1

fredag, 2. november 2007, 10:14

Hellow

Jeg er igang med denne her side.

http://www.duddimai.dk/rocksite/index.html

Den er som den skal være i Firefox, men i IE laver den problemer.

I IE går menuen udover bundbilledet, og det skal den ikke, den skal være under som den er det i firefox.

Jeg kan ikke bare lave baggrundsbilledet om så det passer i størrelsen, da det er meningen, at når der kommer indhold der udvider tekst diven, at resten af menu billedet så skal komme frem, som om den var stoppet ned under bund billedet og nu kommer frem.

Håber min forklaring er forståelig hehe

Er der evt nogle der kan hjælpe med dette, så siden er ens i begge browsere?

Mange hilsner
Mai.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Mai" (02.11.2007, 10:15)

2

fredag, 2. november 2007, 12:15

Jeg bemærkede at du bruger position abosolute til at positionere dine elementer. Tag i stedet at bruge float ;)

Nu har jeg ikke tjekket din kode i hoved og røv, men mit bud er, at margin eller padding driller dig. IE har stadig nogle problemer med at håndtere det korrekt.

3

lørdag, 3. november 2007, 19:53

Så fik jeg det til at virke.. efter 4 timer GAAB

Jeg kan ikke engang sige hvad jeg gjorde for jeg prøvede mig egentlig bare frem med posision og float, og tilsidst var den dér :)

4

lørdag, 3. november 2007, 19:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mai
Så fik jeg det til at virke.. efter 4 timer GAAB

Jeg kan ikke engang sige hvad jeg gjorde for jeg prøvede mig egentlig bare frem med posision og float, og tilsidst var den dér :)

Kender det alt for godt :)

5

mandag, 5. november 2007, 08:13

Bare lige for at blande mig :D

Position:absolute er generelt bare ondskaben selv, prøv fx at se en site som bruger position:absolute; igennem googles Cache...

Forresten ganske fin side :)

6

mandag, 5. november 2007, 13:36

uuh mange tak :)

Jeg synes at absolute er det jeg bedst kan arbejde med, men jeg var nød til at have noget på absolute og noget på relative, ellers virkede det ikke. Så jeg bruger egentlig begge dele, men jeg laver altid en container sætter altid dén til absolute.

Jeg har også haft erfaringer med at z-index ikke virker med relative, men at den skal være absolute.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Mai" (05.11.2007, 13:37)

7

mandag, 5. november 2007, 15:42

Mig bekendt, så kan man i hvertfald blive nødsaget til at bruge Position Absolute til nogle ting.

Ellers prøver jeg i hvertfald, at holde mig væk fra det.

8

fredag, 9. november 2007, 08:36

Til en anden gang, så findes der altså såkaldte CSS-hacks

Til IE6
* html #[id]

Til IE7
*:first-child+html #[id]

altså hvis du har en "div" med id="contentTxt" men som ser forskellig ud i IE6/7/FF2, så skriver du:

#contentTxt {
/* Global stylesheetblok */
}

* html #contentTxt {
/* Kodeblok ignoreret af alle andre end IE6 */
}

*:first-child+html #contentTxt {
/* Kodeblok ignoreret af alle andre end IE7 */
}

MSI ATX Intel 865PE Chipset || 120GB Seagate HDD, 10.700 rpm
512MB elixir DDR RAM || geForce Fx5200 128MB RAM :S
LG CD-R brænder 52x12x48x || AOC 19'' CRT

9

fredag, 9. november 2007, 09:26

Hvis man har tid og gør det ordentlig, så er det nu altså ikke fordi man behøver et hav af hacks.

10

lørdag, 17. november 2007, 00:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af Macimuz
Hvis man har tid og gør det ordentlig, så er det nu altså ikke fordi man behøver et hav af hacks.

Nej men det kan i sidste ende blive en nødvendighed for IE6's framework ikke holder helt ;)

MSI ATX Intel 865PE Chipset || 120GB Seagate HDD, 10.700 rpm
512MB elixir DDR RAM || geForce Fx5200 128MB RAM :S
LG CD-R brænder 52x12x48x || AOC 19'' CRT

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.