1

lørdag, 5. januar 2008, 00:12

Hey

Ville være fedt hvis i ville kommentere min side!
I må meget gerne læse teksten i gennem også - komme med rettelser, forslag osv.

Det er et eksamensprojekt som afslutning på 1. sem som multimediedesigner.

Mange tak!

Link: www.casperholden.dk

2

lørdag, 5. januar 2008, 00:52

Musik
Det er måske bare mig, men jeg får knopper når jeg kommer ind på en hjemmeside der tillader sig at tro, at jeg gider høre på en eller anden træls lyd. Hvis jeg ønsker at høre lyde, så skal jeg nok selv slå det til, specielt når det slet ikke tjener noget formål at have lyd på ;)

Tekst
Det kan være min skærm eller mine øjne der ikke har det så godt på et tidspunkt, men den er ikke specielt behagelig at læse, og synes man skal fokusere ret meget for at læse den.

Photos & Art
Jeg mangler lidt en frem og tilbagefunktion så man kan bladre imellem dine billeder i stedet for at skulle "åbne" et billede, derefter "lukke" det, og så først der kan åbne et nyt.

Generelt
Udover ovenstående, så kan jeg godt lide designet. Det er behageligt at kigge på, og det hænger godt sammen. Menuen synes jeg desuden rigtig godt om.

Jeg har ikke læst teksten igennem af ovenstående grund, så det er der forhåbentlig nogle andre der vil gøre for dig.

3

lørdag, 5. januar 2008, 10:15

Hvad angår tekst og musik, så har Burger helt klart fat i den lange ende. Teksten er meget ubehagelig og svær at læse, hvilket desværre er enormt uheldigt. Lidt større skrift og måske en bedre kontrast fra tekst til baggrund kan løse dit problem.

Musik er en sær størrelse, når det kommer til hjemmesider. Personligt, så mener jeg, at det er de færreste hjemmesider, hvor det tjener et formål. Om end, så vil jeg foretrække at skulle aktiverer det og ikke deaktiverer det.

Ang. billederne, så savner jeg også en bladrefunktion. Om end, så burde du nævne, at man lukke billedet ved at klikke på det. Selvom det måske er kutume på de fleste hjemmesider, så er det ikke nået alle brugerne vil finde åbenlyst.

Men bortset fra det, så ser hjemmesiden ganske flot ud. Og kan også godt lide nogle af de mange effekter, som dog til tider bliver lidt irriterende at vente på osv. Men nu er jeg så heller ikke den type, som elsker flash-hjemmesider ;)

4

lørdag, 5. januar 2008, 12:31

Mine gamle øjne kan slet ikke læse hvad der står, så jeg må give de andre ret.

5

lørdag, 5. januar 2008, 12:34

Mange tak for kommentarerne!

Lyd:
Jeg har også overvejet det med lyden rigtig meget, og ved at lærerne også er meget skeptiske overfor den slags. Jeg tror det ender med at gøre brug af Burgers løsning, med at aktivere fremfor deaktivere.
Grunden til at jeg valgte lyden i starten, var at jeg syns man kommer i en rigtig god stemning. Men det lader til der er flere ulemper end fordele.

Tekst:
Jeg tror ikke det er jeres øjne der fejler noget.
Efter at have skrevet teksten og lagt det ud på siden har jeg haft grund til at kigge og læse det. I har helt ret i at det er alt for svært at læse. Fangede også mig selv i at kopiere det ind i en .txt fil for at rette i det.
Problemet er bare, hvis jeg laver teksten større vil der ikke være plads til den, og det ser også grimmere ud. Men.. formålet med siden er vel at man skal læse noget af teksten, så skal li overveje om ikke det kommer i højere priotet end synet.

Photos & art
Mht. det lightbox script jeg har brugt, savner jeg virkelig også en frem og tilbage funktion som der findes i 2.0'eren. Jeg ved at nogle gutter arbejder på at lave en ny version af den jeg har, hvor det nemlig er muligt - så den venter jeg spændt på.
Jeg kunne selvfølgelig også lave mit eget, men har desværre ikke tid før deadline.

Efter at have set min far navigere rundt på siden kan jeg godt se det kan skabe lidt problemer og forvirring uden en forklaring på hvordan man lukker et forstørret billede.
Da det ikke er mit eget script, har jeg lidt svært ved at mod det. Det er min første flash side, og første gang jeg rigtig arbejde med actionscript udover stop() og gotoAndPlay(). Jeg vil også meget gerne have et [x] i hjørnet som fungere som luk når man har forstørret et billede - men håber det bliver løst i den nye version også, hvis ikke jeg selv får det løst.

