Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 22. januar 2009, 20:05

Hey Tweakers :D

Ville lige dele en oplevelse med jer og måske få gang i en diskussion samtidig :)

Nå, men for en del år tilbage da der kun fandtes en Playstation (1'eren), der var et spil der hed Dino Crisis. Det spillede et par gutter og jeg flittigt og havde meget sjov med. Det var virkelig et kanon spil (skaberen bag Resident Evil havde stået for det) så det var et noget skummelt spil, hvor der skulle tænkes, skydes og hvor man var meget vågen over hvad der kunne ske lige om hjørnet.

Nå, men så var der gået nogle år, og spillet var lidt glemt, samt var Playstation 2'eren i sin storhedstid. Og nu flyttede ejermanden af spillet så til Spanien, så det var ikke lige inden for rækkevidde mere.

Så for et halvt års tid tilbage begyndte jeg igen at tænke på at anskaffe dette spil til min Playstation 3, men det var da noget af en opgave. :ph34r:

Efter lang søgen, vidt og bredt på nettet, kom jeg i kontakt med en privatperson der havde en urørt udgave af spillet som han ville sælge for 150,- og så valgte jeg at slå til! :boxing:

Så nu sidder jeg med et rigtig gammelt spil der bringer minder tilbage og som stadig har en kæmpe underholdningsværdi. Hvilket får en til at smile over hele ansigtet :D

Er der nogen af jer der har prøvet noget lignende med andre gamle spil som ellers var blevet lidt glemt, men som endelig er blevet fundet igen? :)

2

torsdag, 22. januar 2009, 20:18

Giv mig Wolfenstein 3D og jeg viser dig alle de hemmelige rum! :D Kæft jeg voldspillede det spil på den gode gamle Windows 3.11 maskine :D Det bringer i hvert fald minder frem :))

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

3

torsdag, 22. januar 2009, 20:46

Rågamede engang, sammen med min søster, et detektivspil kaldet "Under A Killing Moon" har ledt med lys og lygte efter det, men kan ikke finde det. Ved ikke engang om det kan køre på XP/Vista.

HEJ VEN

4

torsdag, 22. januar 2009, 21:00

The secret of monkey island, maniac mansion og day of the tentacle spillede en kammerat og jeg på c64 (monkey island på Amiga), vi spillede hver for sig og havde en kæmpe "battle" igang om hvem der kom først igennem. Det var vildt sjovt når den ene havde løste en gåde som den anden ikke havde klaret og vise versa.
For ikke så længe siden fandt jeg Monkey Island frem igen, og selv om jeg stadig kunne huske det meste var det ert glædeligt gensyn :drink:

System :
Intel Core 2 Duo E6550
ASRock 4CORE1333-GLAN
Inno3D 8500GT 512mb
2 GB Kingston HyperX DDR2-800
WD Caviar 250 GB Sata II
Antec Trio-430 truepower psu

5

torsdag, 22. januar 2009, 21:06

Uhh ja, Wolfenstein 3D er godt nok også et kongeligt spil :D Kunne være man skulle anskaffe sig det også :))

6

fredag, 23. januar 2009, 02:06

Jeg spillede engang gammelt spil, som foregik i fremtids rummet, og i window mode - Det var et "rumskib" Space skydefly ligende noget, Og jeg savner det faktisk, Men INGEN ide hvad det hedder mere, hjææælp mig :$

1090T @ 4.0 Ghz
PowerColor 5870 @ 950/1200
Asus Republic of Gamers IV.
Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
Corsair 850W

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "sENITY" (23.01.2009, 02:07)

7

fredag, 23. januar 2009, 07:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af Brtlsn
Giv mig Wolfenstein 3D og jeg viser dig alle de hemmelige rum! :D Kæft jeg voldspillede det spil på den gode gamle Windows 3.11 maskine :D Det bringer i hvert fald minder frem :))

Hørt :D

8

fredag, 23. januar 2009, 08:20

alle slags adventure/puzzle spil som, Monkey island, Indiana jones, Myst, 11 hour(det var gys den gang :P ), Indi osv osv.
Jeg spillede endda også Doom og wolfenstein 3d :D det er da stadig rigtig sjovt at spille :D

Erbo Entertainment
(Promotions, Video and Audio production)

www.kazi-networks.com
(Webhosting!)

Donkey Sound
(Record Label)

9

fredag, 23. januar 2009, 11:30

Dino Crisis, det vækker virkelig minder frem.
Flere år tilbage dengang der ikke var noget der hed PS2 osv. sad min svoger og spillede Dino Crisis med en af hans venner, og de havde lavet en hel walkthrough ved hjælp af at de havde tegnet alle maps på papir i rigtig størrelses forhold og det hele, incl. koder til forskellige døre og hele baduljen. Kan huske jeg arvede spillet, jamen det var jo galde det spil.
Min krop sad og pumpede adrenalin når jeg blev jagtet af en eller anden dinosaur. Så kunne man mixe ting og lave health packs og Darts, lethal og tranqulizers. Genialt spil, og så var der jo multiple endings alt efter hvilke valg man tog.

Et andet spil der også vækker minder frem er Legacy of Kain: Soul Reaver, til PSX genialt spil :D, spiller 2'eren engang imellem til PS2 for lige og trække de gamler minder frem igen.

