1

tirsdag, 9. november 2010, 18:33

Hey folkens...

Såh, jeg købte jo selvfølgelig black ops så hurtigt som jeg kunne, fik det installeret og var all set to game.

Bare et problem: så snart man joiner en server (hvilken som helst server) så lagger det SINDSYGT meget. Ved at folk med virkelig gode computere ikke rigtigt mærker det.

Jeg kunne køre mw2 med high settings 1680x1050 osv uden nogen form for problemer - men i black ops lagger jeg så meget at man skal tro det løgn. Det er sådan nogen lags spikes der konstant kommer. Når de ikke er der har jeg 70 fps..

Bliver det fixet og har I det også? :o

2

tirsdag, 9. november 2010, 18:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af Azyle
Hey folkens...

Såh, jeg købte jo selvfølgelig black ops så hurtigt som jeg kunne, fik det installeret og var all set to game.

Bare et problem: så snart man joiner en server (hvilken som helst server) så lagger det SINDSYGT meget. Ved at folk med virkelig gode computere ikke rigtigt mærker det.

Jeg kunne køre mw2 med high settings 1680x1050 osv uden nogen form for problemer - men i black ops lagger jeg så meget at man skal tro det løgn. Det er sådan nogen lags spikes der konstant kommer. Når de ikke er der har jeg 70 fps..

Bliver det fixet og har I det også? :o

Lidt svært at forudsige "fremtiden"

3

tirsdag, 9. november 2010, 18:50

nu er det jo ikke det bedste grafik kort du render rundt med Azyle, kunne værre du skulle sænke grafikken en smule

Cisco Certified Network Associate — CCNA

4

tirsdag, 9. november 2010, 18:58

Skal da også lige siges at MW2 ikke just trækker tænder ud. Min studiebærbare kan spille spillet med udmærket FPS på lowest - og det er ikke en stærk maskine. :rolleyes:

5

tirsdag, 9. november 2010, 23:08

Det er ikke kun dig der har problemet

Mig og min ven har det også.. Alle mulige har det

Og nu kører jeg altså en Core i7 920 @ 4 Ghz og GTX295 og han samme dog bare med et GTX480.. 6GB Ram

Trayarch siger at de ER klar over problemet og arbejder på en fix!

Core i7 920 @ 4.2 GHz
Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
2x GeForce GTX295
EVGA X58 Classified 3x SLI
2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "FonZi" (09.11.2010, 23:08)

6

onsdag, 10. november 2010, 00:44

Citeret

Oprindeligt indlæg af FonZi
Det er ikke kun dig der har problemet

Mig og min ven har det også.. Alle mulige har det

Og nu kører jeg altså en Core i7 920 @ 4 Ghz og GTX295 og han samme dog bare med et GTX480.. 6GB Ram

Trayarch siger at de ER klar over problemet og arbejder på en fix!

Håber jeg sku os de kommer med MEGET SNART, for føler mig sku godt nok snydt og taget ved næsen og hvad det ellers alt sammen hedder X(

P.O.L.I.T.I = Prostituerede Overvægtige Lorte Impotente Tudegrimme Idioter

7

onsdag, 10. november 2010, 07:08

Jeg syntes det er sådan hver gang der udkommer et hypet spil.

Selv samme situation var der jo med MOH, godt nok slet ikke på niveau med Cod.

For mig, tog det nærmest 3 timer at installere. Fordi den åbengbart skulle hente hele spillet igennem steam serverne.:(
Nu blev den heldigvis færdig inden jeg hoppede i seng.

Så må se om det virker når jeg kommer hjem.

Hvordan syntes i ellers spillet er? For den ene kammi der sad og spillede igår, han klagede over grafiken så ringe ud, og lyden på våbne lyder mærkeligt:(

Hvad siger i?

8

onsdag, 10. november 2010, 08:30

Jeg synes at spillet ser ganske okay ud :) det er ikke en WOOOOOOW!!!! oplevelse med grafikken, men heller ikke en øøøøøøv! oplevelse :P
Grafikken er lidt pænere end i MW2 :)

Men de skal VIRKELIG havde løst det lag problem! For spillet er ubrugeligt når det lagger sådan:(

9

onsdag, 10. november 2010, 10:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af Inderhaten

For mig, tog det nærmest 3 timer at installere. Fordi den åbengbart skulle hente hele spillet igennem steam serverne.:(

Hvordan syntes i ellers spillet er? For den ene kammi der sad og spillede igår, han klagede over grafiken så ringe ud, og lyden på våbne lyder mærkeligt:(

Hvad siger i?

