Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 10. november 2007, 10:01

Hejsa

Jeg står og mangler en løsning på et lille problem jeg har. Jeg er ved at kode en side op (det meste af grafikken er på plads), og jeg vil frygteligt gerne have en container der udvider sig nedad efter hvor meget jeg putter i den. Jeg har indtil videre prøvet en del forslag jeg har fundet på nettet, men ingen af dem kan jeg få til at virke.

Jeg har også en footer, som jeg gerne vil til at have stående nederst, i takt med at siden udvider sig. Dette problem har jeg muligvis løst, men er ikke sikker, da jeg ikke kan teste det fordi siden ikke udvider sig nedad. Er der nogen der kan hjælpe?

Jeg kører med eksterne stylesheets, og vil helst gerne have en CSS/HTML løsning på problemet. Jeg ved det kan lade sig gøre, jeg kan bare ikke selv få det til at virke, idet containeren kun går til bunden af vinduet, men min tekst overflow'er ned til bunden af siden. Ser lidt sjovt ud at der kun er baggrund under halvdelen af containerens indhold, når man scroll'er nedad.

Sig til hvis I gerne vil se min kode.

2

lørdag, 10. november 2007, 10:15

Det er altid lettest hvis vi kan se siden og selv kigge lidt efter....

En div vil (medmindre du har bedt den om andet) udvide sig nedad for at give plads. Du skal bare lade være med at give den en fast højde - derved tilpasser den sig bare det indhold der måtte være.

/ask

edit: på http://ask.exo.dk/ kan du se eksempel på to kolonner med footer, hvor kolonnernene udvider sig efter størrelsen. Siden er ret gammel, men eksemplet er dog ok.

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "jacobask" (10.11.2007, 10:18)

3

lørdag, 10. november 2007, 10:34

Prøver lige ad, ellers smider jeg lige siden op på min FTP, så I lige kan se hvad det er jeg roder med. :D

4

lørdag, 10. november 2007, 10:46

Siden ligger her: VENDEPUNKTET

Så kan du se hvad jeg mener. Jeg blev nødt til at definere min height som 100%, ellers vil mit container baggrundsbillede ikke repeate. :D Som du kan se følger footeren godt nok med når vinduet resizes, men containeren udvider sig kun til vinduets størrelse og ikke hele sidens størelse. Lidt noget øv. :))

5

lørdag, 10. november 2007, 11:16

Du kan prøve at kigge i min guide, som du kan se på nedenstående link.

http://zerenity.dk/index.php?sid=forside…tion=vis&bid=48

Men det jeg tror du mangler er følgende css og html:

CSS'en

.clear {
display: block;
overflow: hidden;
height: 1px;
clear: both;
}

HTML'en

<div class="clear"></div>

Denne skal placeres til sidst i din container før du afslutter containeren, men ellers er jeg sikker på du kan hente hjælp i min guide.

6

lørdag, 10. november 2007, 11:23

Uhhh, top dollar... Det kigger jeg lige på. Jeg vender lige tilbage med hvordan det gik. Kom endelig med flere indput hvis I kommer på noget.

7

lørdag, 10. november 2007, 12:05

Hmmm, har lige hurtigt kigget på det - har uploadet ændringerne, men det ser ikke ud til at det virker. Har jeg overset noget? Er afk fra nu af, og indtil i aften, skal lige have handlet det sidste til Mortens anden. Men skriv endelig hvis jeg har gjort noget forkert, overset noget eller nye input dukker op.

8

lørdag, 10. november 2007, 13:09

Måske <div class="clear"></div> skal placers til slut i din "wrapper" før denne afsluttes.

9

lørdag, 10. november 2007, 13:14

Jeg tog en ekstra kigger, og kan se, at du ikke bruger den korrekt doctype.

Hvis du har tænkt dig at fortsætter med HTML 4.01 fremfor XHTML, så skal du bruge følgende doctype:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Jeg kan også se, at du ikke har defineret noget bogstavsæt/tegnsæt. Her kan du bruge:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">

Sidste men ikke mindste, så kalder du id'et for din topgrafik for banner. Jeg vil råde dig til ikke at give det sådan et navn, da adblock og andre ting i samme boldgade godt kunne antage det som reklame. Kald det heller for "header". Dette er sådan set den mest korrekte term at bruge.

Edit:

På nedenstående link kan du iøvrigt finde en masse god information omkring, hvad man bør og ikke bør gøre:

http://www.hotdesign.com/seybold/25pageinfo.html

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (10.11.2007, 13:15)

10

lørdag, 10. november 2007, 17:18

Ahhh, det kunne være... Det skal jeg lige have kigget på, ville være fedt hvis det kunne klare det. Jeg render også lige dit link igennem, det kan være at jeg selv fanger nogle flere fejl. Jeg skal nok lige vende tilbage med hvordan det gik. :D

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.