1

tirsdag, 15. maj 2007, 20:16

Hej

Efter et stykke tid med needhost.dk har jeg konstateret, at det var nok det værste jeg valgte i sin tid.

Aldrig needhost mere. Gider ikke skrive roman om dem.

Nu skal jeg for alvor flyttes til en anden, og tiden er gået så måske har folk fået mere viden end sidst.

Jeg har set på www.webhosting.dk

Support svarede mig begge gange inden for 15min. Deres poltik omkring fritrafik siger:

Max 100gb pr mdr. Det bedste jeg har fundet hidtil. Serverne er placeret i glostrup.

og deres priser er fornuftige.

Mine krav:

Mindst 3gb diskplads
50-80gb trafik.
php4
mysql
Server skal være placeret i skandinavien
og alle de "standarde" såsom ftp,statistik osv

De opfylder det hele.

Nu mangler jeg bare personlige erfaringer. Nogen som kender til deres kontrolpanel?

Mht til "fritrafik" har jeg skrevet rundt til et par hosts... ingen ville give mig et tal. Deres svar var typisk:

Vi har ingen begrænsning men bliver der brugt for mange ressourcer og til gene for andre lukker vi siden. Yeah right, X(

Venligst se mine krav før I poster en masse udbydere. 8)

2

tirsdag, 15. maj 2007, 20:33

Ligger nok det forkerte sted ;) Skulle nok have været i Hjemmeside forummet.

Har du tjekket one.com? De har fri trafik og 3 gb plads. Og de har live support.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

3

tirsdag, 15. maj 2007, 20:36

Citeret

Originally posted by celfa
Ligger nok det forkerte sted ;) Skulle nok have været i Hjemmeside forummet.

Har du tjekket one.com? De har fri trafik og 3 gb plads. Og de har live support.

hæh.. ikke det meste stabile setup de kører sig.

4

tirsdag, 15. maj 2007, 20:37

På Download.dk og Zoomcar.dk bruger vi www.1-domain.dk
Meget tilfredse.

5

tirsdag, 15. maj 2007, 20:37

Flyttet til Hjemmesider - design & kode.

Det er ikke uden grund, jeg tidligere har advaret imod needhost.dk - magen til amatørfirma skal man lede længe efter. Danskewww er dog ca. ligeså slemme.

Derudover, så tror jeg, at du får svært ved at finde flere hosts der vil udtale sig om hvor meget trafik de tillader. De fleste dækker sig ind under den meget vage formulering med, at de vil lukke hvis trafikken er til gene for andre kunder.

6

tirsdag, 15. maj 2007, 21:38

Citeret

Originally posted by Burger
Flyttet til Hjemmesider - design & kode.

Det er ikke uden grund, jeg tidligere har advaret imod needhost.dk - magen til amatørfirma skal man lede længe efter. Danskewww er dog ca. ligeså slemme.

Derudover, så tror jeg, at du får svært ved at finde flere hosts der vil udtale sig om hvor meget trafik de tillader. De fleste dækker sig ind under den meget vage formulering med, at de vil lukke hvis trafikken er til gene for andre kunder.

Jeps. Beklager det forkerte forum.

Ja, kan godt huske dine romaner omkring needhost og wwwdanske mener jeg, men der havde jeg allerede bestilt det.

Jeg prøver lykken her. Så må vi håbe at det holder.

Er stadig åbent for råd.

7

onsdag, 16. maj 2007, 02:57

One.com (tidl. B-One) havde oss en jævnt beklagelig service engang, aner ikke om det er sådn stadig.

Wannafind og i lidt mindre grad Surftown virker upåklageligt :9xo

"I like smart people who disagree with me, and are able to explain why."

i7-4790K @ 5 GHz | 16 GB DDR3-2400 | MSI GTX 970 OC | 2x 256GB Samsung 850 Pro |
32" Samsung S32D850T | Corsair Carbide Air 540 | 1300 Watt OCZ | W10 Pro x64

8

onsdag, 16. maj 2007, 07:01

one.com skulle faktisk i dag have en meget stabil og god hosting de går for at være en af de bedste i dk og er også en af de største også derfor de kan holde den lave pris.

