1

tirsdag, 26. februar 2008, 19:36

Hej

For at gøre det kort.
jeg har en hjemmeside, og jeg ville gerne høre hvordan man kan komme øverst på google når folk søger, serfølgelig når de søger efter noget der har at gøre med hjemmesiden, eller i ved hvad jeg mener

Nuller

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
Corsair 550W - Maxtor 250GB
Antec p182

2

tirsdag, 26. februar 2008, 19:47

Enten går du en tur på google og søger efter "søgemaskineoptimering" aka "seo", hvor du får et hav af muligheder og løsninger mm.

Eller du vælger den lidt bedre fremgangsmåde, og besøger følgende hjemmeside:

http://www.demib.dk/

Ps. du kommer ikke bare forrest i køen fra den ene dag til den anden, medmindre du betaler dig til det via googleads

3

tirsdag, 26. februar 2008, 19:48

okay, tak for hjælpen

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
Corsair 550W - Maxtor 250GB
Antec p182

4

tirsdag, 26. februar 2008, 20:50

Mener jeg har hørt om en google-bot der sætter de mest søgte øverst på listen.

5

tirsdag, 26. februar 2008, 22:59

Det er en lang og sej proces at komme på førstepladsen på google, og det kan virkelig gøre en forskel om man ligger #1 eller #5

Der er ingen genvej til førstepladsen, og en ting er sikkert, hold dig fra værktøjer eller folk som tilbyder genveje til førstepladsen, det ender med at skade i den sidste ende.

Overordnet set, lav din side for brugerne, relevant indhold giver flere indkomne links -> giver højere pagerank -> kan give bedre placering på google.

Optimer din kode, DIV frem for table, table frem for frames osv
Brug semantisk opbygning, h1 for hovedemner, h2 h3 osv for underemner
Søgemaskinevenlige urls skader absolut ikke

Grundlæggende læs: https://www.google.com/support/webmasters/?hl=da og overhold det hele

Derefter læs videre, alt kan optimeres og alle grænser er flydende, Mikkel Dimib Svendsen, som Macimuz linker til, er en af de største selvudnævnte SEO guruer men der findes mange andre, også mange som har mere konkrete og forståelige. Et af de bedre udsagn jeg har læst et eller andet sted om SEO er:
"Husk at forbedre det forbedrede - hver dag!"

Når alt det er sagt, alle kan få en top placering på den rette kombination af keywords, men det kommer også hel an på hvilke søgeord du vil til tops på og hvilket type site der er tale om

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.