Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

Werewolfdk

Gæst

21

mandag, 1. august 2005, 22:24

hej

Måske synes nogen at priserne i AH er så vildt høje at det måske kunne få dem til at købe guld.

Det her er jo bare et spil hvor vi skal have det sjovt og ikke noget hvor man forbander den ene eller den anden for alt muligt.

Jeg kender flere der har højlvls som giver guld til andre der er lowlvls, så hvor går grænsen?

At en spiller har fået 200g fra en højlvl eller købt 200g for rl-penge (det kan da være ligemeget).

22

tirsdag, 2. august 2005, 09:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af Werewolfdk
hej

Måske synes nogen at priserne i AH er så vildt høje at det måske kunne få dem til at købe guld.

Det her er jo bare et spil hvor vi skal have det sjovt og ikke noget hvor man forbander den ene eller den anden for alt muligt.

Jeg kender flere der har højlvls som giver guld til andre der er lowlvls, så hvor går grænsen?

At en spiller har fået 200g fra en højlvl eller købt 200g for rl-penge (det kan da være ligemeget).

Det kan jo netop ikke være ligemeget! Problemet er at goldfarmers tilfører guld til økonomien unaturligt hurtigt. Dvs. at værdien af guldet forringes fordi priserne drives op. Forskellen på goldfarmers og rigtige spillere er at rigtige spillere også er med til at "fjerne" guld fra økonomien igen (ved at købe fra vendors, købe og selv bruge BoE items, give penge til class trainers, osv.)
Hvis folk køber guld for RL penge fordi priserne på AH er for høje er det jo som at pisse i bukserne for at holde sig varm!

Werewolfdk

Gæst

23

tirsdag, 2. august 2005, 11:20

hej

Så dvs. at fordi priserne i AH (alliance siden) på Earthen Ring er så høje er fordi der er nogen der køber guld?

På Horde siden er priserne virkelig lave synes jeg, men det er vel forskelligt som man ser det.

Tak DKtiger for hurtig respons.

24

tirsdag, 2. august 2005, 11:36

Der er mange ting der har betydning for priserne. En vigtig faktor er nok at der er flere alliance spillere på alle serverne i forhold til horde. Flere spillere = flere købere = højere pris. Det kan omvendt også betyde lavere priser på f.eks. copper, tin, iron osv. fordi der er flere der grinder mineraler. Flere sælgere = lavere priser. Det er ikke til at sige om priserne er som de er fordi folk køber guld, men det er helt sikkert at hvis folk køber guld kan det ses på priserne!

25

torsdag, 1. september 2005, 01:42

hmm ja nu har jeg læst den artikel om de såkaldte money farmers.. og ja det er da et stort problem.. men var der ikke en køber var der ikke en sælger og derfor heller ikke et marked men købere er der nok af og det er der så nogen som har valgt at udnytte. og ja hvorfor ikke, sådan er det med alt i denne verden det drejer sig om penge og ikke andet og alle vil have del i dem. Forståeligt nok, men det er så her jeg ikke kan følge med mere og synes at nu kører det hele vidst af sporet.. At bruge sine Rigtige penge til at købe virtuele penge med.. nej nej det giver sku en klam smag i munden. Køberen er skylden til det her DE har sørget for der er en kæmpe industri som formodenligt ikke bliver mindre.. Det er ligeså godt organiseret som alt andet sortbørs agtigt handel. Svært at stoppe. Igen er der en køber så er der en sælger og et marked. I det her tilfælde et gigantisk marked. Og min klare holdning er hvis der er nogen som bare overvejer at bruge deres penge på at købe virtuele penge items eller whatever det nu må være. Så burde de måske nok bruge de penge på afvending fra deres mani istedet for...

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.