Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 26. november 2007, 20:04

Søger noget læsestof om divs.. Syntes ikke det er grundigt eller beskrivende nok det der er på www.html.dk..

Jeg syntes ikke www.w3schools.com er slavisk nok..

Findes der noget læsestof der forklare meget slavisk og grundigt om hvordan man bygger en side op med divs?

Eller nogle gode video tut's?

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

2

mandag, 26. november 2007, 20:32

hmmm.... Kan egentligt ikke hjælpe dig direkte med spørgsmålet, er ikke sikker på at jeg har set én side der kan det hele.

Istedet vil jeg give det råd at sætte dig ned at udtænke en side som du vil have den (bare tænkt lidt vildt), og så bare gå igang, hver gang du støder på et problem tager du fat i google indtil du har en løsning. Når du så er færdig med din første side (som tager evigheder) så er jeg ret sikker på at du er ved at have godt styr på det meste, og din næste side kommer til at tage under halvt så lang tid at lave.

En vigtig detalje i det jeg har skrevet, er at du skal prøve at holde fast i dit oprindelige design, medmindre du finder folk der direkte skriver at det kan ikke lade sig gøre. Du ender med at komme en masse igennem som måske ikke helt virker, men du får tilgengæld en masse erfaring, og får læst en masse nyttigt (som en uddannelse i "<div>'s").

Denne metode brugte jeg og det tog ganske rigtigt enormt lang tid at lave den første side, men den næste kunne sættes op meget hurtigt.

Når du så er igang, så få fat i nogle af de FF extentions der er til udvikling, specielt er jeg meget glad for EditCSS - som er helt formidabel til real-time fejlfinding.

Et andet lille triks som kan være rar under designfasen, det er at have noget ala "border:1 px solid red;" på alle dine divs, derved er du ikke i tvivl om hvilke der når hvorlang på siden. Tit kan det tage evigheder at finde en lille fejl, hvor det ender med at vise sig at man har ledt et helt forkert sted.

bare mine 2c...

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

mandag, 26. november 2007, 21:42

http://www.hotdesign.com/seybold/25pageinfo.html

Har lært meget via dette link

Ved at bruge det samme betegnelse om og om igen, kan du nemt genbruge dine stylesheets. Du kan sågar lave frameworks. Altså have nogle predefineret sheets klar, som passer til ens opgaver osv.

4

tirsdag, 27. november 2007, 08:11

Hvis du ikke har noget imod at læse bøger og engelske så læs

HTML Utopia: Designing Without Tables Using CSS

Den er en ganske fin start for mange

5

tirsdag, 27. november 2007, 08:22

Det minder mig om, at jeg iøvrigt kan foreslå denne bog:

Deliver First Class Web Sites: 101 Essential Checklists af Shirley Kaiser

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (27.11.2007, 08:23)

6

tirsdag, 27. november 2007, 10:07

Jeg har hørt at CSS - The Missing Manual skulle være meget god og lærerig

[LIST]i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620[/LIST][list]GIGABYTE GA-Z68AP-D3[/list][list]Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz[/list][list]XFX Radeon HD 5850 BE[/list][list]Corsair TX650 V2[/list][list]Creative SB Audigy SE[/list]

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.