Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 25. september 2007, 12:45

Hej.

Jeg vil til at lave en hjemmeside eller to. Men har ikke den helt store erfaring. Kender godt lidt til de basale html koder, men derefter så går jeg lidt i stå.

Så tænkte på om der ikke findes nogle smarte programmer til at lave hjemmeside i? Jeg har prøvet Dreamweaver og det er rent ud sagt stadig lidt for avanceret for mig og jeg gider ikke betale en mindre formue for et program.

Derudover skal der være et lille galleri. Er der nogen forslag her?

Mvh.

Jakob

I5 4670K, ASUS Z87-K, GTX770, 8 GB Hyper-X, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
MacBook Pro 13,3" Retina

2

tirsdag, 25. september 2007, 13:00

Mht. galleriet vil det nok være nemmest at anvende et der allerede er lavet (det fremgår ikke klart om det er det du vil), men du er nødt til at informere om du skal anvende ASP eller PHP på serveren.

3

tirsdag, 25. september 2007, 13:29

Jeg viille gå efter CMS...

f.eks joomla

Du kan læse mere omkring det på www.joomla.org

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GiZzZa" (25.09.2007, 13:29)

4

tirsdag, 25. september 2007, 13:31

Burger: Jeg ved ikke helt så mega meget om det, men det kommer vel også an på hvilken host jeg vælger? Jeg regner pt. med at tage Gigahost, web10 eller one.com.

Derudover regner jeg også med at tage et færdig lavet galleri, men hvis man kunne finde et program som har et smart et indbygget, kunne det måske være at foretrække?

GiZzZa: Jeg vil lige se nærmere på det, har vist set lidt på det før.

MacBook Pro 13,3" Retina

5

tirsdag, 25. september 2007, 14:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af Don_Jabbe
Burger: Jeg ved ikke helt så mega meget om det, men det kommer vel også an på hvilken host jeg vælger? Jeg regner pt. med at tage Gigahost, web10 eller one.com.

Derudover regner jeg også med at tage et færdig lavet galleri, men hvis man kunne finde et program som har et smart et indbygget, kunne det måske være at foretrække?

Ja, det kommer an på hvilken hostingløsning du har tænkt dig, men det er lidt svært at anbefale noget som helst før du har taget den beslutning.

Men umiddelbart findes der flest CMS systemer /galleri der er lavet i PHP.

Nu bliver du ved med at snakke om program, så du søger rent faktisk et program til at lave hjemmesider i, du installerer lokalt på din egen maskine, og som også kan lave et galleri for dig, uden du selv kan ret meget (endnu)?

Umiddelbart ville jeg nok vælge en eller anden CMS løsning der kan det hele, alt efter hvad indholdet på de hjemmesider skal være.

6

tirsdag, 25. september 2007, 14:09

Hvad skal hjemmesiderne indeholde?

Hvad er deres formål?

Før du overhovedet overvejer et CMS, så synes jeg du skal overveje sidernes formål. Det kan jo ikke betale sig at bakse med en større CMS-løsning, hvis behovet ikke er der.

Dertil, så synes jeg, at du skulle prøve at bruge mere tid på Dreamweaver, hvis altså et CMS ikke bliver nødvendigt.

Angående galleriet, så kunne det også være interessant at høre om dets formål. Er det til billeder du tager eller? Hvis det skal værel lidt mere spændende (læs fancy), så kunne du kigge på Simpleviewer.

7

tirsdag, 25. september 2007, 14:22

Ja, ups. Havde vist lige glemt det helt basale :D

Men siden/siderne skal bare være en slags blog med dertilhørende galleri. Altså jeg skal bare have mulighed for at skrive lidt om hvad der sker og så skal der være et galleri. Evt. med noget forum i. Det er hovedsageligt det de skal indeholde.

Ang. galleriet, så ja, det er til billeder jeg selv har taget.

MacBook Pro 13,3" Retina

8

tirsdag, 25. september 2007, 14:24

Hvis det skal fungere som en blog, så ville jeg tage WordPress hvor du kan få flere forskellige gallerier du kan bruge sammen med WordPress.

Skulle du få problemer med en evt. opsætning, så kan du bare sige til.

