1

fredag, 13. april 2007, 11:45

jeg er i den situation at der er et domænenavn jeg gerne vil købe så snart den nuværende ejers registrering løber ud - men der vil nok også være andre der vil ha den...

har tænkt mig umiddelbart at købe domænenavnet gennem gratisDNS.dk og tænker så hvor hurtigt en registrering reelt går? vil der gå nogen tid efter en bestilling før domænenavnet reelt bliver reserveret til mig eller sker det automastisk når jeg har gennemgået en bestilling og betalt osv.?

2

fredag, 13. april 2007, 11:51

Er du i det hele taget sikker på, at den nuværende ejer ikke fornyer det? Hvis han bare lader det løbe ud, så går der vist nogle måneder før andre kan købe det. Men hvis det er ledigt og man registrerer det, så ta'r det ikke ret lang tid.

3

fredag, 13. april 2007, 12:08

Nu skriver du ikke om det er DK tld, men for danske domæner gælder følgende:

Domænet udløber... du har fjorten dage til at betale
Ved udgangen i den måned vil du få en mail om suspendering
Domænet er suspenderet i 3 måneder, hvori personen stadig kan genoprette det

Så der kan altså gå helt op til 4 måneder før et domæne er slettet og kan registreres af andre
Man kan skrive sig på venteliste her:
http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=41

For alle tld som er underlagt af ICANNs regler, gælder det at der skal gives to advarsler efter udløb (ingen defineret tid imellem de to) og så skal der gives i den sidste advarsel en periode til at betale (perioden er ej heller defineret) så der vil ved alle TLDer være noget som ved danske

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WebT" (13.04.2007, 12:10)

4

lørdag, 14. april 2007, 20:16

Citeret

Originally posted by WebT
Nu skriver du ikke om det er DK tld, men for danske domæner gælder følgende:

Domænet udløber... du har fjorten dage til at betale
Ved udgangen i den måned vil du få en mail om suspendering
Domænet er suspenderet i 3 måneder, hvori personen stadig kan genoprette det

Så der kan altså gå helt op til 4 måneder før et domæne er slettet og kan registreres af andre
Man kan skrive sig på venteliste her:
http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=41

For alle tld som er underlagt af ICANNs regler, gælder det at der skal gives to advarsler efter udløb (ingen defineret tid imellem de to) og så skal der gives i den sidste advarsel en periode til at betale (perioden er ej heller defineret) så der vil ved alle TLDer være noget som ved danske

der er ikke et .dk domæne - jg prøver at finde ud af om der er en venteliste et sted... tak for info! - anede ikke noget om venteliste og sådan

5

lørdag, 14. april 2007, 21:27

kan man waitliste .info domæner overhovedet?

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.