Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 30. oktober 2007, 01:37

Så blev jeg endelig færdig med designet til min lille clan's hjemmeside, og jeg vil gerne have jer tweakere til at kigge lidt på designet og se om det er godt.

Koden skal i ikke tage jer så meget af, da der er godt styr på den.
Dragonslayers.tk er adressen ;)

skal lige sige at jeg ikke har fået rettet "about" siden endnu... det kommer

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Foxx" (30.10.2007, 01:38)

2

tirsdag, 30. oktober 2007, 09:11

Det er et par småfejl, og frames er no-go i dag. Der er ikke noget på siden som ikke kunne klares med en rimeligt simpel css opbygget side.

Jeg kan ikke se hele dit tekstfelt på nogen af siderne - det bevirker at jeg ikke kan læse hele teksten på forsiden (på 1024x768)!!

Din side blinker rigtigt irriterende når man trykker på et menupunkt - det er skide irriterende. Jeg ved ikke helt hvad det skyldes, da jeg ikke gad at begynde at lede inde i dit frameset.....

Et sidste punkt. Hvorfor er forum så standart - det skal da passe i stilen med resten.

Grafikken på siden er ok, men måske en anelse kedelig - og hvad vil du vise med den. En side skal ikke bare se godt ud, den skal også vise et indhold (også gerne med grafikken). I dine tekstfelter bruger du sort skrift på en mørk baggrund - det giver ikke en særlig god kontrast og er derfor ikke særligt læsevenlig.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

tirsdag, 30. oktober 2007, 10:02

Farverne på forsiden passer ikke godt sammen, det sænker læsehastigheden som Jacobask også nævnte. Selve forumet ser fint ud. Jeg er ikke en haj til hjemmesider og alt det gøjl, så jeg taler kun ud fra min egen mening.

4

tirsdag, 30. oktober 2007, 14:10

hvad er problemet med frames? siden du (jacobask) siger at frames er nogo

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

5

tirsdag, 30. oktober 2007, 14:48

Citeret

Oprindeligt indlæg af Foxx
hvad er problemet med frames? siden du (jacobask) siger at frames er nogo

http://www.hotdesign.com/seybold/index.html

Det er godt nok minded på tabeller, men det er alligevel god læsning.

Men frames hører sådan set fortiden til, og det kan give masser af problemer, når man bla. snakker søgemaskineoptimering (SEO). Man kan heller ikke link direkte ind til underliggende sider, hvis det er det man ønsker.

Der er også en masse andre grunde, men kan dem ikke lige i hovedet. Tag en kigge på linket jeg smed. Det er rigtig nemt at opbygge dit layout vha. af CSS (Cascade Style Sheet).

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.