Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 5. juli 2007, 22:38

hvordan får man sat blokering for dem som bare laver en profil på ens forum, og spammer med div. links og reklame.

INTEL i7 3610QM
8 GB DDR3
250 SSD Harddisk
GTX 675m

2

torsdag, 5. juli 2007, 22:42

Øhh - måske du skulle fortælle hvilket forum du snakker om. Er det et du selv har lavet eller et du har downloadet et eller andet sted?

ASP? PHP?

3

fredag, 6. juli 2007, 07:08

Hvis IP'en bliver logget, hvilket man må formode, så kan du blokere de enkelte adresser.

Det kræver dog nok noget teknisk snilde, men det ved jeg nogle andre brugere har, hvis det skulle blive nødvendigt :)

4

fredag, 6. juli 2007, 08:58

Hvis du selv har kodet forummet kan du også finde ud af at banne folk ;)

Hvis det er et færdigt programeret forum er der ofte en funktion hvori du kan udelukke personer.

IP Ban er ikke altid sagen. Mange køre med dynamisk ip, og ikke så fedt og lukke en hel boligforening eller bibliotek ude.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

5

fredag, 6. juli 2007, 09:48

Citeret

Originally posted by celfa
Hvis du selv har kodet forummet kan du også finde ud af at banne folk ;)

Hvis det er et færdigt programeret forum er der ofte en funktion hvori du kan udelukke personer.

IP Ban er ikke altid sagen. Mange køre med dynamisk ip, og ikke så fedt og lukke en hel boligforening eller bibliotek ude.

Det nytter da heller ikke meget at lukke en konto ?

6

fredag, 6. juli 2007, 10:40

Lav dog bare sådan, at hver gang en registere sig så skal han vente til at DU acceptere det, og derved vil han få en email sent med koden. Så kan du meget nemmere kontrollere hvem der registrere sig.

7

fredag, 6. juli 2007, 20:44

og hvordan gør jeg sådan at, det skal gå gennem mig når jeg opretter en bruger, det er et forum jeg selv har lavet, www.rdsf.dk/Forum/

INTEL i7 3610QM
8 GB DDR3
250 SSD Harddisk
GTX 675m

8

fredag, 6. juli 2007, 21:57

Lavet og lavet er nu vidst så meget sagt, men der må være indbyggede funktioner.

Ellers prøv at kigge på PhPBB's hjemmeside.

http://www.phpbb.com/about/features/

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (06.07.2007, 21:59)

9

lørdag, 7. juli 2007, 00:42

Det meste spam på phpbb forums, kommer fra spam bots og ikke folk der rent faktisk sidder og registrerer sig. Der findes et hav af anti spam mods til phpbb. Jeg bruger selv det, der hedder confusabot. Det har sat en effektiv stopper for spam registrering på mit forum.

ConfusaBot

10

lørdag, 7. juli 2007, 12:04

så skal filerne bare smides ind på forum gennem ftp?

INTEL i7 3610QM
8 GB DDR3
250 SSD Harddisk
GTX 675m

11

lørdag, 7. juli 2007, 22:11

Der er en vejledning med til så vidt jeg husker. Det er noget med at man skal ændre lidt i nogle af de filer der allerede findes. Så en god idé lige at tage en backup inden man går i gang.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.