1

torsdag, 6. december 2007, 14:58

Hey, jeg er nu ved at være godt træt af de utallige bots, der opretter en bruger på mit forum hver dag. Jeg har nu gjort så jeg skal acceptere det, så undgår jeg da i hvert fald spam.

Nu ville jeg så sætte en stopper for det, og fulgte en guide. Den skulle gerne virke ved at jeg ændrede feltet med værdien "username" om til "SOMETHING", og det skulle jeg så gøre 3 andre steder også.
Men i dag har jeg oplevet at to nye brugere er blevet oprettet.

Jeg satte mig derfor for, at jeg ville finde nærmere ud af hvordan man kan stoppe det. Efter lidt tids søgen fandt jeg frem til at de bots er udviklet til også at kunne finde ud af hvis sådan noget som fx. "username" er udskiftet.

Eftersom det er de eneste mods og scripts jeg kan finde, har jeg endnu ikke fået løst mit problem.
Så derfor vil jeg gerne høre, om nogle af jer kender et script/mod der kan blokere for spam-bots (i phpBB2) eller om i kender et andet gratis forum, man bare kan downloade..

Håber i kan hjælpe

:rules:

AMD Athlon 64 Processor 3400+
2048MB DDR PC3200 RAM
ATI HD4850 512MB DDR3

2

torsdag, 6. december 2007, 15:38

Du kunne eventuelt lave et "hidden" input-felt. Hvis det feltet er tomt bliver der postet ellers ikke.

Altså, brugeren kan ikke se feltet og skriver derfor ikke noget, men botten ser det - mig bekendt!

3

torsdag, 6. december 2007, 15:45

phpBB er vist nok en stor hullet si
men der skulle være en masse løsninger i deres community
http://www.phpbb.com/community/

Problemet med spam på phpBB er at de bots der spammer som oftest er lavet specifikt til netop det board og derfor også ved hvad de skal poste og til hvilke filer.

En anden gratis er SimpleMachines som jeg har ladet mig fortælle skulle være bedre til at håndtere spam end phpBB - men har ikke selv afprøvet det.

Hvis man vil betale lidt er der fx VBulletin - http://www.vbulletin.com/ eller evt Burning Board - http://www.woltlab.de - 2 ganske fine stykker software

4

torsdag, 6. december 2007, 16:00

Havde det samme problem på mit gamle phpBB2 forum... Fandt ALDRIG en løsning..
Fik banned 10 ip'er gennemtiden.. slettet utallige accounts og utallige topics... men en løsning fandt jeg aldrig..

Sig til hvis du skulle finde ud af noget...

Once upon a dime

5

torsdag, 6. december 2007, 16:32

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bllets
Fik banned 10 ip'er gennemtiden.. slettet utallige accounts og utallige topics... men en løsning fandt jeg aldrig..

Lige netop.. tror jeg vil prøve SimpleMachines. :D

. WebT og Macimuz .. tak for jeres svar !

AMD Athlon 64 Processor 3400+
2048MB DDR PC3200 RAM
ATI HD4850 512MB DDR3

6

torsdag, 6. december 2007, 16:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af asgerbj

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bllets

Lige netop.. tror jeg vil prøve SimpleMachines. :D

. WebT og Macimuz .. tak for jeres svar !

Ellers ærgeligt da det er let og sætte op, og kører problem frit... Suk på populære løsninger :roller:

Once upon a dime

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.