24. marts 2008, 19:30

Awww :(

Elskede ellers SoF2 :)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

3

mandag, 24. marts 2008, 19:48

Ingen overraskelse. Spillet er jo blevet tæsket fuldstændig af diverse anmeldere. Jeg gav det dog en chance som stor fan af serien. Få sekunder inde i spillet dukker to fjender op bag en barrikade. Jeg skyder, mine højttaler bryder ud i en mærkelig pivetone hvorefter spillet crasher. Det er så der jeg tænker, at spillet måske ikke helt er så godt som de forrige. :crazyeyes:

4

torsdag, 3. april 2008, 11:26

ejjj.... at de overhovedet kunne finde på at ødelægge sådan en godserie af spil....

kunne godt lide "random" funktionen i SoF2 til hvis man lige var i det skydegale humør... :D

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

5

torsdag, 3. april 2008, 19:25

Jeg spillede 1'eren til skiven blev slidt næsten samme med 2'eren og så ødelægger de det med denne dårlige udgivelse . X(

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.