Så er der selvfølgelig DOOM 2 som jeg sad og spillede på en Macintosh i tidernes morgen, jeg brugte tons hvis af timer på at kommer igennem spillet. Det var helt vanvittigt.

Spillet Outlaw, gunslinger western spil til PC, det holder jeg stadig på er et af de bedste western spil der er lavet nogensinde, ja selv i dag. Stemningen er der bare og det hele.

Uhh uhh, så er der jo hele serien af Tomb Raider spil til PSX 1,2,3,4 :T mums filibaba.

Myst 1'eren, genialt. Svært, men genialt.

Intel Core i7 920 D0 @ 4.1 ghz 21*196 cooled by TRUE Black - Asus P6T SE modded - Sapphire 4870x2 -
Corsair 750TX - 128 SSD - 74 GB WD Raptor - Antec P182 - Iiyama Prolite 24' 2ms

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "RAC" (23.01.2009, 11:36)

10

fredag, 23. januar 2009, 11:31

Adventure spil har taget en helt forkert drejning - Giv mig de gode gamle, og jeg kan sidde og tude som et lille barn ved juleaften :)

Kings/Space Quest serierne
Monkey Island, som stadig holder! Selv de nye er relativt sjove, men kommer ikke op på det gamle niveau :)
Indiana Jones, det er fantastisk!
The Dig
Beneath a Steel Sky
The list goes on..

LucasArts kunne godt have lavet et par adventures i Star Wars universet, det ville have været super sprødt!

Rig:
CPU: Intel E8500 @ 3.50
RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
MOBO: Maximus Formula II
GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Hayes" (23.01.2009, 11:32)

11

fredag, 23. januar 2009, 11:39

Rogue Trip, har spillet det spil til ukendeligheder på den gamle PlayStation.
Et af de absolut bedste spil jeg nogensinde har spillet, ville gi' mit ene øje for at få fat i det spil igen.

12

fredag, 23. januar 2009, 12:32

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maleficus
Rogue Trip, har spillet det spil til ukendeligheder på den gamle PlayStation.
Et af de absolut bedste spil jeg nogensinde har spillet, ville gi' mit ene øje for at få fat i det spil igen.

Enig, genialt spil :9xo

13

fredag, 23. januar 2009, 13:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af Hayes
Adventure spil har taget en helt forkert drejning - Giv mig de gode gamle, og jeg kan sidde og tude som et lille barn ved juleaften :)

Kings/Space Quest serierne
Monkey Island, som stadig holder! Selv de nye er relativt sjove, men kommer ikke op på det gamle niveau :)
Indiana Jones, det er fantastisk!
The Dig
Beneath a Steel Sky
The list goes on..

LucasArts kunne godt have lavet et par adventures i Star Wars universet, det ville have været super sprødt!

LaucaArt lavede de fedeste spil, og JA det kunne være fedt hvis de lavede adventures i SW universet :ohmy:

System :
Intel Core 2 Duo E6550
ASRock 4CORE1333-GLAN
Inno3D 8500GT 512mb
2 GB Kingston HyperX DDR2-800
WD Caviar 250 GB Sata II
Antec Trio-430 truepower psu

14

lørdag, 24. januar 2009, 16:58

Er lidt skuffet over der ikke er nogen der har sagt "Alone in the dark" eller "Full Throttle

Havde også engang et spil hvor man startede ud i et eller andet kontrolrum, og tror man blev sendt frem/tilbage i tiden... Så var der nogle sorte igle agtige ting man skulle undgå.. Nogen der ved hvad det spil hedder? :S

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Schultz" (24.01.2009, 17:01)

15

lørdag, 24. januar 2009, 18:11

Citeret

Oprindeligt indlæg af Schultz
Er lidt skuffet over der ikke er nogen der har sagt "Alone in the dark" eller "Full Throttle

Havde også engang et spil hvor man startede ud i et eller andet kontrolrum, og tror man blev sendt frem/tilbage i tiden... Så var der nogle sorte igle agtige ting man skulle undgå.. Nogen der ved hvad det spil hedder? :S

Another World?

16

lørdag, 24. januar 2009, 18:37

Rig:

17

lørdag, 24. januar 2009, 22:33

Kiggede lige i mine gamle PlayStation spil og fandt Tombi (Tomba! på engelsk) - det er fandme fantastisk!
Det længste og sjoveste spil jeg længe har spillet på PS, og det eneste spil jeg havde på dansk - det var jo kun godt når man ikke var så gammel og god til engelsk :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Tomba!

Her er noget gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=7VDgidqJbBo&feature=related

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Brtlsn" (24.01.2009, 22:36)

18

søndag, 25. januar 2009, 11:04

Tombi spillede jeg med min lillebror... 2'eren var også god, men dog på engelsk :(

men ja, rigtig fedt spil, virkelig langt og fedt gameplay!

Rig:

19

søndag, 25. januar 2009, 16:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af sENITY
Jeg spillede engang gammelt spil, som foregik i fremtids rummet, og i window mode - Det var et "rumskib" Space skydefly ligende noget, Og jeg savner det faktisk, Men INGEN ide hvad det hedder mere, hjææælp mig :$

Kan det være Elite eller WingCommander-serien? Eller lidt nyere: Microsofts Starlanzer?

20

søndag, 25. januar 2009, 17:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af Keder
Another World?

Ja, præcis! du er en gud! :)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.