Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 14. december 2007, 22:36

Hej Derude..
Er der nogen af jer der kender til et forum man kan smide på sin side, det behøver ikke at være gratis, men næsten :oops:
Det er til brug for nogle ganske få personer og skal indeholde faglige dokumenter, så det er et must at der skal være plads til uploads, måske et par hundrede mb, ikke nødvendigvis mere.
Har lidt kig på google groups, som vel egentlig opfylder betingelserne, men jeg vil gerne ha' noget der kan formes bare en lille smule mere efter egne ønsker..

JKL

2

lørdag, 15. december 2007, 11:26

De krav opfylder de fleste...

PhpBB er meget populært - med medfølgende plus'er og minus'er. På plus siden mange brugere der laver olugins og lign, minus: mange cracking forsøg.

En jeg selv har brugt en del er unclassified newsboard, som jeg syntes kører rigtigt godt, det har ikke så mange udvidelsesmuligheder (hvis ikke man laver dem selv), men det virker rgtigt godt, og dfer er ikke de store problemer med crakere/mange fake brugere.

Jeg ville nok til et lille forum anbefale Unclassified newsboard, da det kan hvad det skal, og det vireker ret godt.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

lørdag, 15. december 2007, 22:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af jacobask
De krav opfylder de fleste...

PhpBB er meget populært - med medfølgende plus'er og minus'er. På plus siden mange brugere der laver olugins og lign, minus: mange cracking forsøg.

En jeg selv har brugt en del er unclassified newsboard, som jeg syntes kører rigtigt godt, det har ikke så mange udvidelsesmuligheder (hvis ikke man laver dem selv), men det virker rgtigt godt, og dfer er ikke de store problemer med crakere/mange fake brugere.

Jeg ville nok til et lille forum anbefale Unclassified newsboard, da det kan hvad det skal, og det vireker ret godt.

/ask

Hej Ask.
Tak for svaret, har jeg ret i at dette "Unclassified newsboard" er et script jeg lægger på min side og at det kører herfra uden link til andet sted som er tilfælledet på mange andre forum?
Får jeg mulighed for kun at åbne for de brugere jeg vælger og kan disse uploade og hvis de uploader bruges der den plads jeg har på mit webhotel?
Er sq en del grøn på dette område, men det ser rimeligt nemt ud.

Vh/ JKL

4

søndag, 16. december 2007, 08:41

Ja, både phpbb og Unclassified er forum's du henter og ligger op på din egen side (skal bruge php og mysql - men det har de fleste hoteller). N¨r det så er installeret (læs info på siden) så er det bare at køre derudaf - folk kan enten selv tilmelde sig, eller admin kan styre det. Opsætningen er ret ligetil.

På unclassified er der vidst per default mulighed for upload, kan ikke huske om det er tilfældet for PhpBB (men her kan der ihvertfald hentes et plugin til dette).

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.