Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 2. marts 2007, 11:03

Så har jeg lavet en lille updatering på min blog der er kommet nyt design og et fotogalleri lavet i falsh.

Kig forbi og skriv gerne en kommentar til nyheden i bloggen :)

www.theis.dk/blog

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

2

fredag, 2. marts 2007, 12:15

Er det mig, eller brokker den sig over at man ikke har udfyldt et spambeskyttelsesfelt, som ikke er der? Men rigtig lækkert design. Synes dog teksten er en snert for mørk.

AsRock 870 Extreme3 R2.0
AMD FX-6300
MSI GTX 950 OC
Kingston DDR3-1600Mhz, 2x4 GB
Corsair cmpsu-520hxeu 520W

3

fredag, 2. marts 2007, 12:46

Det er nogle fantastiske farver, det må man sige. Selv valgt dem eller er det et tema ?

Ellers er jeg enig i, at brødteksten nok er en smule for mørk.

Men har egentlig ikke noget at sætte fingere på ellers :)

4

fredag, 2. marts 2007, 13:50

Synes det ser rigtig fedt ud! Fedt design, overskueligt... super fedt! :finger:

"Play like it's your last play!"

5

fredag, 2. marts 2007, 14:21

Det med spam protektion på et felt kan egentlig godt være.

Jeg har rettet lidt på farverne men ellers kommer de fra et tema. Har dog også brugt 3 uger på at finde et i de farver jeg sådan ca ville have :)

Flash delen har jeg selv fixet farver og alt det i

6

fredag, 2. marts 2007, 14:35

Citeret

Originally posted by _WHAT_
Det med spam protektion på et felt kan egentlig godt være.

Jeg har rettet lidt på farverne men ellers kommer de fra et tema. Har dog også brugt 3 uger på at finde et i de farver jeg sådan ca ville have :)

Flash delen har jeg selv fixet farver og alt det i

Udmærket skuldret ;)

7

fredag, 2. marts 2007, 14:50

Så kan i lige glo igen nu skulle kommentar delen også gerne virke der er kommet et felt mere hvor i skal regne lidt :)

I må meget gerne lige teste at det virker :)

8

fredag, 9. marts 2007, 08:03

Opdateret lidt igen. Nu har jeg lavet brød teksten lidt lysere og det er faktisk også bedre imo :)

9

fredag, 9. marts 2007, 08:17

jeg bliver lige nødt til at spørge. Den "skyggeeffekt" og runde hjørner du har, hvordan er de lavet, og har du evt. et link til det?

Ellers en rigtig pæn sider, med et lækkert farvevalg - og ja den ændrede brødtekst virker bedere.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

10

fredag, 9. marts 2007, 08:34

Citeret

Originally posted by jacobask
jeg bliver lige nødt til at spørge. Den "skyggeeffekt" og runde hjørner du har, hvordan er de lavet, og har du evt. et link til det?

Ellers en rigtig pæn sider, med et lækkert farvevalg - og ja den ændrede brødtekst virker bedere.

/ask

Hvis jeg skal bruge runde hjørner i et design, så bruger jeg Shape Tool i Photoshop (med AA slået til).

Og til sådan en skygge som What har, så bruger jeg Outer Glow.

Men du tænker måske mere praktisk med opbygning af designet i CSS eller?

11

fredag, 9. marts 2007, 08:41

Citeret

Originally posted by Macimuz
Hvis jeg skal bruge runde hjørner i et design, så bruger jeg Shape Tool i Photoshop (med AA slået til).

Ja jeg tænkte om det ikke ville være muligt at opnå med relativt små stykker grafik og lidt CSS. jeg ville helst undgå at skulle hælde alt for meget stort grafik på, for derved at gøre siden unødig tung.

Jeg har ikke de store problemer med at få det lavet i photoshop eller lign. Det er et spørgsmål om implimentering med så let grafik som muligt.

De runde hjørner kan opnås relativt simpelt med CSS, og måske er det et spørgsmål om at lave en <div> med "skyggefarven" og indeni denne lave en content <div>.

/ask

12

fredag, 9. marts 2007, 08:41

Jamen du kigger bare hvad macimuz skriver drengen er jo ikke helt dum på det punkt må man sige :)

Ville lave det på samme måde.

