Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 25. december 2007, 10:19

Efter længe undervejs med re-design af vores site, så søger jeg ris/ros af det nye site.

Vi har arbejdet med dette http://www.laptopworld.dk/ længe nu, og mangler konkret og hård feedback. Det er især forum delen jeg ønsker kritik på samt forbedrings forslag.

Virker et integreret forum FOR uoverskueligt, og bør jeg tænke på alternativer ?

Hvordan er den generelle brugervenlighed på sitet ?

Hvad angår billeder osv, så kommer der thumbsnails når Joomla udgiver nyeste release asap.

Skyd løs!

Dette er IKKE et forsøg på reklame da vores trafik allerede er super god.
Overtræder denne tråd på nogenmåder reglerne på Tweak.dk -så beklager jeg selvfølgelig

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "bublegum" (25.12.2007, 10:20)

2

tirsdag, 25. december 2007, 11:37

Du vil gerne have uddybende kritik, men jeg har desværre ikke tid til at skrive såå meget. Der er dog nogle få ting, ved første øjekast;

Din menu-bar, hælder til venstre. Ville være rart hvis den var centereret.

Der hvor du har anmeldelser, det virker meget rodet. Forvirre mine øjne. Hvis du frame/table dem ind, ville de se bedre ud. Altså igen, hvis du spørg mig.

Dine artikler i midten, på forsiden, har for mange linier i overskriften hvis du kan følge mig. Det virker for mig ret rodet. Altså din rækkefølge er:

Antal kommentarer til denne artikel (3)
torsdag, 20 december 2007 06:44 forfatter: Weidemann

Syntes du skal fjerne "kommentarer" og ligge dem i artiklen istedet for.

Også en lille offtpic, den der google add-bar gør siden, hvis du spørg mig, uproffesionelt.

Hvis det ikke var det du ledte efter, så ignorer bare dette post.

"There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"

3

tirsdag, 25. december 2007, 11:39

I en af dine reklamer kan man ikke se bunden af teksten.

4

tirsdag, 25. december 2007, 15:47

Jeg tror i har brugt for lang tid på det her design og har stirret jer blinde på det.
Toppen af siden er flot, der er brugt tid på det og det er pænt.

Kassen med "Laptopworld, Redaktion..." skal dø. Din menu er i toppen af siden og det bliver bare forvirrende at der er en anden menu et andet sted. Ryk indholdet op i toppen af siden. Derudover er det dybt forkert at have en reklame inde i menu-kassen. Så tror man bare at hele kassen er en reklame og kigger ikke på den.

"Anmeldelser..." er ekstremt forstyrrende for øjet med de mange forskellige skriftstørrelser. Enten skal den dø, du skal rykke den ind under anmeldelser undersiden, eller du skal rykke den over i højre side hvor den slags normalt er, og hvor den vil forstyrre mindre.

Der er ikke en klar inddeling mellem venstre spalte og nyhedsspalten. Det forvirrer øjet. Du er nødt til at lave en klar opdeling med en lodret skillelinie, eller eventuelt lave en baggrundsfarve i venstre side. Bare en super-lys lyseblå er nok til at give en visuel forskel.

Over første nyhed har du en Google-reklame. Den smelter sammen med den øverste linie over første overskrift, hvilket ser helt åndsvagt ud. Der skal være noget luft så den står alene, ellers bare slet den.

Overskrifterne over nyhederne fylder ALT for meget. Til at starte med kan du slette ikonerne til højre. Dem er der ikke brug for før man klikker sig ind på nyheden. Jeg har heller ikke brug for at vide hvem der har skrevet artiklen og datoen fylder bare for meget. Datoen kan med fordel rykkes op sammen med overskriften, bare højrestillet med den nuværende skrifttype og farve. Dog skal den forkortes så der bare står eks. 24/12/07 14:45.
Designet er som sådan fint, bare ikke til en nyhedsliste, der bør det være meget mere kompakt og man har ikke brug for halvdelen af informationen. Man skal bare finde ud af om det er en artikel man gider læse.
Kommentarer er der heller ingen grund til at skrive på forsiden, og hvis det skal være der skal der ikke være en tom linie ned til linket, men derimod en tom linie mellem kommentarinfo og næste overskrift. Desuden bør læseren ikke skrive en kommentar før hele artiklen er læst. Ved at lægge linket på artikelsiden er der større change for at det sker.

