1

onsdag, 21. marts 2007, 15:30

Hej tweakere.
Jeg vil gerne have lidt kritik på http://christian-bruun.com/
Jeg kan ikke flash så lad værre med, at tag med som jeg skulle lave det, tak.

[SIZE=2]
[/SIZE]

2

onsdag, 21. marts 2007, 15:44

Lidt mere padding i designet ville ikke gøre noget, da teksten står ret tæt på kanten.

Noget linieafstand ville også hjælpe på læsevenligheden.

En markering af det valgte menupunkt samt en tilhørende overskrift ville bestemt være en god idé.

Du kan med fordel også tage en kigger på at opbygge sitet med et CSS layout (masser af hjælp at finde i sticky'n her i forummet).

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Macimuz" (21.03.2007, 15:47)

3

onsdag, 21. marts 2007, 15:48

Citeret

Originally posted by Macimuz
Lidt mere padding i designet ville ikke gøre noget, da teksten står ret tæt på kanten.

En markering af det valgte menupunkt samt en tilhørende overskrift ville bestemt være en god idé.

Tak for svaret.
Linieafstand kan jeg nemt finde ud af i Word, men hvordan og hvor ledes med CSS?

Markering af menupunkter mener du mouseover ikke? Hvis du kan den i hovede, må du meget gerne poste her, dog søger jeg selv lige efter den.

[SIZE=2]
[/SIZE]

4

onsdag, 21. marts 2007, 15:51

Citeret

Originally posted by ChristianBruun

Citeret

Tak for svaret.
Linieafstand kan jeg nemt finde ud af i Word, men hvordan og hvor ledes med CSS?

Markering af menupunkter mener du mouseover ikke? Hvis du kan den i hovede, må du meget gerne poste her, dog søger jeg selv lige efter den.

Kildekode

1
2
3
body {
    line-height: 1.4em;
}

Der behøver ikke være en mouseover-effekt. Tænker mere på en markering af det aktive menupunkt, altså det punkt man har valgt. Som det er nu, så er der minimal sammenhæng med et valgt menupunkt og indholdet.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (21.03.2007, 15:52)

5

onsdag, 21. marts 2007, 15:53

Citeret

Der behøver ikke være en mouseover-effekt. Tænker mere på en markering af det aktive menupunkt, altså det punkt man har valgt. Som det er nu, så er der minimal sammenhæng med et valgt menupunkt og indholdet.

Så f.eks. den side man er inde på så er menubaren til den grå eks.?

[SIZE=2]
[/SIZE]

6

onsdag, 21. marts 2007, 16:59

Citeret

Citeret

Så f.eks. den side man er inde på så er menubaren til den grå eks.?

Yes, en eller anden tydelig farve, som indikere, at det punkt er aktivt.

Ligesom et vindue er aktivt nede i processbaren i Windows :)

Og der må selvf. også gerne være en sammenhæng mellem menupunktets navn og sidens overskrift.

7

onsdag, 21. marts 2007, 22:55

Og så strække menuen i toppen så den er lige så bred som tekstfeltet.

8

onsdag, 21. marts 2007, 22:56

Og så det er en blog, så ville en indikation af hvor mange kommentarer der er, være en god ide. Og det vil nok også gøre det tydeligere at man kan trykke på overskrifterne.

9

onsdag, 21. marts 2007, 23:05

Citeret

Originally posted by Falsk
Og så det er en blog, så ville en indikation af hvor mange kommentarer der er, være en god ide. Og det vil nok også gøre det tydeligere at man kan trykke på overskrifterne.

Enig, og eventuelt helt lade være med at have i linksne i overskriften, for så istedet have et Permalink ved siden af antal kommentarer

maxy

10

torsdag, 22. marts 2007, 07:16

En mindre detalje, men sæt hellere lightbox 2 op sådan, at man kan klikke "næste" og "forrige" billede.

I stedet for at strække menuen, så bredden passer med designet, så ville jeg nok foretrække nogle lidt mindre knapper. Altså, nogle knap så voldsomme knapper. Dog positivt, at navigationen er tydelig.

11

torsdag, 22. marts 2007, 11:27

Tak for alle jeres svar, jeg vil tage den ting jeg syntes der lyder fornuftige, lader emnet stå åben for evt. svar.

[SIZE=2]
[/SIZE]

12

torsdag, 22. marts 2007, 12:58

Citeret

Tak for alle jeres svar, jeg vil tage den ting jeg syntes der lyder fornuftige, lader emnet stå åben for evt. svar.

Vi er her for at hjælpe, og det er altid rart at få noget konstruktivt kritik. Hvordan skal man ellers blive bedre :)

13

torsdag, 22. marts 2007, 15:00

Citeret

Vi er her for at hjælpe, og det er altid rart at få noget konstruktivt kritik. Hvordan skal man ellers blive bedre :)

Præcis, nu har jeg rettet lidt på det, hvad syntes i?

[SIZE=2]
[/SIZE]

14

mandag, 26. marts 2007, 19:31

kan rigtigt godt li designet, dog er der nogen ulemper ved dit design.

1) Du bruger billeder som menu punkter
2) Du bruger tabels i dit design, til ikke table relateret indhold :)
3) Du bruger ikke h1,h2 osv. til overskrifter.
4) Doctype xhtml 1.0 please :)

Ellers flot design , fin præsentations side hvis de 4 overstående blev overholdt.

Kreativitet 9/10
Design 8/10
Frontend Kode 3/10

1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
1x Corsair TX V2 850W PSU

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.