Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 28. april 2008, 18:57

Hvilket program bruger i til at redigere jeres hjemme sider med?

MHV Simon

2

mandag, 28. april 2008, 19:04

notepad++

Efter at være kommet ordentligt igang, bruger jeg faktisk aldrig andet. Det er et superletvægts program med primære force over alm. notepad at det har syntax-highlighting.

Jeg har været forbi flere større programmer, men er altid vendt tilbage til dette, der er et eller andet fedt ved at lille no-nonsense program der bare kan det der skal bruges, uden alt for meget udenomspjat...

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "jacobask" (28.04.2008, 19:05)

3

mandag, 28. april 2008, 19:31

Jeg bruger Adobe Dreamweaver.

Bruger aldrig design delen, udelukkende kode delen. Jeg kan godt lide det da den selv hjælper en med forslag til css koder, og selv skriver det sidste af et lukke element osv.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

4

mandag, 28. april 2008, 19:32

Foretrækker nu Dreamweaver til jobbet, men ellers har jeg også brugt Notepad++, når andet ikke var muligt.

5

mandag, 28. april 2008, 20:02

Det er klart at dreamweaver er et lækkert program, men prisen passer ikke rigtigt til mit behov pt.

/ask

6

mandag, 28. april 2008, 20:56

Lige nu bruger jeg Bluefish, mest fordi det fulgte med Slackware. Førhen brugte jeg gedit, og for ekstremt lang tid siden, tilbage på windows, brugte jeg notepad.
Det jeg går mest efter er highlighting (i PHP i hvert fald, ikke så vigtigt i HTML) og ordentlig indrykning (altså at kunne markere nogle ligne og rykke dem alle sammen ind eller ud på samme tid). Alt muligt wysiwyg-fis holder jeg mig langt væk fra...

Linux.

7

mandag, 28. april 2008, 20:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af Pingvinen
Lige nu bruger jeg Bluefish, mest fordi det fulgte med Slackware. Førhen brugte jeg gedit, og for ekstremt lang tid siden, tilbage på windows, brugte jeg notepad.
Det jeg går mest efter er highlighting (i PHP i hvert fald, ikke så vigtigt i HTML) og ordentlig indrykning (altså at kunne markere nogle ligne og rykke dem alle sammen ind eller ud på samme tid). Alt muligt wysiwyg-fis holder jeg mig langt væk fra...

WYSIWYG er vel netop også noget som Notepad++, altså enkelt og simpelt, eller har jeg misforstået den forkortelse :)
Jeg har installeret notepad++, og hvis jeg en sjælden gang skal skrive noget html er det deri det foregår.

8

mandag, 28. april 2008, 21:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af Marquis
WYSIWYG er vel netop også noget som Notepad++, altså enkelt og simpelt, eller har jeg misforstået den forkortelse :)
Jeg har installeret notepad++, og hvis jeg en sjælden gang skal skrive noget html er det deri det foregår.

What You See Is What You Get = Grafisk editor, hvor det færdige resultat er det du ser. Altså programmer for folk der ikke kan lide at få fingrene beskidte.

/ask

9

tirsdag, 29. april 2008, 09:12

Bruger lidt forskelligt her.

Adobe Dreamweaver - Rigtig lækker sitemannager som er en af dreamweavers klare fordele hvis man arbejder på mange ting ad gangen. Derudover også ret lækkert code-view. Design view bliver faktisk ikke brugt, så det er en ret dyr text-editor.

Notepad++ en af dem jeg bruger herhjemme, ikke den bedste syntax highlighter (efter min mening) men den virker nu ganske fint

UltraEdit - absolut den bedste texteditor - god syntax highlighting, helt klart pengene værd - og den har ingen problemer med kæmpe filer, hvilket er et must på arbejde!

PHPDesigner lækkert værktøj primært til udvikling af PHP, har mulighed for at indbygge PHP manualen således at hvis man skriver en funktion og trykker F1 så viser programmet den pågældende funktion fra PHP manualen

Som det kan ses bruger jeg lidt af hvert alt afhængigt af humøret. UltraEdit er den primære editor på arbejde, dermed også den der bliver brugt mest

10

tirsdag, 29. april 2008, 17:19

Tjae nu hvor i snakker om Dreamweaver synes jeg den passede lidt ind :)

http://dumpen.dk/blogindlaeg/159/Dreamwe…funktionalitet/

Ps. der hjemme skifter jeg mellem Dreamweaver og Notepad++ og i skolen er det udelukkende DW

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Dumpen" (29.04.2008, 17:20)

11

torsdag, 1. maj 2008, 11:11

Tager chancen med Adobe Dreamweaver :)

Mange tak for hjælpen

12

tirsdag, 13. maj 2008, 01:34

Det eneste rigtige at bruge er self TSW programmerne, men lige pt er det TSW phpCoder :D

13

tirsdag, 13. maj 2008, 08:54

Jeg vil også helt klart vælge UltraEdit-32.. Jeg har brugt det i mere end to år og det er et mega godt program..
Utrolig lækkert at man bare kan uploade sine filer når man har redigeret en enkelt fejl...

Så 5 stjerner herfra -> Men jeg har så ikke leget med de andre..

When I get sad, I stop being sad, and being awesome instead, True Story.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.