Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 19. august 2007, 17:17

Hey all,

så fik jeg endelig kastet et design sammen til mit firma, hvad synes i om design udkastet?

Siden er kodet i valid xHTML 1.1 ( http://validator.w3.org/check?uri=http%3…=Inline&group=0 )

http://www.creativeedge.dk

1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
1x Corsair TX V2 850W PSU

2

søndag, 19. august 2007, 18:44

Personligt synes jeg det er svært at komme med en vurdering når der ikke er lidt mere "dummy" indhold på siden.

Det der er synes jeg er ganske fint , meget roligt og fin kontrast, dog et kæmpe problem, siden ser vidt forskellig ud om du ser den i Firefox, Opera eller IE

3

søndag, 19. august 2007, 18:48

Svært at sige så meget om siden, da den ikke har vanvittig meget indhold, men overordnet set, så kan jeg godt lide designet :)

Samtidig ser din side ikke pokkers heldig ud i Firefox, Opera eller IE6 - I FF og O er der et stort gab mellem header og indholdet - altså et hul, sådan man ser baggrunden. I IE6 er siden ikke centreret.

Det ser heller ikke forheldigt ud med din baggrund med de skrå steger, da man vil opdage tingene ikke helt matcher omkring selve sitet. Altså stregerne falder ikke i hak. Dette er desværre en problematik, som jeg endnu ikke har fundet en ordentlig løsning på - måske med javascript, men ikke uden. Du kan anvende en semi-gennemsigitig PNG, men det vil brugerne i IE6 og nedefter ikke få noget ud af, da IE6 og nedefter ikke understøtter det transperante i PNG'er. Her ville jeg nok vælge den løsning, at hvis folk bruger IE6 eller nedefter, så har du altså ikke en skygge. Eller også er skyggen så minimal, at man ikke just opdager problemet med de skrå streger.

Jeg synes heller ikke din menu er hel heldig. Tingene står bare efter hinanden i rap, hvor jeg måske godt kunne tænke mig en mere tydelig afgræsnings af menupunkter. Måske de også skulle være lidt større i teksten - i hvertfald bare bedre fremhævet. Et plus er dog, at det aktive punkt er markeret ;)

Når de ting så er sagt, så synes jeg overordnet du har valgt nogle gode farver, som går hånd i hånd. Designet er måske mørkt i det, men ikke sort, hvilket også er en fordel. Tekst kan derved blive nemmere at læse. Samtidig kan det frembringe en vis eksklusivitet :)

Iøvrigt også et plus for valid xhtml 1.1 og god struktur :clap:

Har vedhæftet et billede, så du kan se, hvad jeg mener med hullet i designet :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (19.08.2007, 18:50)

4

søndag, 19. august 2007, 19:16

tror jeg fik kodet til lidt for sent igår har tilrettet fejlene i Firefox så den osse spiller der, har ikke lige IE6 installeret på min flappy, men må tilrette fejlene i IE6 imorgen eller lign.

Læg osse mærke til at udskrift preview sidder lige i skabet ;)

Udover det så takker jeg for de pæne ord :)

Jeg må kode vidre og få knaldet noget mere content ind.

Regner med jeg osse inplamentere siFR imorgen til mine overskrifter :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Jaiz" (19.08.2007, 19:21)

6

mandag, 20. august 2007, 07:26

Jups kender den godt :D

7

mandag, 20. august 2007, 07:36

Citeret

Oprindeligt indlæg af Jaiz
Jups kender den godt :D

Fantastisk lille ting :)

T-lyk med dagen ;)

8

mandag, 20. august 2007, 09:08

Det må man sige :)

Jo tak jo tak :) godt og fylde 22 for anden gang hehe

9

mandag, 20. august 2007, 09:17

Ja men tillykke med dagen :)

Jeg sad lige og kiggede nu hvor problemet i FF osv blev fixet - og synes personligt der mangler et eller andet der får menuen til at være lidt mere fremtræden, plus jeg synes den HR tager alt for meget fokus

Personligt hadder jeg siFR, men kan da godt se fordelen i at kunne bruge hvilken som helst font osv (som man i øvrigt også kan i CSS3jo uden brug af siFR) - mit problem med siFR er folk som bruger adblock, eller lign (hvilket nok er op mod 80% af alle FF brugere) får en helvedes masse "Block element" på siden, som kan være i vejen for rent faktisk at læse indholdet.