Når jeg klikker på "Anmeldelser" i menuen ser jeg en meget kedelig side...

Når jeg klikker på "Artikler" i menuen kan jeg se at der er 12 artikler. Det er fint, men når der er så få artikler at de kun fylder 1 side, hvorfor er der så links til første, forrige, næste og sidste side, og hvorfor står der "side 1 af 1"? Det er unødvendig information og når i i forvejen stiler efter et clean design, så fjern det dog hvis det ikke er nødvendigt. På samme side står der "Her kan du læse relevante artikler til laptop området." Hedder i ikke laptopworld.dk? Har i også artikler der er irrelevante for laptopområdet? Der er også en stavebøf: "gennengå".

Når jeg klikker på "Hardware info" kommer jeg ikke til den rigtige side.

Under "Køberguide" er der følgende: Man kan rate artiklen, hvorfor rykker i ikke brugerens rating op til højre for den nuværende rating? Desuden skal bollerne til den nuværende rating være større. Artikelindeks ser helt malplaceret ud og så mangler halvdelen af siderne, hvilket bare ser forkert ud. Linket "Alle sider" under artikelindeks skal dø. Artiklen er vel delt op i sider for at maksimere reklameeksponeringen. Det ødelægger i ved at lave dette link. Hvis det ikke er derfor, hvorfor så ikke bare lave artiklen på een side? Så er der jo ingen grund til at dele lortet op, det belaster bare jeres server mere.
"Side 1 af 5" skal rykkes ned under brødteksten, samen med links til forrige og næste side.

"Nyheder" lider af samme svagheder som tidligere nævnt, men er det ikke forsiden? Hvorfor gemme dem væk? Er det ikke hovedformålet med siden (sammen med artiklerne)?

Forummet er umiddelbart fint, men "Underpaneler" hedder altså "Underfora". Derudover bør listen over underfora være i en enkelt spalte, med mindre luft imellem hver. Jeg ville foretrække hvis den også blev rykket helt ud til venstre. Som det er nu ligner det lidt et billede der er rykket ind på siden fordi der er skrevet tekst foran, altså utilsigtet og dermed uprofessionelt.
Information om antal indlæg og svar bør måske gøres større, tallene ser meget ensomme ud.

IT Feeds... Helt ærligt... Hvis jeg vil læse RSS Feeds kan jeg downloade de første 100 forskellige readers. Der er INGEN pointe i at have denne funtion på jeres site. Byt dette menupunkt ud med "Om Laptopworld" som skrevet i øverst.

Når jeg klikker på "Laptopworld.dk" bør jeg komme til forsiden i stedet for forsiden til den sektion jeg kigger på.

Ultimativ guide til -ware betegnelser: Min dansklærer bankede os ind i hovedet at der skulle være en introduktion. Den mangler. Hvad er det egentlig artiklen handler om? Hvad er -ware? (retorisk spørgsmål)

P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

5

tirsdag, 25. december 2007, 20:27

Hej og tak for god feedback.

Jeg tror i har brugt for lang tid på det her design og har stirret jer blinde på det.
Toppen af siden er flot, der er brugt tid på det og det er pænt.

Svar
Ja, vi har brugt længe, og det skyldes ikke alene vi har "kælet" for sagerne, men at vi 4 gange har mistet designer, og hver gang har måtte starte forfra.

Kassen med "Laptopworld, Redaktion..." skal dø. Din menu er i toppen af siden og det bliver bare forvirrende at der er en anden menu et andet sted. Ryk indholdet op i toppen af siden. Derudover er det dybt forkert at have en reklame inde i menu-kassen. Så tror man bare at hele kassen er en reklame og kigger ikke på den.

Svar
Den del "dør" som du fint bruger, og flettes sammen med en anden menudel:
Hvad angår reklame i menuboksen, så flyttes den også.

"Anmeldelser..." er ekstremt forstyrrende for øjet med de mange forskellige skriftstørrelser. Enten skal den dø, du skal rykke den ind under anmeldelser undersiden, eller du skal rykke den over i højre side hvor den slags normalt er, og hvor den vil forstyrre mindre

Svar
Det er NETOP meningen med tag cloud ;)
Den SKAL skille sig ud, så tror ikke du kender meningen med omtalte funktion. Hertil virker den som opdeling af producenter.

