Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 3. februar 2008, 08:45

Nogen der kan hjælpe mig med at finde et begynder program til at lave en hjemmeside?

3

søndag, 3. februar 2008, 10:02

Freeware, men du må da gerne give mig priser på hvad det kan koste.

4

søndag, 3. februar 2008, 12:37

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bobo

Kender ikke noget gratis software til at lave hjemmesider.

Men på nettet er der mange af de der byg-din-egen hjemmeside. Her er bare et par af dem

www.blog.dk
www.webbyen.dk
www.freewebs.com

Ellers er HTML/CSS ikke så svært at komme igang med, men man skal da have arbejdet et stykke tid før man får et rigtigt godt resultat.

AMD Athlon 64 Processor 3400+
2048MB DDR PC3200 RAM
ATI HD4850 512MB DDR3

5

mandag, 4. februar 2008, 08:30

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bobo

Den gode, men også dyre løsning er at købe Adobe Dreamweaver, gerne den seneste version, da den skriver fornuftig valid HTML og CSS. Prisidé er nogle tusinde kr.

Må det ikke koste noget, så kunne Notepad ++ være en løsning.

Der er fordele og ulemper ved begge løsninger. Vælger du den første kan du få masser hjælp til diverse html-tags og css. Samtidig har DW en masser "færdige" layouts som bare mangler grafik.

Ved Notepad++ får man et fornuftigt program, men det kræver, at man kan sin HTML og CSS. Det eneste jeg finder rigtig godt ved programmet er dens highlight af koden.

6

mandag, 4. februar 2008, 08:35

Skal det gøres gratis og med WYSIWYG så er kompozer et godt bud. Der laves en ret god kode, og du har mulighed for "peg-og-klik" bygning af en side.

Hvis det er noget du mener noget med, vil jeg alligevel anbefale at du sætter dig lidt ind i html/css - du bliver klart gladest for det i længden!!

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

7

tirsdag, 5. februar 2008, 16:58

... til Dreamweaver (Som er alletiders bedste program) er NVU der kan ca det samme. Det er gratis.
http://www.download.com/Nvu/3000-2048_4-….html?tag=lst-1

8

onsdag, 6. februar 2008, 08:38

Notesblock + html/css :)

Hvis du kan engelsk: http://www.w3schools.com/html/default.asp
Hvis ikke: http://www.html.dk/tutorials/html/introduktion.asp

Sådan jeg lærte mig selv html/css

Once upon a dime

9

onsdag, 6. februar 2008, 08:48

1. find en host
2. smid Joomla op
3. find et template du kan lide
4. smid det op eller rediger i templaten indtil du er tilfreds (kræver en bitte smule PHP/CSS kendskab)
5. læg ting ind og sæt siden op

det er pisse nemt

Husk at få fat på en FTP klient, som filezilla eller smartFTP (begge er gratis.)

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

10

onsdag, 27. februar 2008, 14:07

Helt sikkert skal du gå ind på www.websitebaker.org og DOwnload website baker og smide det op på din webside.

Det er helt sikkert det mest bruger venlige overskuelige cms system der er(efter min mening)
Og du kan lave alt med det hvis du sætter dig ind i det!:

Held og lykke! :boxing:

11

onsdag, 27. februar 2008, 14:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af Casper Lynge
Helt sikkert skal du gå ind på www.websitebaker.org og DOwnload website baker og smide det op på din webside.

Det er helt sikkert det mest bruger venlige overskuelige cms system der er(efter min mening)

Det ser da ikke ret lovene ud, validering af deres "demoside"

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

12

onsdag, 27. februar 2008, 20:49

Citeret

Oprindeligt indlæg af jacobask

Citeret

Oprindeligt indlæg af Casper Lynge

Det ser da ikke ret lovene ud, validering af deres "demoside"

/ask

ehm demo siden ligger på opensource.com men er ikke den du validere så den har ikke noget med website baker at gøre på den måde..

Og jeg har lavet massere af hjemmesider som køre i website baker som kan valideres perfekt!..

Så.. men hvis deter et problem med valideringen handler det om hvad man selv laver af fejl i sin egen kode!..

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Casper Lynge" (27.02.2008, 20:51)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.