1

tirsdag, 13. maj 2008, 01:24

hej Tweak :D

Jeg er sådan lidt nybegyndere i php, så jeg vil gerne høre om man kan $_GET['id'] uden at poste det ? :D

2

tirsdag, 13. maj 2008, 06:08

Hvis jeg forstår dig ret vil du hente id uden at skulle sende en formular afsted.

Det kan du sagtens, fx ved at sætte id på et link fx
<a href="index.php?id=blah">Blah</a>
$_GET['id'] vil efter click på linket være = Blah

Mvh
Martin

3

tirsdag, 13. maj 2008, 07:57

Ah det var ikke helt det jeg mente, men så kan jeg da prøve at uddybe det lidt:)

Altså nu har jeg også lavet mig sådan en herlig blog hvor man kan skrive sig sådan en fræk kommentar til.
Der har jeg bygget den op sådan at når man så poster den der kommentar til bloggen, så echo'er jeg også lige bloggens id i et hidden felt, mens kommentaren også har sit eget id. Så når jeg insætter det i tabellen til kommentaren, så får den både bloggen og kommentarens id, så er det jo lidt lettere at hente ud :D

Ja okay indhviklet forklaring :p

Men anyways så kan man vel også gå ind og lave det id automatik i databasen? :D

4

tirsdag, 13. maj 2008, 08:12

Tror jeg er lidt sløv her efter pinsen :D er stadig ikke helt med

Men jo det er langt hen ad vejen smartest at genererer IDet automatisk i databasen (Auto Increment)

5

tirsdag, 13. maj 2008, 08:19

Hehe ja okay, ej ska nok lige finde mig en løsning idag, så ska jeg nok vende tilbage med mit løsningsforslag :D

6

tirsdag, 13. maj 2008, 13:11

Hvis du bruger phpmyadmin kan du gøre således:
1: Log ind

2: Vælg en database

3: Vælg en tabel

4: Ud for dit id felt trykker du på guld nøglen

5: Tryk på "Ændre" (Kuglepennen) ved dit id felt

6: Sæt Ekstra til "Auto increment"

7: Tryk "Gem"

Så skulle den gerne selv forhøje sig når du sætter noget data ind

Du behøves ikke kalde dit id ved din sql query

Du kan bare prøve:
mysql_query("INSERT INTO ('forfatter', 'indhold') VALUES ('$_GET[forfatter]', '$_POST[indhold]'));

eller noget i den stil :P

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

7

tirsdag, 13. maj 2008, 22:26

Hej nu har jeg fået løst problemet sådan da.

Det er en hjemmeside der er lavet til et KOM/IT projekt i skolen. Projektet skulle egentlig mere handle om hvordan man bedst kommer frem med sit budskab, og sådan noget med farver oav, som jeg ikke rigtig fik med, fordi.. jeg sku nok sov :p

Anyways vil da lige høre hvad i siger til den indtil vider, der kommer nok til at ske nogle små opdateringer i løbet af natten inden jeg aflevere det :D

På forhånd tak for bedømmelsen :D

PS. den ses bedst i firefox:p Magter ikke at rette designet, så det passer til alle browser :p

:cheers:

Haha så glemmer man lige og smide linket til den :boxed:

http://kaare123.poptozz.dk/skole/index.php vis lortet ikke virker så er det bare trist :P

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "kalyt" (13.05.2008, 22:29)

8

onsdag, 14. maj 2008, 02:29

kedeligt design uden nogen former for...noget som helst.

HVAD skal i promovere...det er jo ret afgørende for hvordan man gør det.....tror du skal lave lidt forarbejde og have et bestemt produkt i tankerne.....

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

9

onsdag, 14. maj 2008, 19:53

Ja designet er der sku ikke så meget i, har valgt at keep it simple også vælge at analysere farvens betydning og indvirkning på mennesker.

Firmaet Topnice Tændrør sælger udstyr og luksusreservedele til biler i alle større provinsbyer i Jylland. I løbet af de sidste par år er firmaets omsætning faldet kraftigt på trods af den generelle konjunkturopgang i landet som helhed. Den øverste ledelse undrer sig og hyrer et statistikbureau til at lave en analyse, som skal afdække målgruppens kendskab til firmaet og dets produkter. Til ledelsens store ærgrelse viser det sig, at målgruppen kun i ringe grad beskriver firmaet som et godt brand - en stor del af målgruppen har slet ikke hørt om firmaet!

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.