Over første nyhed har du en Google-reklame. Den smelter sammen med den øverste linie over første overskrift, hvilket ser helt åndsvagt ud. Der skal være noget luft så den står alene, ellers bare slet den.

Svar
Sårn er google adds, og det er en markant indtjening på sitet og andre seriøse sites. Placering kan man diskutere.

Hvad angår opdeling af anmeldelserne, så er det max nødvendigt, ellers bliver anmeldelserne ulidelige af læse. Side op og side ned gider folk ikke. Dette ændres ikke, men der kommer thumbnails, så ikke billederne "smadre" index.

Hvad angår artikler, så er dette ikke noget jeg tager stilling til. Jeg formidler bare budskabet bedst muligt, men tager det til note.

6

tirsdag, 25. december 2007, 22:21

Citeret

Oprindeligt indlæg af bublegum
"Anmeldelser..." er ekstremt forstyrrende for øjet med de mange forskellige skriftstørrelser. Enten skal den dø, du skal rykke den ind under anmeldelser undersiden, eller du skal rykke den over i højre side hvor den slags normalt er, og hvor den vil forstyrre mindre

Svar
Det er NETOP meningen med tag cloud ;)
Den SKAL skille sig ud, så tror ikke du kender meningen med omtalte funktion. Hertil virker den som opdeling af producenter.
Det tror jeg nu nok jeg gør, det er dog ikke det jeg tager stilling til. Mit "problem" med den er som følger: "Normalt" er menuen ude til venstre. Derfor tiltrækkes øjet naturligt til venstre side af siden. Der er jeres tag-cloud. Det er (på godt og ondt) en rodebunke af tekst. Pga. at teksten er i forskellige størrelser mv. føles det let som om den flyder ud over den plads den reelt fylder. For at modarbejde dette må i visuelt adskille tag-clouden fra resten af siden. Det kan være med en baggrundsfarve, en kant eller flere andre ting. Som det er nu virker den bare meget forstyrrende. Hvis i laver en simpel lodret linie der adskiller venstre side (med tag-cloud, afstemning, etc.) og midterdelen, så er dagen reddet. Det kan sagtens laves pænt. Måske kunne man alternativt lave en 1% grå som baggrund på midten af siden. Altså så man næsten ikke ser det, men primært underbevidst bemærker det.
I øvrigt ville jeg personligt foretrække at tag-clouden var ordnet alfabetisk, men der kan muligvis være fordele ved tilfældig opdeling.

Citeret

Svar
Sårn er google adds, og det er en markant indtjening på sitet og andre seriøse sites. Placering kan man diskutere.
Pointen er ikke reklamen i sig selv, men det at den smelter sammen med andre designelementer på siden. På alle sider (undtagen forsiden) er der luft mellem reklamen og den vandrette linie over overskriften. Det er tydeligvis en utilsigtet fejl på forsiden, og bør fikses :)
Noget andet er at jeg synes det ser forkert ud at der er dobbelt så meget luft over reklamen som under reklamen, men det er en mindre detalje.

Citeret

Hvad angår opdeling af anmeldelserne, så er det max nødvendigt, ellers bliver anmeldelserne ulidelige af læse. Side op og side ned gider folk ikke. Dette ændres ikke, men der kommer thumbnails, så ikke billederne "smadre" index.
Det er fair nok, min pointe er bare at et link til at få hele teksten på een side ikke hører hjemme under artikel indeks. I skal sgu have en cadeau for at man har muligheden, men jeg ville nok skille det ud i stil med ikonerne til PDF og mail.

Citeret

Hvad angår artikler, så er dette ikke noget jeg tager stilling til. Jeg formidler bare budskabet bedst muligt, men tager det til note.
Yes yes, jeg tænkte bare jeg ville nævne det når jeg nu i forvejen var i gang med at sable jeres site ned :P

Jeg har også lige bemærket at der er en prik-streg under login-overskriften, men ikke under de andre overskrifter på den del af siden. :)

P35-DS4, E8500@4Ghz, 4x1GB Crucial PC8500, HD4870/512, 750GB F1, HX620, P182, BenQ HD2200E
Mac Pro 8x2,8Ghz, 14GB RAM, HD3870, 8800GT, 2x160GB Intel G2, RAID0, LP3065, EA231WMI, 2007WFP, 3xErgotron.