Jeg bruger selv www.powerhosting.dk kanon løsning og det virker bare support i top også er de til at snakke med.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

9

onsdag, 16. maj 2007, 12:06

Tja. One ville jeg nok holde snitterne fra, for jeg har i sin tid oprettet webhotel hos dem hvorpå der lå én version af PHP. Noget tid efter opretter en af mine kammerater et magen til hotel med samme krav, men får så en nyere version af PHP, hvor vi på hans webhotel så får noget op at køre som vi ikke kunne på mit. Da vi så efterfølgende tog kontakt til one (dengang B-One), fik vi at vide når webhotellet blev oprettet, blev der ikke opdateret/opgraderet noget efterfølgende. Dem der så opretter et webhotel senere, vil så få tilsvarende nyere software på serveren hvis dette forefindes.

Hvis dét ikke er amatøragtigt, så ved jeg altså ikke hvad. Det har i hvertfald gjort at jeg holder fingrene langt væk fra dem.

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

10

onsdag, 16. maj 2007, 12:18

Tror det var dengang der var sådan nogle problemer. I dag er de vist temmelig proff. med hvad de laver. Jeg har har stadig en stribe sider jeg har lavet for folk kørende hos dem og det virker uden problemer.

Jeg må indrømme at jeg ikke har oplevet nogen som helst af de problemer i omtaler på vel godt 10 domæner som jeg har arbejdet med hos dem.

11

onsdag, 16. maj 2007, 12:33

Citeret

Originally posted by _WHAT_
Tror det var dengang der var sådan nogle problemer. I dag er de vist temmelig proff. med hvad de laver. Jeg har har stadig en stribe sider jeg har lavet for folk kørende hos dem og det virker uden problemer.

Jeg må indrømme at jeg ikke har oplevet nogen som helst af de problemer i omtaler på vel godt 10 domæner som jeg har arbejdet med hos dem.

Man skal blot tage deres "fri trafik" postulat med et gran salt. De har det med at lukke folks webhoteller uden forudgående advarsel hvis de lige synes trafikken overgår en eller anden størrelse; af dem defineret.

Men hvis det er som du siger, er det vel okay.

Personligt ville jeg vælge powerhosting.dk eller gigahost.dk i stedet.

Try not. Do or do not, there is no try.

12

onsdag, 16. maj 2007, 12:50

Citeret

Originally posted by arnbak

Citeret

Man skal blot tage deres "fri trafik" postulat med et gran salt. De har det med at lukke folks webhoteller uden forudgående advarsel hvis de lige synes trafikken overgår en eller anden størrelse; af dem defineret.

Men hvis det er som du siger, er det vel okay.

Personligt ville jeg vælge powerhosting.dk eller gigahost.dk i stedet.

Bruger som sagt også powerhosting selv men nogen af dem man har lavet små sider for vil jo helst ikke betale for at have en side så der passer de små penge de tager for hosting jo fint.

Har nu aldrig oplevet noget blev lukket pga. trafik selvom nogen af siderne da har trukket noget.

13

onsdag, 16. maj 2007, 13:42

Citeret

Har nu aldrig oplevet noget blev lukket pga. trafik selvom nogen af siderne da har trukket noget.

Jeg kender et par stykker som har fået lukket deres sider, hvor trafikken har været et stykke over 100gb om måneden.

Anyways, har de fået styr på det er der jo givetvis ikke noget i vejen for at vælge dem.

Try not. Do or do not, there is no try.

14

onsdag, 16. maj 2007, 13:47

Citeret

Originally posted by arnbak

Citeret

Jeg kender et par stykker som har fået lukket deres sider, hvor trafikken har været et stykke over 100gb om måneden.

Anyways, har de fået styr på det er der jo givetvis ikke noget i vejen for at vælge dem.

Kommer jo også meget an på hvad det er man skal have hostet er jo lige med at vælge ud fra behov :)

15

onsdag, 16. maj 2007, 14:11

one.com tør jeg ikke, har kun hørt dårligt omkring dem og flere gange har de været i pressen.
Det kan være at de køre fint nu, dog har det ikke overbevist mig endnu.

powerhosting.dk tillader kun 5gb trafik pr.mdr - dem gider jeg slet ikke se nærmere på.

surftown er ligeså dårligt, var lige forbi deres kundeforum, fandt lige dette:

http://forum.surftown.com/viewtopic.php?t=2418

gigahost ville ikke svare omkring trafik, de vil lukke det ned hvis der er for "meget" trafik.
Hvad er så meget? Det kunne de ikke svare på. :boxed:

Cliche tillader slet ikke download af lyd eller video.

