Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 1. september 2007, 13:35

YO alle sammen! xD

Jeg er brændt inde med to spørgsmål, der muligvis er meget simple at svare på, men jeg har ikke været i stand til at finde dem på google eller andre steder.

1.
Jeg arbejder på at lave et simpelt portfolio til upload at filer mellem os og de kunder vi laver noget for. Dertil skal der jo bruges en database til informationer, men det er nu ikke den der er det vigtige. For at kunne oprette kontakt til databasen skal man jo bruge sådan noget som IP, brugernave og kode, og dem vil jeg gerne opbevare i en fil kaldt config.asp. Dertil vil jeg også ha lavet det så man kan ændre disse information igennem en html-form, så man er fri for at rode rund i asp hvis noget skal ændres. Og her kommer spørgsmålet:

Hvordan ændre man værdierne af variabler i config.asp "permanent", igennem en html-form?

2.
Hvordan kan man tjekke om en database eksistere, og om IP/brugernavn/pass er gyldigt?

F.eks. når man installere Joomla CMS så kan den tjekke om disse informationer er korrekte før man går vider

Håber ikke jeg er for krævende :D... Jeg er stadig ved at lære :9xo

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.