Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 6. december 2007, 11:38

Lige et kort spørgsmål om Safe Mode.. :9xo

"I like smart people who disagree with me, and are able to explain why."

i7-4790K @ 5 GHz | 16 GB DDR3-2400 | MSI GTX 970 OC | 2x 256GB Samsung 850 Pro |
32" Samsung S32D850T | Corsair Carbide Air 540 | 1300 Watt OCZ | W10 Pro x64

2

torsdag, 6. december 2007, 11:58

Ikke vigtigt at de er off for mig som udvikler, kan kode mig uden om det meste. Dog gør det da livet nemmere for udvikleren.

Jeg forestiller mig det er noget mere vigtigt for folk som kører færdigudviklet applikationer som Joomla fx, der har det med ikke at synes om safe_mode=on.

Når det er sagt er safe_mode jo bare en gang bavl som er helt på vej ud af PHP. Efter min mening er der langt værre ting der kan være slået fra på en server end safe_mode

3

torsdag, 6. december 2007, 15:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af WebT
Ikke vigtigt at de er off for mig som udvikler, kan kode mig uden om det meste. Dog gør det da livet nemmere for udvikleren.

Jeg forestiller mig det er noget mere vigtigt for folk som kører færdigudviklet applikationer som Joomla fx, der har det med ikke at synes om safe_mode=on.

Når det er sagt er safe_mode jo bare en gang bavl som er helt på vej ud af PHP. Efter min mening er der langt værre ting der kan være slået fra på en server end safe_mode

Det var egentlig meget korrekt og godt sagt :))

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

4

fredag, 7. december 2007, 04:30

Citeret

Ah ja, well, dårlig formulering fra min side - det var netop ment mht Joomla, Wordpress o.a. applikationer :)
Lidt det samme med mod_rewrite, register_globals, magic_quotes osv.

i7-4790K @ 5 GHz | 16 GB DDR3-2400 | MSI GTX 970 OC | 2x 256GB Samsung 850 Pro |

5

fredag, 7. december 2007, 08:13

Vil da sige at hvis en webhost slår mod_rewrite fra så er jeg gået, dette påvirker jo helt klar hvor søgevenlig du kan lave dit website, så det betyder straks mere, end mange andre ting!

Og det samme hvis de slår register globals til - så har jeg ikke stor tillid til deres sikkerhed, og magic_quotes on... tjae - igen et spørgsmål om doven kodning, de fleste kan vel lige overskue at lave en mysql_real_escape_string inden de indsætter i databasen :D

6

fredag, 7. december 2007, 14:57

I dette tilfælde kører udbyderen så med både register_globals og safe_mode på ON.. ;)

Jeg ville bare ha lidt tal at sende til dem for at illustrere at langt de fleste gerne vil have netop de to elementer enten på Off eller selv have muligheden for at indstille dem :D

7

fredag, 7. december 2007, 16:30

Fuldstændigt åndsvagt at de kører med safe_mode on, hvis de mener det er af sikkerhedshensyn, og så samtidig kører med register_globals on - det er jo direkte ulogisk :D - men dem om det, der er jo heldigvis nok hosts at vælge imellem ;)

8

lørdag, 8. december 2007, 07:50

Citeret

Fuldstændigt åndsvagt at de kører med safe_mode on, hvis de mener det er af sikkerhedshensyn, og så samtidig kører med register_globals on - det er jo direkte ulogisk :D - men dem om det, der er jo heldigvis nok hosts at vælge imellem ;)

Fuldkommen enig :D

Jeg prøver at få dem til at bruge chroot jails i stedet for.. ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.