16

onsdag, 16. maj 2007, 14:23

Hvis du trækker meget store mængder data og det er download af lyd og video så kig på ftp hosting ved powerhosting.dk i stedet for. Generelt koster god hosting med meget trafik da det jo er trafikken der koster. En løsning er at bruge noget som youtube.

17

onsdag, 16. maj 2007, 14:38

Hvis du skal bruge plads og relativt stor trafik, så kunne http://www.dreamhost.com/hosting.html være en mulighed. Kender flere der som ikke har haft nogen problemer.

/ask

EDIT: Argh så ikke dit kriterie med server i scandinavien...

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "jacobask" (16.05.2007, 14:40)

18

onsdag, 16. maj 2007, 19:19

Citeret

Hvis du trækker meget store mængder data og det er download af lyd og video så kig på ftp hosting ved powerhosting.dk i stedet for. Generelt koster god hosting med meget trafik da det jo er trafikken der koster. En løsning er at bruge noget som youtube.

Det kunne være en mulighed :9xo

Citeret

Originally posted by jacobask
Hvis du skal bruge plads og relativt stor trafik, så kunne http://www.dreamhost.com/hosting.html være en mulighed. Kender flere der som ikke har haft nogen problemer.

/ask

EDIT: Argh så ikke dit kriterie med server i scandinavien...

Jeps.... og ikke nok med det så oversælger de hel klart ligesom www.servage.net

19

lørdag, 19. maj 2007, 13:15

Nogen der har erfaring med http://www.yourplanet.dk/?

Ret billigt og de anbefaler det inde på joomla.dk

20

lørdag, 19. maj 2007, 16:51

Jeg bruger servage.net og er meget glad for dem.

lidt om dem:

Citeret

Technical Overview
- Powerful Clustered Servers
(Intel DUAL XEON Processors, SCSI Hard Drives, 12 GB Ram etc.)
- 24/7 Expert Helpdesk - Major Bandwidth Providers
- 24/7 Server Monitoring - 99.98% Server Uptime
- Linux Operating System - Secure Server (SSL) Included
- Host Unlimited Websites! [?] - Free Whois Privacy (Optional) [?]

Mail Features
- Unlimited POP3 Mailboxes [?] - Unlimited IMAP Mailboxes [?]
- Unlimited E-Mail Forwarders - SMTP Server
- Online Mail Access (Webmail) - Catch-All Mailbox [?]
- Spam Filtering [?] - Unlimited Mailing Lists

Web features
- 360 GB Web Space (360000 MB) [?] - 3600 GB Transfer [?]
- Unlimited FTP Accounts [?] - FTP Access [?]
- 1000 MySQL Databases (v4 & v5) [?] - FTPS (Encrypted FTP)
- PHP v4.4.4 & PHP v5.2.1 [?] - GD Support [?]
- Shockwave & Flash [?] - Microsoft Frontpage Support
- Custom Error Pages - WAP Enabled [?]
- XML Support [?] - Mod_Rewrite Enabled
- EXIF Support [?] - CGI/Perl [?]
- SSI Support [?] - Python Support
- Private CGI-BIN [?] - ionCube Loader
- Zend Optimizer - Run Zend Encoded Scripts
- Optional Hotlink Protection - CURL Enabled
- PHPMyAdmin - Webbuilder Software Included
- ImageMagick Support - Netpbm Support
- Ruby on Rails - Wildcard Domains
- Password Protected Directories - Full .htaccess & .htpasswd Support
Additional Features (included)
- Web Based Administration Panel - Full DNS Management
- 1 New Domain Included (or transfer) - Multiple Domain Hosting
- Unlimited Subdomains - Own Cronjobs
- Online Web Statistics - Online Filemanager
- Automatic Script Installer [?] - Servage WebDrive (S:) [?]

Webdrive:
Virtual Hard Disk
Use your Servage account for personal documents and files. You can access your data from any Internet connected PC. No more need for USB keys, CDs and Disks.

Her er så supprt jeg fik:

Citeret

Jun 18 - 15:11 GMT
Servage - Neil
Hello xxxx,

Sorry for the inconvenience caused to you :(
I have made some changes in the dns setting and it will take up to 24 hours before being updated over the entire Internet. I request you to please check once again from your end after the specified time and if the problem still persist please get back to us.

Thanks for your understanding.

Jun 18 - 14:30 GMT
Customer
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
The website you are trying to access is
unknown in the system.
Best regards,
Your Hosting team

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.