Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 14. oktober 2007, 21:48

Hej Tweak.dk

Vi er tre venner som er ved at lægge sidste hånd på vores projekt: et nyt sted hvor brugere kan bedømme de danske netbutikker og finde råd om dansk lovgivning, når der skal handles på nettet.

Siden er ikke helt klar endnu, men vi er gået ind i den sidste fase, hvor fejl skal rettes og det sidste laves. Vi vil derfor meget gerne have siden testet for fejl og samtidig modtage konstruktiv kritik.

Bedømmelserne er ikke gyldige under testen og en butiks bedømmelser vises allerede, når der er lagt én bedømmelse på den – dette vil kun være tilfældet under testning.

Alle data indtastet på testsiden, vil blive slettet inden siden rigtigt skydes i gang.

Vi håber at høre fra dig.

Du finder testsiden på http://test.nettjek.dk/

De bedste hilsner og på forhånd tak,

Andreas, Sebastian, Mikkel
/ Nettjek.

2

søndag, 14. oktober 2007, 21:54

Jeg er ikke lige stødt på nogen fejl eller kosmetiske bumser :9xo

IMO en meget fin side, der er til at finde rundt i.. Den kunne nok godt gå hen og blive et hit :cheers:

C2Q Q6600 ¦ Asus Maximus Formula SE
Inno3D 8800GTX ¦ 4x 1Gb G.Skill HZ-Series
Thermal Take 850W ¦ 74Gb Raptor ¦ 2x 160Gb + 500Gb
Antec P182 ¦ Samsung 305T ¦ Windows Vista Ultimate x64
Cooling by ThermalRight, Papst & Noctua ¦ Logitech G5 &G15 Refresh

Sut mig længe og langsomt!

3

søndag, 14. oktober 2007, 22:09

Lyder det ikke en anelse inspireret af Trustpilot?

Men skal nok, hvis jeg husker det, tage et nærmere kig på sitet, når jeg har bedre tid.

4

søndag, 14. oktober 2007, 22:19

Hej Macimuz,

Lige en kommentar i forhold til Trustpilot. Det er korrekt, at vores koncept minder om Trustpilots, eller omvendt. Nettjek har været undervejs siden 2005, så det var selvfølgelig til vores store ærgrelse, at et site som Trustpilot fik skudt i gang før os – og siden de gjorde har vi haft ekstra travlt.

Men find tid til at se nærmere på Nettjek – vi tror du vil finde, at det slet ikke minder så meget om Trustpilot endda.

De bedste hilsner,

Andreas, Sebastian og Mikkel
/ Nettjek

5

søndag, 14. oktober 2007, 22:40

Jeg synes helt klart det er et fedt projekt I har gang i dér, bare ærgeligt det har været så længe undervejs.

Men ja, design og overskuelighed er i top.

Hvis jeg skal sætte min finger på noget, må det være at I måske skal skære ned på antallet af punkter. For at anmelde en virksomhed er jeg nødt til at sætte kryds 15 steder, og det er i mine øjne for meget. For min skyld kunne I skære dem ned til overskrifterne: Hjemmeside, Service, Levering, Reklamation, og Samlet oplevelse, og derudover kan man så skrive et kort resume af ens oplevelse i feltet nedenunder.

6

søndag, 14. oktober 2007, 22:54

I skal nok lige overveje et grammatiktjek ;)

Har ikke rigtig fundet stave- og trykfejl, men kommateringen er ikke helt heldig, og bestemt ikke konsistent. Ingen er fejlfri, men det var i hvert fald nok til, at jeg lagde mærke til fejlene.

Kommareglerne kan findes her. (PDF fil)

7

mandag, 15. oktober 2007, 18:31

Før jeg gider og bruge så meget som et sekund på det skal der være plugin til firefox.

Lige pt. fungere trustpilot godt.

8

mandag, 15. oktober 2007, 21:26

Kan lige nå få ord.

Er helt enig med Celfa, der bør være et værktøj som hos Trustpilot. Det er simpelthen for bøvlet og tidskrævende at skulle igennem et større skema.

Dette fører mig til næste punkt. Jeg så gerne, at siden var meget simpel. Her tænker jeg især på de mange kategorier. Det er jo ikke en portal i har tænkt jer ;)

Det er selvf. meget uheldigt for jer, at Trustpilot kom før jer. Det bliver nok også svært for jer at hamle op med dem, især grundet værktøjet. I må simpelthen se, hvor i kan gøre jer bedre end dem. Eller finde en niche på området.

9

mandag, 15. oktober 2007, 23:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af Macimuz
Kan lige nå få ord.

Er helt enig med Celfa, der bør være et værktøj som hos Trustpilot. Det er simpelthen for bøvlet og tidskrævende at skulle igennem et større skema.

Dette fører mig til næste punkt. Jeg så gerne, at siden var meget simpel. Her tænker jeg især på de mange kategorier. Det er jo ikke en portal i har tænkt jer ;)

Det er selvf. meget uheldigt for jer, at Trustpilot kom før jer. Det bliver nok også svært for jer at hamle op med dem, især grundet værktøjet. I må simpelthen se, hvor i kan gøre jer bedre end dem. Eller finde en niche på området.

:) Nu er der jo også den gruppe (mig selv inkl.) som ikke har lyst til at skulle downloade et program, for at læse folks vurderinger af de forskellige netvirksomheder. Der vil jeg da klart hellere benytte en side som Nettjek, hvis den bliver lavet mere simpel...

Så jeg vil da ikke mene at de helt og aldeles render i hælene på Trustpilot? ;)

10

tirsdag, 16. oktober 2007, 00:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mikkel
:) Nu er der jo også den gruppe (mig selv inkl.) som ikke har lyst til at skulle downloade et program, for at læse folks vurderinger af de forskellige netvirksomheder.