7

onsdag, 26. december 2007, 07:41

Yes yes, jeg tænkte bare jeg ville nævne det når jeg nu i forvejen var i gang med at sable jeres site ned

nu ligger jeg ikke isengen og tuder over du ikke kan lide sitet. Vi har et velrenomeret site, og en god trafik, men dine points er noteret ned, og efter 22/1 begynder vi at tilrette efter de indlæg der er kommet fra diverse folk der er kommet med forslag.
Er dette din side http://10mbit.dk/ ??

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "bublegum" (26.12.2007, 07:43)

8

onsdag, 26. december 2007, 13:22

Citeret

nu ligger jeg ikke isengen og tuder over du ikke kan lide sitet.
Ejj for helvede... Det er jo ikke sjov hvis der ikke er nogen der tuder... :(
Kan som sådan godt lide det, det er bare tydeligt at i mangler nogle friske øjne til at vurdere det ;) (jeg kender det desværre alt for godt)

Og ja, er det ikke en flot hjemmeside? Den er HTML 2.0 certificeret ;)

9

onsdag, 26. december 2007, 15:30

1. Menu'en må hellere end gerne hælde til venstre, da læseretningen er fra venstre mod højre. Ingen grund til at centrerer hovednavigationen, ja det vil næppe se godt ud i det her tilfælde. Eneste problem, som jeg har med hovednavigationen er det transperante i underpunkterne. Det er en fin effekt, men det gør desværre teksten sværere at læse, specielt på en dårlig skærm.

2. Jeg må se mig enig med en af de andre brugere. Toppen har i fået udarbejdet rigtig flot. Den er ganske indbydende, og Logoet er ganske fint.

3. Det er samtidig også godt at se, at siden er blevet bygget via CSS, men i det her tilfælde opdagede jeg en fejl med menuen. Den opfører sig underligt, når man slår CSS'en fra. Kan dertil hellere ikke validere hjemmesiden?

4. Ellers synes jeg i skel rode videre med opsætningen midt på siden. Nyhederne mm. er ikke pokkers overskuelige. Noget som overskrifterne trænger til en kærlig hånd.

5. Opsætningen i buden er desværre heller ikke så vellykket.

Anyhow, så er der bestemt nogle gode plusser ;)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (26.12.2007, 15:32)

10

onsdag, 26. december 2007, 15:54

jeg syntes det er træls at siden er så smal! det er der vist ingen grund til, det er vist meget få der stadig kører i 1024*768 (og da slet ikke jeres målgruppe). og det må da være endnu mere træls på widescreens! :ohmy:

så bare bred jer ud :)

menuerne kører lidt "tungt", det kan godt være at det er på min maskine at den er gal, men menuerne tager et godt stykke tid om at vise deres undermenuer, og det er i min mening træls.

ellers er siden udemærket :)

håber det kunne bruges :)

Pentium d805 2660@3660Mhz
775dual-vsta
Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
120+200+250 GB Maxtor sata
logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

11

onsdag, 26. december 2007, 15:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af Jepson
jeg syntes det er træls at siden er så smal! det er der vist ingen grund til, det er vist meget få der stadig kører i 1024*768 (og da slet ikke jeres målgruppe). og det må da være endnu mere træls på widescreens! :ohmy:

så bare bred jer ud :)

menuerne kører lidt "tungt", det kan godt være at det er på min maskine at den er gal, men menuerne tager et godt stykke tid om at vise deres undermenuer, og det er i min mening træls.

ellers er siden udemærket :)

håber det kunne bruges :)

Faktisk kører ca. 53% af brugerne på nettet stadig med 1024x768, så det bør man holde sig til. Også selvom målgruppen er lidt anderledes. Glem ikke folkene med en bærbar ;)

12

onsdag, 26. december 2007, 17:32

Og mht. skærmstørrelse - så viser de fleste undersøgelser somregel faktisk giver mindre end de 1024 bred til browseren - hvor mange med de store skærme kører browseren i fuld størrelse. Der er stadigt meget pointe i at designe så det kan ses uden scroll på 950 px bredde (eller deromkring).