9

tirsdag, 25. september 2007, 14:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger
Hvis det skal fungere som en blog, så ville jeg tage WordPress hvor du kan få flere forskellige gallerier du kan bruge sammen med WordPress.

Skulle du få problemer med en evt. opsætning, så kan du bare sige til.

Nu er jeg jo ikke meget for at give damen ret, men det er sgu rigtigt hvad hun siger :D

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

10

tirsdag, 25. september 2007, 14:35

Citeret

Ja, ups. Havde vist lige glemt det helt basale :D

Men siden/siderne skal bare være en slags blog med dertilhørende galleri. Altså jeg skal bare have mulighed for at skrive lidt om hvad der sker og så skal der være et galleri. Evt. med noget forum i. Det er hovedsageligt det de skal indeholde.

Ang. galleriet, så ja, det er til billeder jeg selv har taget.

Okay, så vil jeg mene du skal satse på Wordpress, ligesom Burger foreslår det.

11

tirsdag, 25. september 2007, 14:39

Jamen så vil jeg da kigge på det :D

Jeg siger lige på forhånd tak ;)

MacBook Pro 13,3" Retina

12

tirsdag, 25. september 2007, 15:04

Citeret

Jamen så vil jeg da kigge på det :D

Jeg siger lige på forhånd tak ;)

Husk, at den pågældende hostløsning skal understøtte PHP.

Mener ikke Wordpress både er tilgængelig i ASP og PHP.

13

tirsdag, 25. september 2007, 15:50

Hvis jeg forstår det rigtigt, så skal jeg købe et webhotel ved en host som understøtter PHP og så ligge de filer over via FTP og så sætte det op?

Right?

Kan I anbefale en host? :)

MacBook Pro 13,3" Retina

14

tirsdag, 25. september 2007, 19:21

Citeret

Hvis jeg forstår det rigtigt, så skal jeg købe et webhotel ved en host som understøtter PHP og så ligge de filer over via FTP og så sætte det op?

Right?

Ja det er helt rigtigt.

Jeg har flere løsninger ved Web10.dk, og de er overraskende stabile når man ser på det man betaler, så dem kan jeg kun anbefale.

15

tirsdag, 25. september 2007, 19:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger

Citeret

Right?

Ja det er helt rigtigt.

Jeg har flere løsninger ved Web10.dk, og de er overraskende stabile når man ser på det man betaler, så dem kan jeg kun anbefale.

Okay, dem vil jeg da lige kigge nærmere på så :)

MacBook Pro 13,3" Retina

16

onsdag, 26. september 2007, 15:48

Jeg bruger Frontpage

Koliton Int.

17

onsdag, 26. september 2007, 16:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af Koliton
Jeg bruger Frontpage

Okay, men det vil jeg aldrig røre igen :)

MacBook Pro 13,3" Retina

18

mandag, 8. oktober 2007, 09:22

ASP.Net baseret, danskudviklet CMS system , Umbraco. Med rig mulighed for implementering af Galleri .

Tjek www.umbraco.org

MSI ATX Intel 865PE Chipset || 120GB Seagate HDD, 10.700 rpm
512MB elixir DDR RAM || geForce Fx5200 128MB RAM :S
LG CD-R brænder 52x12x48x || AOC 19'' CRT

19

onsdag, 10. oktober 2007, 17:20

Haii der er et cms system der hedder websitebaker og det vil jeg helt sikkkert anbefalde det er utroligt brugervenligt men stadig kan det utrolig mange ting.
Og der er også galleri med i så....

håber du kan bruge det til noget...

Du kan finde det på denne side www.websitebaker.org

20

søndag, 12. september 2010, 09:48

:idea:

jeg har bare lejet siden jimmiwulff.com og købt et webhotel igennem http://www.netsite.dk/ og de

har et okay sitebuilder program til og lave hjemmesiden med, man skal dog skrive til suport og

bede dem aktivere sitebuilder efter man har logget på sit web hotel, tager 1 dagstid før man kan

gå i gang,

men igen skal man huske de her programmer er alle begrænset i mulighederne vis man søger en super fancy hjemme side.

synes nu selv det her fungere fint til mit forbrug/krav plus det går okay hurtigt med og sætte den op,
:9xo

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.