Hvad vil du blive mest sur over, at de udsatte release datoen i sidste sekund med 1 måned, eller der er lidt lag? :)

Min ven havde også samme problem med at installere, han kunne ikke bruge CDen og blev nødt til at downloade over Steam..

Til det med spillet, så synes jeg sq det er okay, grafikken ligner i starten lidt en blanding af Fallout/Team Fortress.
Synes også at man får aaaalt for mange af de COD points til at købe våben, sad i går aftes med over 30.000 og hvert våben koster 2k.

10

onsdag, 10. november 2010, 11:04

Citeret

Oprindeligt indlæg af ^Genzo^
nu er det jo ikke det bedste grafik kort du render rundt med Azyle, kunne værre du skulle sænke grafikken en smule

Om jeg så sætter grafikken ned til det aller laveste overhoved muligt lagger det præcis lige så meget. Det er de samme lag spikes som kommer.

11

onsdag, 10. november 2010, 11:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af X3N4T3

Citeret

Hvad siger i?

Hvad vil du blive mest sur over, at de udsatte release datoen i sidste sekund med 1 måned, eller der er lidt lag? :)

Min ven havde også samme problem med at installere, han kunne ikke bruge CDen og blev nødt til at downloade over Steam..

Til det med spillet, så synes jeg sq det er okay, grafikken ligner i starten lidt en blanding af Fallout/Team Fortress.
Synes også at man får aaaalt for mange af de COD points til at købe våben, sad i går aftes med over 30.000 og hvert våben koster 2k.

Jeg ville klart have at de udskød release med 1 måned og så udgav noget der faktisk virkede. Som det er lige pt er spillet ubrugeligt..

Hele problemmet ligger i cpu use - black ops river virkelig meget på cpu'en af en eller anden årsag.. Det kan ikke være rigtigt at jeg kan køre alt fra mw2 til new vegas uden nogen særlige problemer, og stadig have settings på high med en 1680x1050 reso - og så kommer black ops og griner af min computer? No way..

12

onsdag, 10. november 2010, 12:00

Yes way. Hvis andre spil kører fint, så er det jo lige præcis et problem med optimeringen af Black Ops. New Vegas kører f.eks. af helvede til da Obsidian/Bethesda ikke har fået optimeret enginen ordentligt i 3'eren og mange af de ting spøger stadigvæk i New Vegas. Folk der skifter Direct3D filen ud i Vegas mappen med en ældre får faktisk op til 40fps mere i spillet.

TLDR: Lad dem nu liiiige få bugreports ind så de kan få fundet årsagen til lag og fikse den.

13

onsdag, 10. november 2010, 18:00

Synes ikke det er så slemt med lag.

Jeg kan godt ryge ned fra de 91 til 65fps, men er da set værre i andre spil og er da næsten 95% i orden at spille :)

AsRock Z77 Extreme4-M - i7-2600K @4GHz - Corsair H55 - 16gb DDR3 1600mhz - AMD R9 290 OC Edition - Crucial MX100 512GB - Silverstone Temjin TJ08-E - TT Toughpower 875w - Philips 29" IPS 21:9 - MadCats R.A.T. 7 - CM Storm QuickFire TK Keyboard Red

14

onsdag, 10. november 2010, 23:06

Har også samme problem med lag og det er bestemt ikke mit system der er noget galt med, hvis man googler lidt rundt er der rigtig mange der har problemer med det, spillet springer for mig fra 90-100 fps til 10 fps og det er ligemeget med opløsningen og om jeg er i nærheden af en stor kamp eller mange folk...

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
Asus P7P55E-LX
8GB Kingston DDR3
Asus HD 5850 1GB GDDR5
Intel X25-V 40 SSD OS system
4xWD 120GB Sata in Raid 0
All powered by Corsair 600W
Samsung SyncMaster 2493HM

15

onsdag, 10. november 2010, 23:40

Havde nogle freezes i dag, alle i de 3 servere jeg spillede på fik det også, det hele frøs bare i et par sekunder.. X(

16

torsdag, 11. november 2010, 21:12

Citeret

Havde nogle freezes i dag, alle i de 3 servere jeg spillede på fik det også, det hele frøs bare i et par sekunder.. X(

Jeg freezer bare sådan generelt; uanset server osv. Jeg er 100 på at problemet ligger i CPU usage, da min ofte ryger helt op og rammer 100% under spil hvorefter cpu'en falder lidt og freezen stopper...

