Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 20. april 2008, 01:25

hey :drink:

jeg har lavet en hjemmeside som er færdig og det hele nu men nu er vil jeg gerne have den ud på nettet og er ikke helt sikker hvordan jeg har lavet den i frontpage alt hvad det er billeder der linker til min photobucket profil samt youtube links :$ så hele hjemmesiden fylder ikke mere end 2mb
jeg har en server som jeg gerne vil køre den fra men hved ikke lige helt hvordan jeg skal sætte det op
der er noget med jeg skal købe et domæne navn ikke?
nogle der kan give mig en forklaring på hvad jeg skal gøre eller give mig et link til en side hvor det er skåret ud i pap :ph34r:

GmtGmt :finger:

2

søndag, 20. april 2008, 09:01

Du skal købe dig et webhotel.

Søg på google der findes mindst en million.

one.com, web10.dk, i123.dk er nogle af de billige. Her kan du også købe et domæne.

Hvis du selv har en server skal du være sikker på at man kan komme til den udefra og at den er sat op til at hoste en hjemmeside. Så skal du kun have domænet og en DNS - det kan du få hos gratisDNS.dk hvor du også kan få domænet til at pege på din egen server.

Til sidst bør du kigge koden grundigt igennem når du nu har lavet det i frontpage. Mit gæt er at det ikke virker i andre browsere end Internet Explorer.

3

søndag, 20. april 2008, 09:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gadensgaard
Til sidst bør du kigge koden grundigt igennem når du nu har lavet det i frontpage. Mit gæt er at det ikke virker i andre browsere end Internet Explorer.

det kommer jo så lige anpå i hvilken kode han har "scriptet" i jo og er det 99,9% af alle sider i verden understøtter os FireFox så der virker den nok os ;)

4

søndag, 20. april 2008, 10:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af puma99dk|
det kommer jo så lige anpå i hvilken kode han har "scriptet" i jo og er det 99,9% af alle sider i verden understøtter os FireFox så der virker den nok os ;)

Nej der tager du fejl. Der findes RIGTIG mange frontpage eller andre WYSIWYG sider rundt om i verdenen der ikke validerer (ja faktisk de fleste) og dermed ikke fungerer i alle browsere. MÅSKE virker de i firefox (sandsynligheden er ikke så stor), men der findes nu altså flere browsere end IE og FF.

5

søndag, 20. april 2008, 10:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gadensgaard
Du skal købe dig et webhotel.

Søg på google der findes mindst en million.

one.com, web10.dk, i123.dk er nogle af de billige. Her kan du også købe et domæne.

Hvis du selv har en server skal du være sikker på at man kan komme til den udefra og at den er sat op til at hoste en hjemmeside. Så skal du kun have domænet og en DNS - det kan du få hos gratisDNS.dk hvor du også kan få domænet til at pege på din egen server.

nu har jeg været inde og oprette et dns og domæne
men er ikke helt sikker på hvordan det skal stå
og hvordan sætter jeg serveren op til at kunne hoste siden nogle specielle programmer?

6

søndag, 20. april 2008, 11:02

hvis det var mig vil jeg bruge apache det synes jeg var nemt at arbejde med vist jeg hostede min hjemmeside selv.

her er en guide med apache hvordan du installer osv. os med php og mySQL: http://www.mjmwired.net/resources/mjm-apache-windows.html

7

søndag, 20. april 2008, 12:00

Hvis det ikke er så seriøst og bare for at prøve det kan du jo bruge www.frac.dk , men de har en nedetid på omkring 40% vil jeg vove at påstå, så hvis det er noget du gerne vil have til at fungere så køb dit eget webhotel, det koster heller ikke alverden.

AMD Athlon 64 Processor 3400+
2048MB DDR PC3200 RAM
ATI HD4850 512MB DDR3

Seneste tests og artikler

0

SMS Audio - Sync Sport Wireless By 50

Gennem 2014, har vi testet en
Læs Mere

0

Fjernstyrede gadgets - Hubsan X4 og Logicom Spy-C

Det er en lidt spændende anmel
Læs Mere

0

Synology DS215j NAS

For et stykke tid siden så vi
Læs Mere

0

Creative SoundBlaster Roar SR20

Vi har her på Tweak.dk efterhå
Læs Mere
Seneste nyheder

0

HTC kommer med Desire 620 smartphone

HTC har haft stor succes med d
Læs Mere

0

Nyt ASUS Strix 7.1 Gaming Headset

Du kender måske allerede flere
Læs Mere

0

Mushkin med 1TB Reator SSD

Mushkin har annonceret en ny R
Læs Mere

0

Apple stopper produktionen af iPhone 5c

Rygtet fortæller at Apple vil
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.