10

mandag, 20. august 2007, 09:44

Citeret

Oprindeligt indlæg af WebT

Jeg sad lige og kiggede nu hvor problemet i FF osv blev fixet - og synes personligt der mangler et eller andet der får menuen til at være lidt mere fremtræden, plus jeg synes den HR tager alt for meget fokus

Personligt hadder jeg siFR, men kan da godt se fordelen i at kunne bruge hvilken som helst font osv (som man i øvrigt også kan i CSS3jo uden brug af siFR) - mit problem med siFR er folk som bruger adblock, eller lign (hvilket nok er op mod 80% af alle FF brugere) får en helvedes masse "Block element" på siden, som kan være i vejen for rent faktisk at læse indholdet.

Jeg mener ikke at CSS3 er understøttet af alle browsere? eller er jeg gal på den?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Jaiz" (20.08.2007, 09:45)

11

mandag, 20. august 2007, 10:03

Citeret

Citeret

Jeg mener ikke at CSS3 er understøttet af alle browsere? eller er jeg gal på den?

Nope, det er det skam heller ikke. Firefox er vidst den som er mest med på fronten på det område.

Nu ved jeg ikke lige hvad sIRF er for noget (tror jeg i hvertfald ikke)?

Men ser i hvertfald nogle problematikker i valg af specielle skrifttyper.

12

mandag, 20. august 2007, 10:12

Safari er vist endnu længere :)

Men nej, det er langt fra alle browsere der understøtter CSS3

siFR (Scalable Inman Flash Replacement) er noget javascript og shockvave basseret halløj som scanner dokumentet onload, og erstatter fx overskrifter med et flash overlay, så man på den måde kan lave lidt anderledes overskrifter med speciale fonts osv... og den downgrader ganske fint, altså ser helt fint ud uden flash osv - ganske smart - som sagt hvis man ikke har adblock installeret :D

13

mandag, 20. august 2007, 10:21

Citeret

Safari er vist endnu længere :)

Men nej, det er langt fra alle browsere der understøtter CSS3

siFR (Scalable Inman Flash Replacement) er noget javascript og shockvave basseret halløj som scanner dokumentet onload, og erstatter fx overskrifter med et flash overlay, så man på den måde kan lave lidt anderledes overskrifter med speciale fonts osv... og den downgrader ganske fint, altså ser helt fint ud uden flash osv - ganske smart - som sagt hvis man ikke har adblock installeret :D

hmm, det lyder lidt for fusket :razz:

14

mandag, 20. august 2007, 10:33

jeg har kørt det på løsninger før og der er skam ikke noget shockwave i siFR.

det 100% valid xHTML samt CSS!!! :dance: samt søge venligt da teksten stadig står i htmlen og printvenlig :) ehe

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Jaiz" (20.08.2007, 10:42)

15

mandag, 20. august 2007, 10:41

Så tror jeg nu nok hellere jeg vil vente til CSS3 bliver bedre implementeret ...

16

mandag, 20. august 2007, 10:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af Macimuz
Så tror jeg nu nok hellere jeg vil vente til CSS3 bliver bedre implementeret ...

Ja det skal nok blive rigtigt godt men indtil da, så er der ihvertfald et fornuftigt alternativ imo :)

Men ja det kan osse være jeg dropper det nu må vi se hvad jeg kan overskue hehe :)

17

mandag, 20. august 2007, 11:13

Citeret

Citeret

Ja det skal nok blive rigtigt godt men indtil da, så er der ihvertfald et fornuftigt alternativ imo :)

Men ja det kan osse være jeg dropper det nu må vi se hvad jeg kan overskue hehe :)

Synes mest det kræver nogle rimelig specielle situationer, hvor jeg ser det nødvendigt.

18

tirsdag, 21. august 2007, 09:02

Citeret

Citeret

Citeret

Synes mest det kræver nogle rimelig specielle situationer, hvor jeg ser det nødvendigt.

Njoae er tit ude for det på work :)

19

tirsdag, 21. august 2007, 09:30

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Hmm, skyldes det så kundernes ønske?

20

onsdag, 22. august 2007, 11:10

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Hmm, skyldes det så kundernes ønske?

Tjo både og, kan lige så godt være vores designere. Men som regl afviser man jo bare blankt og siger det ikke er nogen god idé men hvis de insistere ja så har man da en mulighed :)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.