Hvis man læser lidt så menes det at have noget med steam at gøre?

17

torsdag, 11. november 2010, 21:29

Jeg har ikke desiderede freezes, men min fps hopper mellem 50 og 90 uanset hvordan jeg indstiller grafikken. I starten var det til at leve med, men nu falder det i øjnene :D

AsRock Z77 Extreme4-M - i7-2600K @4GHz - Corsair H55 - 16gb DDR3 1600mhz - AMD R9 290 OC Edition - Crucial MX100 512GB - Silverstone Temjin TJ08-E - TT Toughpower 875w - Philips 29" IPS 21:9 - MadCats R.A.T. 7 - CM Storm QuickFire TK Keyboard Red

18

torsdag, 11. november 2010, 21:42

Mit kører mildest talt også ustabilt, nogen gange ligger ping´en på 5-6000 og andre gange på 20-50.

Har set forskellige løsnings muligheder som denne, http://www.overclock.net/pc-games/862749…ps-lag-fix.html

Men når jeg smider cfg filen ind i notes blokken er der overvældende mange ting man kan stille på, og det tager en hulens tid at finde dem man skal bruge, syntes ellers det plejer at være mere overskueligt?

http://peecee.dk/upload/view/274589

Asus Rampage II Extreme
Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
G510, Quick Heavy, MX-518, G500
F3 500GB, WD B 500GB
H70

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "dasjap" (11.11.2010, 21:44)

19

torsdag, 11. november 2010, 22:39

ja det er noget uoverskueligt det tar tid men det hjælper en smule dog kan man stadig mærke at de skal komme med en fix/patch til det

Msi big bang trinergy
Core I7 875K
corsair dominator Gt
2000mhz 8-8-8-24 1T 1600mhz 6-6-6-15-1T
Msi 470gtx Twinfrozr II power edition
corsair F60 ssd disk 1 tb disk 500 gb disk
coolermaster silentpro 1000watt
Coolermaster Haf 922

20

torsdag, 11. november 2010, 22:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af Azyle

Citeret

Citeret

Hvad siger i?

Jeg ville klart have at de udskød release med 1 måned og så udgav noget der faktisk virkede. Som det er lige pt er spillet ubrugeligt..

Hele problemmet ligger i cpu use - black ops river virkelig meget på cpu'en af en eller anden årsag.. Det kan ikke være rigtigt at jeg kan køre alt fra mw2 til new vegas uden nogen særlige problemer, og stadig have settings på high med en 1680x1050 reso - og så kommer black ops og griner af min computer? No way..

self. kommer der en patch til det, de kan jo ikke sælge et ubrugeligt spil (eller jo efter i er faldet i :P)
men her lyder det til at være fucked fra dag 1: game balance er fuldstændig fucked og der er problemer med CPU, 98% sandsynligt at det er dårlig kode, for mange tråde, for dårlig garbage collection... Synes det sker liiiidt for tit for de store franchises.

i al fald ville jeg gerne vente en måned ekstra og slippe for at være betalende betatester... ;)

Seneste tests og artikler

0

Func HS-260 Gaming Headset

Tweak.dk tager i dag pulsen på
Læs Mere

0

Corsair Graphite 780T Full Tower

Tweak.dk tager i dag et kig på
Læs Mere

0

CM Storm Resonar In-ear Gaming Headset

Hvis du tilbringer megen af di
Læs Mere

1

Xtrfy XG1-R LED mekanisk gamer tastatur

Det kan være svært for produce
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Logitech med verdens mest avancerede mekaniske gamer tastatur

Logitech har annonceret deres
Læs Mere

0

Quake Live via steam som Free-To-Play

Id Software og Bethesda er kla
Læs Mere

0

Chivalry annonceret til Playstation 3 og Xbox 360

Torn Banner Studios har netop
Læs Mere

0

Final Fantasy XIII måske på vej til PC

Square Enix har netop tilføjet
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.