Hvordan det styres med css og opsætning jamen man snitter det jo bare i 4 dele og sætter op imod hinanden egentlig meget ligetil.

13

fredag, 9. marts 2007, 08:44

Det her er lavet med gfx stumper og når de ligger som gif fylder de nærmest ingen ting.

Alt det standard gfx der er på sitet dvs. ikoner og hjørner og kanter med skygge osv. fylder 60kb sammen lagt.

14

fredag, 9. marts 2007, 08:58

OK - takker. Det vil jeg se på.

/ask

15

fredag, 9. marts 2007, 09:47

Citeret

Citeret

Ja jeg tænkte om det ikke ville være muligt at opnå med relativt små stykker grafik og lidt CSS. jeg ville helst undgå at skulle hælde alt for meget stort grafik på, for derved at gøre siden unødig tung.

Jeg har ikke de store problemer med at få det lavet i photoshop eller lign. Det er et spørgsmål om implimentering med så let grafik som muligt.

De runde hjørner kan opnås relativt simpelt med CSS, og måske er det et spørgsmål om at lave en <div> med "skyggefarven" og indeni denne lave en content <div>.

/ask

Har gjort det på min egen hjemmesider med få stykker grafik.

Det samme kan gøres med dette.

1. Et stykke grafik til toppen (gif eller png)

2. et stykke grafik af 1px i højden og hele designet i bredden (gif eller png)

3. Et stykke grafik i bunden (gif eller png)

16

fredag, 9. marts 2007, 09:57

Citeret

Har gjort det på min egen hjemmesider med få stykker grafik.

Det samme kan gøres med dette.

1. Et stykke grafik til toppen (gif eller png)

2. et stykke grafik af 1px i højden og hele designet i bredden (gif eller png)

3. Et stykke grafik i bunden (gif eller png)

Det var også noget i den stil jeg havde tænkt mig, men idet jeg ikke kommer til at have en fast bredde bliver det nok en anelse mere komplekst.

/ask

17

fredag, 9. marts 2007, 10:06

Mit er lavet på samme måde som macimuz er inde på.

18

fredag, 9. marts 2007, 10:11

Det ville da også lette arbejdet at bruge en fast bredde. Jeg ved desværre at der er nogle af brugerne på min side der sidder med ret gamle maskiner og små opløsninger, så at designe med fast bredde er ikke rigtigt en oplagt mulighed. Enten ender det med at blive for småt i 1024 eller mere i bredden, eller også så ender nogle brugere med at have vertikale scrolbars - hvilket heller ikke er særligt heldigt.

Løsningen kunne findes ved brug af en "baggrund-div" med et lavere z-index end content-div'en og så lave et simpelt (og småt) billede som bliver trukket på baggrunden.

/ask

19

fredag, 9. marts 2007, 10:47

Citeret

Det ville da også lette arbejdet at bruge en fast bredde. Jeg ved desværre at der er nogle af brugerne på min side der sidder med ret gamle maskiner og små opløsninger, så at designe med fast bredde er ikke rigtigt en oplagt mulighed. Enten ender det med at blive for småt i 1024 eller mere i bredden, eller også så ender nogle brugere med at have vertikale scrolbars - hvilket heller ikke er særligt heldigt.

Løsningen kunne findes ved brug af en "baggrund-div" med et lavere z-index end content-div'en og så lave et simpelt (og småt) billede som bliver trukket på baggrunden.

/ask

Hvis siden kan ses i 800x600 uden horisontal scroll, så er det vel helt fint?

Nu ved jeg ikke, hvor meget indhold din side har, men det bliver svært at undgå vertikalt scroll, medmindre man har meget lidt indhold på sit site.

20

fredag, 9. marts 2007, 11:16

Det var self. horizontal scroll jeg mente. Men en side der er lavet med omkring 700px i bredden vil give rigtigt meget "spild" plads i siderne ved større opløsninger - men det er da en mulighed.

(det kunne være at der burde startes en ny tråd til dette, da det vel egentligt er rimeligt OT - måske lidt sent....).

/ask

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.