Det skal du jo heller ikke, men Trustpilot.dk har bl.a. et browserplugin der advarer dig hvis du er i færd med at handle på et site med dårlig bedømmelse, i stedet for, at man skal tjekke en evt. side før man handler ;)

11

tirsdag, 16. oktober 2007, 07:09

Citeret

Citeret

Kan lige nå få ord.

:) Nu er der jo også den gruppe (mig selv inkl.) som ikke har lyst til at skulle downloade et program, for at læse folks vurderinger af de forskellige netvirksomheder. Der vil jeg da klart hellere benytte en side som Nettjek, hvis den bliver lavet mere simpel...

Så jeg vil da ikke mene at de helt og aldeles render i hælene på Trustpilot? ;)

Som Burger er inde på, så har de et plugin, som væsentlig øger brugervenligheden.

Man kan bedømme såvel som bliver advaret "on the fly" - Det ser jeg personligt som et yderst stærkt middel. Det er samtidig yderst bekvemt og spare en som bruger en masse tid.

12

tirsdag, 16. oktober 2007, 16:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger
Det skal du jo heller ikke, men Trustpilot.dk har bl.a. et browserplugin der advarer dig hvis du er i færd med at handle på et site med dårlig bedømmelse, i stedet for, at man skal tjekke en evt. side før man handler ;)

Jaaa, men hvem bestemmer så hvor "dårlig" en bedømmelse skal være før man bliver advaret? og hvordan kan man læse mere specifikt om bedømmelserne, hvis det kun går ud på at blive kontra ikke blive advaret? ;)

13

tirsdag, 16. oktober 2007, 17:52

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger

Jaaa, men hvem bestemmer så hvor "dårlig" en bedømmelse skal være før man bliver advaret? og hvordan kan man læse mere specifikt om bedømmelserne, hvis det kun går ud på at blive kontra ikke blive advaret? ;)

Jeg ved ikke, hvor meget systemet er blevet forbedret på området, men det er i hvertfald bedre end da de gik i luften.

Når du bliver advaret kan du vel klikke dig ind på sitet via en popup (eller hvordan man nu bliver advaret) og læse om firmaet.

I det store hele, så afhænger det umiddelbart af det regne stykke, der bliver stillet op. Til at starte med kunne man bare bedømme et firma til UG og omvendt, men idag afhænger det også af ens egen status. Altså, ens kommentarer bliver også bedømt.

Btw, noget jeg gerne så man fik her på tweak. Godt nok, så kan man bedømme en tråd, men det ville være rart at kunne bedømme "godheden" af et indlæg. Forstået på den måde, hvis man nu har en høj troværdighed, så ville ens bedømmelse af indlægget tælle mere end, hvis det var en person uden.

Hvis nogen kan følge mig ? :razz:

14

tirsdag, 16. oktober 2007, 18:10

Citeret

Jeg ved ikke, hvor meget systemet er blevet forbedret på området, men det er i hvertfald bedre end da de gik i luften.

Når du bliver advaret kan du vel klikke dig ind på sitet via en popup (eller hvordan man nu bliver advaret) og læse om firmaet.

I det store hele, så afhænger det umiddelbart af det regne stykke, der bliver stillet op. Til at starte med kunne man bare bedømme et firma til UG og omvendt, men idag afhænger det også af ens egen status. Altså, ens kommentarer bliver også bedømt.

Btw, noget jeg gerne så man fik her på tweak. Godt nok, så kan man bedømme en tråd, men det ville være rart at kunne bedømme "godheden" af et indlæg. Forstået på den måde, hvis man nu har en høj troværdighed, så ville ens bedømmelse af indlægget tælle mere end, hvis det var en person uden.

Mener du noget i retningen af det system de har inde på newz.dk ?

15

tirsdag, 16. oktober 2007, 18:12

Citeret

Citeret

Mener du noget i retningen af det system de har inde på newz.dk ?

Yeah, det må være noget i den retning :razz:

Nu ved jeg så ikke, hvor gennemført deres er. Det er måske heller ikke så nødvendigt herinde, men det var mest med henblik på forummet for køb/salg.

16

mandag, 26. november 2007, 20:11

Så er vi færdige med beta-launch fasen og det betyder, at siden nu er klar og bliver launchet i morgen.

Vi vil gerne sige tak for alle de kommentarer vi har fået - flere er blevet brugt til konkrete forbedringer.

Nu håber vi siden er blevet så god, at den vil gavne mange fremover.

Allerede nu kan butikkerne bedømmes rigtigt (de bliver ikke slettet igen ligesom de gjorde under testningen) og vi modtager stadig gerne kommentarer og andet.

I kan se det færdige resultat på www.nettjek.dk

De bedste hilsner,

Sebastian, Andreas, Mikkel / Nettjek

Seneste tests og artikler

0

Denon Cocoon Stream trådløs musikafspiller

Der findes et væld af trådløse
Læs Mere

0

HIS IceQ X2 Radeon R9 285 2 GB

Vi skal i dagens review se på
Læs Mere

14

MSI Twin Frozr GTX 970 Gaming 4G

Så kom dagen altså, som jeg er
Læs Mere

0

Func HS-260 Gaming Headset

Tweak.dk tager i dag pulsen på
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Nyt Gigabyte G1.Sniper B6 Socket LGA1150 bundkort

Gigabyte har annonceret deres
Læs Mere

0

NVIDIA er klar med ny GeForce 344.16 beta driver

Kort efter lanceringen af dere
Læs Mere

0

Samsung Galaxy Mega 2 dukker op

Den er ikke kommet endnu, og s
Læs Mere

0

Triad Wars tæt på annoncering

United Front Games og Square E
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.