1

tirsdag, 26. februar 2008, 10:55

Hej. Vi er en gruppe der har arbejdet på et skole projekt om en restaurant. Derfor vil jeg gerne høre hvad i synes om hjemmesiden?

Den er ikke færdig udviklet, men det er tæt på.

Jeg har svært ved at se hvad der mangler og ikke mangler og har derfor brug for jeres hjælp

Temaet er western

Der mangler stadig indhold på hjemmesiden :)

http://thebuff.dumpen.dk/

Den ses bedst i 1024x768 og ie6, men der er ikke stor forskel

Her er et billede af hvordan det ser ud:
http://peecee.dk/uploads/022008/Unavngivet.PNG

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

2

tirsdag, 26. februar 2008, 12:59

Det ser godt ud.

mangler lidt baggrund.

Hvad betyder?

Citeret

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec faucibus, dui eget volutpat consequat, libero libero ullamcorper lacus, ut posuere lectus sem at mauris. Curabitur sed ligula. In sagittis odio ut quam. Aenean fermentum justo in odio. Maecenas justo turpis, volutpat eget, ultricies at, ornare ac, ligula. Pellentesque ultrices, sem porttitor rutrum vulputate, libero nunc hendrerit orci, dignissim porta dolor velit sed sapien. Aliquam tincidunt malesuada ligula. Duis elementum erat sed lorem. Pellentesque ultrices. Cras vel neque. Praesent est risus, elementum sit amet, tempor eget, accumsan vitae, tellus. Mauris justo. Maecenas dui sapien, facilisis a, rhoncus et, molestie id, justo. Ut scelerisque dictum nunc. Morbi ut lorem semper magna fringilla dapibus. Cras augue magna, viverra in, consequat quis, lacinia posuere, justo. Vestibulum nec mauris. Proin nec turpis in tortor mattis fermentum. Morbi volutpat risus ac augue.

3

tirsdag, 26. februar 2008, 13:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af fredek
Det ser godt ud.

mangler lidt baggrund.

Hvad betyder?

Citeret

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Donec faucibus, dui eget volutpat consequat, libero libero ullamcorper lacus, ut posuere lectus sem at mauris. Curabitur sed ligula. In sagittis odio ut quam. Aenean fermentum justo in odio. Maecenas justo turpis, volutpat eget, ultricies at, ornare ac, ligula. Pellentesque ultrices, sem porttitor rutrum vulputate, libero nunc hendrerit orci, dignissim porta dolor velit sed sapien. Aliquam tincidunt malesuada ligula. Duis elementum erat sed lorem. Pellentesque ultrices. Cras vel neque. Praesent est risus, elementum sit amet, tempor eget, accumsan vitae, tellus. Mauris justo. Maecenas dui sapien, facilisis a, rhoncus et, molestie id, justo. Ut scelerisque dictum nunc. Morbi ut lorem semper magna fringilla dapibus. Cras augue magna, viverra in, consequat quis, lacinia posuere, justo. Vestibulum nec mauris. Proin nec turpis in tortor mattis fermentum. Morbi volutpat risus ac augue.

Det er bare fyldtekst

[LIST]i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620[/LIST][list]GIGABYTE GA-Z68AP-D3[/list][list]Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz[/list][list]XFX Radeon HD 5850 BE[/list][list]Corsair TX650 V2[/list][list]Creative SB Audigy SE[/list]

4

tirsdag, 26. februar 2008, 14:18

Her kommer lige mine +er og -er efter et hurtigt kig på siden:

+ Farvevalg
+ Fin struktur (kode)
+ Valid xhtml strict
+ Flad struktur - nem at hitte rundt i -> brugervenligt

- Overskrifterne på siden hopper i venstremargin
- Overskrifterne findes ikke som H1 men kun billede
- Menu hover effekten virker ufærdig (meget skarp overgang)
- Menu viser ikke aktivt menupunkt (brugervenlighed)
- Hover effekten i menuen kunne sagtens laves med CSS i stedet for javascript
- Headerens underoverskrift (punchline/slogan) virker mystisk placeret på mig
- Headeren kunne godt lige være 25 px højere så der var plads til hele billedet

5

tirsdag, 26. februar 2008, 14:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af WebT
Her kommer lige mine +er og -er efter et hurtigt kig på siden:

+ Farvevalg
+ Fin struktur (kode)
+ Valid xhtml strict
+ Flad struktur - nem at hitte rundt i -> brugervenligt

- Overskrifterne på siden hopper i venstremargin
- Overskrifterne findes ikke som H1 men kun billede
- Menu hover effekten virker ufærdig (meget skarp overgang)
- Menu viser ikke aktivt menupunkt (brugervenlighed)
- Hover effekten i menuen kunne sagtens laves med CSS i stedet for javascript
- Headerens underoverskrift (punchline/slogan) virker mystisk placeret på mig
- Headeren kunne godt lige være 25 px højere så der var plads til hele billedet

Takker

Det bliver bare svært at lave en western overskrift med verdena :crazyeyes:

Ellers kan jeg godt give dig ret

Ville gerne have kodet hover effekten i css uden javascript, men har desværre ikke så lang tid så jeg måtte nøjes med dreamweavers automatiske kode :(

Edit: har du en ide til hvor sloganet kan stå?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Dumpen" (26.02.2008, 14:46)

6

tirsdag, 26. februar 2008, 14:51

Mente som ikke du skulle lave ren tekst overskrifter, men bare sådan så de stod der når CSS slås fra, og billederne kun var der når CSS var slået til. På den måde er det også mere søgemaskinevenligt.