Igen, mange tak for jeres kommentar. De har bekræftet mine iagtagelser og vil helt sikkert gøre mit bedste for at løse dem.

6

lørdag, 5. januar 2008, 12:38

det skulle da være muligt at finde en anden skrifttype der kan læses i text size 1

hvis man ikke kan læse teksten, går budskabet jo tabt.

7

lørdag, 5. januar 2008, 12:44

Hvilken skrifttype bruger du?

I og med, at det er et flashsite, så har du mange flere muligheder, hvad angår skrifttyper. Desværre noget man endnu ikke kan gøre meget i ved et alm. site.

Men taget i betragtning, at det er dit første site i flash, så er det skam rigtig fint klaret :)

8

lørdag, 5. januar 2008, 13:13

Før brugte jeg Tahoma. Men ka godt se at bogstaverne står rimelig tæt i forhold til verdana, som jeg har ændret det til nu. Har også lavet teksten mere hvid, hvor den førhen var alt for grå.

Prøv tjek det ud nu og se om det hjalp..?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "nazty" (05.01.2008, 13:19)

9

lørdag, 5. januar 2008, 13:46

Det hjalp faktisk en hel del. Nu kan man jo nærmest læse hvad der står :D

10

lørdag, 5. januar 2008, 13:57

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger
Det hjalp faktisk en hel del. Nu kan man jo nærmest læse hvad der står :D

heh, fedt :P

Har også fixet lyden nu. Den starter med at være off, og så skal man selv sætte den til on hvis man ønsker lyd. I har nok ret i det er en bedre løsning. Og lettere at forsvare til eksamen - det samme med teksten. Nu har jeg også lidt at skrive i raporten ;)

12

lørdag, 5. januar 2008, 14:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af nazty
Før brugte jeg Tahoma. Men ka godt se at bogstaverne står rimelig tæt i forhold til verdana, som jeg har ændret det til nu. Har også lavet teksten mere hvid, hvor den førhen var alt for grå.

Nu kan man uden problemer læse hvad der står. Tror også det har hjulpet at teksten er blevet gjort mere hvid, og der med har en mere fremtrædende nuance i forhold til baggrunden.

13

lørdag, 5. januar 2008, 14:36

Citeret

Musik
Det er måske bare mig, men jeg får knopper når jeg kommer ind på en hjemmeside der tillader sig at tro, at jeg gider høre på en eller anden træls lyd. Hvis jeg ønsker at høre lyde, så skal jeg nok selv slå det til, specielt når det slet ikke tjener noget formål at have lyd på ;)

Tekst
Det kan være min skærm eller mine øjne der ikke har det så godt på et tidspunkt, men den er ikke specielt behagelig at læse, og synes man skal fokusere ret meget for at læse den.

Photos & Art
Jeg mangler lidt en frem og tilbagefunktion så man kan bladre imellem dine billeder i stedet for at skulle "åbne" et billede, derefter "lukke" det, og så først der kan åbne et nyt.

Generelt
Udover ovenstående, så kan jeg godt lide designet. Det er behageligt at kigge på, og det hænger godt sammen. Menuen synes jeg desuden rigtig godt om.

Jeg har ikke læst teksten igennem af ovenstående grund, så det er der forhåbentlig nogle andre der vil gøre for dig.

Enig.

14

lørdag, 5. januar 2008, 14:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af M

Citeret

Oprindeligt indlæg af nazty

Nu kan man uden problemer læse hvad der står. Tror også det har hjulpet at teksten er blevet gjort mere hvid, og der med har en mere fremtrædende nuance i forhold til baggrunden.

Ja. Tror jeg du har ret i. Ved ikke lige hvorfor jeg startede med at lave den grå. Syns nemlig det ser bedre ud nu end før. Ikke så dystert..

Citeret

Oprindeligt indlæg af fredek

Citeret

Musik

Tekst

Photos & Art

Generelt

Enig.

Mange tak :)

Håber på de får den nye version af flash lightbox klar inden eksamen - så det med frem/tilbage er tilføjet. Tror også man forventer man kan klikke sig frem og tilbage på den måde da man kan det i lightbox 2.0 som utrolig mange bruger efterhånden. Også vildt lækker effekt, og let at sætte op.

15

lørdag, 5. januar 2008, 20:49

Forresten god hjemmeside, gode billeder.

Undskyld men når jeg er igang med at give konstruktiv/negativ kritik glemmer jeg alt om at sige positive ting.

16

søndag, 6. januar 2008, 19:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af fredek
Forresten god hjemmeside, gode billeder.

Undskyld men når jeg er igang med at give konstruktiv/negativ kritik glemmer jeg alt om at sige positive ting.

heh. det er helt i orden :)

..og tak!

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.