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

13

onsdag, 26. december 2007, 17:52

Hej

Jeg takker for konstruktiv kritik, og alt er noteret. Hvad angår bredden, så skulle den gerne autotilpasse sig.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "bublegum" (26.12.2007, 17:54)

14

onsdag, 26. december 2007, 18:03

Citeret

Hej

Jeg takker for konstruktiv kritik, og alt er noteret. Hvad angår bredden, så skulle den gerne autotilpasse sig.

Det gør den dog ikke, og det synes jeg heller ikke den burde. Tekstlinierne bliver alligevel for lange, hvis den eksempelvis skal strække sig til bredden af en alm. 22" widescreen skærm med en opløsning på 1680x1050px.

15

onsdag, 26. december 2007, 18:48

Jeg prøver lige nogle ting på sitet, og vender tilbage med nyt.

16

torsdag, 27. december 2007, 00:37

Flest bruger som sagt 1024*768 (Taget fra December 2007).. for at være mere præcis 48%... http://www.thecounter.com/stats/2007/December/res.php

Angående jeres hjemmeside er her min kritik, vil dog tilføje at jeg ikke har læst alle kommentar her, da det er sent og også kan være lidt lige meget.

Øverste del er som sagt ellers meget flot. Content og right column ser okay ud også... Men left column giver mig ikke lyst til at blive på hjemmesiden..

Bl.a. den ekstra menu og jeres "Anmeldelser
vega novabook zepto siemens amilo lifebook 6214w thinkpad dell acer zartego laptopworld loox lenovo note xps asus core abook znote duo n100 fujitsu"
box eller whatever i kalder den. Får mig til at minde om et eller andet meget negativt.
Login formular og afstemningen er okay. Men ekstra menuen og den "forslag til søgning box (eller hvad i kalder den)" er for mig mere irriterende end hvis der havde været popups. Dræb dem, slet dem. Helt fint med forslag til søgning og lignende. MEN det der ser så forkert ud, og ser slet ikke grunden til det er lagt der...

Jeres "bottom spotlight" er også okay og passer til toppen, men at nogen af linksne fylder mere end 1 linje, virker slet ikke. Burde afsluttes med "..." for at vise der er mere eller burde bare afsluttes når der ikke er mere plads i den ene linje.

Baggrunde på jeres dropdown i menuen, burde heller ikke være gennemsigtige, det forstyrre mere end det gavner.

Og sidst tilbage til den irreterende ekstra menu...
"Forside" - har du allerede når man trykker på jeres laptopworld banner, hvis du ikke selv syntes du er nok, så smid den ind i den anden menu.
"Om os" - Burde også smides i den anden menu, og evt. kaldes noget andet som "Info" eller "Information", om os virker lidt som det er en personlig hjemmeside.
"Redaktionen" - Smid den ind i "om os"/"Information"/"Info".
"Forum" - Er der allerede link til!?

Og så ville der være en god ide at har et link til kontakt, og ikke bare en kontaktformular gemt under "om os".

Vil så slutte af med at her er fokuseret på det jeg ikke syntes er godt eller simpelthen bare virker forkert.

Held og lykke :)

Once upon a dime

17

torsdag, 27. december 2007, 09:02

Prøv at tjekke forsiden nu. Vi har pillet en del content af.

18

torsdag, 27. december 2007, 09:11

Det har umiddelbart hjulpet lidt på tingene, men savner stadig en tydelig fremhævelse af overskrifterne samt afstand mellem artiklerne.

Ville måske overveje kun at have et billede til en artikkel, som samtidig altid har en bestemt størrelse. Og skulle der mangle et billed til en artikkel, så kunne et standardbilled være en idé.

19

torsdag, 27. december 2007, 09:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af Macimuz
Det har umiddelbart hjulpet lidt på tingene, men savner stadig en tydelig fremhævelse af overskrifterne samt afstand mellem artiklerne.

Ville måske overveje kun at have et billede til en artikkel, som samtidig altid har en bestemt størrelse. Og skulle der mangle et billed til en artikkel, så kunne et standardbilled være en idé.

Good point - jeg prøver og vender tilbage

20

fredag, 28. december 2007, 02:44

Absolut en forbedring, men det føles lidt som om overskriften hører til historien over, i stedet for hustorien under. Se evt. slashdot.org som har lidt samme stil med kommentarlinks.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.