Mht sloganet, synes det står fint der, men det står ikke centreret i forhold til hele siden, og det står heller ikke centreret i forhold til indholdskollonnen, det giver en mystisk uligevægt i designet, hvilket den lysere farve i højre side er med til at understrege.

7

tirsdag, 26. februar 2008, 15:28

Okay, tak ! :D

8

tirsdag, 26. februar 2008, 16:41

Det er lidt mærkeligt

Hvis jeg bruger background-position: left top; så sætter den sig rigtigt i ie, men ikke i firefox :S

Den skal sætte sig som den har gjort i det screenshot fra post 1

9

tirsdag, 26. februar 2008, 21:42

Meget hurtigt, har ikke lige kigget på det, så aner ikke om det kan løses på anden måde, hvilket jeg tror det kan. Men hvis du kan få det til at virke i ff så vil det højst sandsynligt virke i en række browsere, hvis det så ikke virker i ie kan du blot skrive # eller * foran stylen i css, så virker det KUN i ie. Hvis ie7 så giver probs kan du lave en style til ie7, sådan bliver man somme tider nødt til at gøre på større sider.

10

tirsdag, 26. februar 2008, 22:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af designer
Meget hurtigt, har ikke lige kigget på det, så aner ikke om det kan løses på anden måde, hvilket jeg tror det kan. Men hvis du kan få det til at virke i ff så vil det højst sandsynligt virke i en række browsere, hvis det så ikke virker i ie kan du blot skrive # eller * foran stylen i css, så virker det KUN i ie. Hvis ie7 så giver probs kan du lave en style til ie7, sådan bliver man somme tider nødt til at gøre på større sider.

Meget kan nu laves uden brug af hacks, som dog til tider kan være nødvendige.

Foreslår dog i stedet, at man har seperate stylesheets til de tweaks, som IE6 og 7 nu måtte have.

Dumpen: Hvad angår problemet, så ved jeg ikke, hvad det er du vil?

11

onsdag, 27. februar 2008, 03:17

hvad med nogle billeder af hvordan restauranten er indrettet ude i siderne....hvis man tager sådanne steder hen baseret på viden fra en netside, så er det rart at vide noget omkring atmosfæren på stedet såvel som størrelsen....evt en grundplan med et reservationssystem kunne være en fed feature.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Fragman" (27.02.2008, 03:17)

12

onsdag, 27. februar 2008, 06:45

Citeret

Oprindeligt indlæg af Macimuz

Citeret

Oprindeligt indlæg af designer

Meget kan nu laves uden brug af hacks, som dog til tider kan være nødvendige.

Foreslår dog i stedet, at man har seperate stylesheets til de tweaks, som IE6 og 7 nu måtte have.

Dumpen: Hvad angår problemet, så ved jeg ikke, hvad det er du vil?

Hvis du ser i ie så sidder banneret helt oppe og til venstre, men i firefox er banneret rykket

13

onsdag, 27. februar 2008, 13:39

Jeg har kiget lidt på siden den ser jo fin ud farverne passer helt fint sammen og den er okay overskuelig!(Meget vigtigt)

Jeg har samlignet din side i IE & Mozila Firefox.

og man kan e der er nogle små fejl med farverne i borderen på det yderste div hele vejen rundt!
Der kunne du f.eks. bruge web sikre farver...

Som bruges i alle browsere..

Held og Lykke (ellers god arbejde...)

14

onsdag, 27. februar 2008, 20:52

Hej vil høre om i kunne hjælpe lidt
1: Placeringen af logoet i firefox er ikke rigtigt. Hvis i ser dette link fra ie:
http://peecee.dk/uploads/022008/Unavngivet.PNG og ser det i firefox så kan i nok se det ikke passer ind

2: Nogen der har en ide hvorfor det ikke er samme farve border/ramme i firefox som i internet explorer?

3: Nogen der kan lave en god baggrund? Synes ikke den vi har nu er pæn :S

Her er psd:
http://peecee.dk/upload/download/100570

15

onsdag, 27. februar 2008, 21:08

Jeg mener jeg har skrevet det til dig før at det muligvis kan være at du ikke har brugt websikre farver og derfor er der forskel i ie of firefox!

Hvis du går ind i photoshop der kan du vælge websikre farver.. i farvevælgeren

:D

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.