Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 27. februar 2007, 02:05

Hej tweakere
Nu har jeg igen brug for jeres hjælp :boxed:
Jeg står og skal til at lave nu hjemmeside, da jeg slet ikke er tilfreds med den jeg har nu,
lige pt bruger jeg front page og syntes ikke lige det er et godt program, men det kan jo være mig der tager fejl?

så her kommer mine ???
1. hviket programmer vil i bruge til at lave hjemmeside med? både selve siden også design også..
2. hviken opløsning skal den være i
jeg skal have noget log in på siden også hvor det kun er dem der har logget ind som har adgang til vise sider
3.ud over tweak hvor kan jeg så søge hjælp til alt dette? evt det program i syntes jeg skal bruge.

jeg er ikke bange for at lære så bare fyr nogle programmer af :D

siden skal handle om en fiske klub af en art

og kommer til at ligge under navnet www.Fiskestedet.dk

hvor i også kan se det gamle design som slet ikke er så gammelt, men grimt:D

:rules:

2

tirsdag, 27. februar 2007, 07:11

til koden bag værket bruger jeg Dreamweaver, som dog ikke er et gratis program. Til nøds kan notepad++ bruges, men det kræver, man har styr på sit html, css osv.

Til opbygningen af designet bruger jeg Photoshop, men det er vidst også muligt at bruge Fireworks. Tweaks design skulle være udarbejdet i Fireworks.

Til hjælp, så foreslår jeg, at du klikker dig ind i sticky'en i denne sektion af forummet. Der er hjælp til nybegynderen og den mere hardcore programmør/webdesigner.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Macimuz" (27.02.2007, 07:13)

3

tirsdag, 27. februar 2007, 09:40

okey er det ikke bare det her jeg skal have http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216689

har photoshop så jeg må igang med at se på det...

og ellers må jeg spørge jer til råds, da i jo plejer at være flinke til at hjælpe :D

4

tirsdag, 27. februar 2007, 09:52

Vil helt klart også anbefale Dreamweaver hvis pengene er til det - og lige præcis den du linker til.

Til at starte på fungerer den rigtigt godt som WYSIWYG editor, og du kan hurtigt opbygge nogle ok sider uden at rodde meget i koden - og det er nok den mest standard compliant WYSIWYG

Når du så lærer lidt kodning, så vil du elske code-view i Dreamweaver (som er hugget fra Homesite som de opkøbte i tidernes morgen) Afslutning af tags, code hints osv kør din kodning meget hurtigere, selvom jeg sagtens kan kode uden dette så foretrækker jeg det da det går måsk 30% hurtigere for mig.

Og hvad enten du er til a eller b så er den indbyggede sitemannager uundværlig når man arbejder på flere projekter

(jeps jeg er dreamweaver fan heh)

Mht opløsning på dit site, vil jeg sige det kommer meget an på målgruppen, mit eget site er lavet så det passer til 800x xxx men det var nu mest fordi jeg ikke synes det så pænt ud i 1024 - jeg vil sige til langt de fleste målgrupper kan man godt tillade sig at lave det til 1024 - folk der stadig sidder på 800x600 må også efterhånden være vant til scroll!

Mht login, så kan det laves på mange måder, simple, til mere avanceret og mere community lign. løsninger - kan løfte sløret for, at min næste tutorial i PHP bliver et simpelt login system

5

tirsdag, 27. februar 2007, 10:14

Plejer at bruge photoshop til designet, og så notepad til alt andet.. Men det kræver jo at man kan koderne... startede selv med Frontpage, så Macromedia og så notepad.. :)

6

tirsdag, 27. februar 2007, 10:23

okey så er det her med bestilt!!
dvs jeg laver alt min grafik så som banner menu knapper osv. i photoshop også smidet jeg det hele ind i dreamweaver hvor jeg kan tilføje tekst osv?

7

tirsdag, 27. februar 2007, 10:39

Citeret

Originally posted by Rolex
okey så er det her med bestilt!!
dvs jeg laver alt min grafik så som banner menu knapper osv. i photoshop også smidet jeg det hele ind i dreamweaver hvor jeg kan tilføje tekst osv?

Vil rent faktisk foreslå at opbygge hele designet i Photoshop, da du bagefter kan bruge slice tool. Med dette tool kan du markere de forskellige stykker grafik du ønsker for derefter at gemme dem på en gang.

Sågar laver Photoshop en tabel-struktur, men den tror jeg man skal holde sig fra.

8

tirsdag, 27. februar 2007, 10:56

okey er lidt lost her, og er totalt noob til det her:D

dvs jeg laver et pic i photoshop i den størelse som siden nu skal være i, hvor jeg derefter ligger alle billeder banner menu osv. ind i eller er jeg helt galt på den?
for jeg kunne godt tænke mig sådan menu knapper hvor a når man trykke på dem kommer der en ny menu så det nærmest scroll ned af hvis du forstår?
så kan jeg ikke lige se hvordan det skal hænge sammen med farve osv..

eks din side har du lavet det her i fotoshop også tilføjet teks osv? som jeg har slettet samt knapperne oppe i hjørnet`?

9

tirsdag, 27. februar 2007, 11:38

Citeret

eks din side har du lavet det her i fotoshop også tilføjet teks osv? som jeg har slettet samt knapperne oppe i hjørnet`?

Hele designet er lavet i photoshop.

Laver somregel knapper og det hele i selve designet i photoshop. Altså sådan, at man kan se hele siden med tekst i et billede. Det er hurtigere at rette i et billede end at skulle rode rundt med noget kode.

Sagt på en anden måde, man bør lave hele designet i et billede inkl. tekst, menuer mv, da det er nemmere at printe forskellige forslag ud og vise til eksempelvis en kunde.

Man begynder egentlig først at bygge selve designet op i html/xhmtl/css, når man er blevet enige om et design eller er tilfreds med et design.

hvis du forstår ?

Eventuelt kig i mit portefølje under Webdesign. De billeder du finder der, beskriver sådan set også fint min forklaring ovenfor.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (27.02.2007, 11:40)

10

tirsdag, 27. februar 2007, 11:49

ikke helt sikker på jeg forstår, men spørger til det senere..
nu vil jeg gå i gang med at lave et design også vil jeg vise det senere
så kan jeg jo lige poste af og til, så kan du jo sige om jeg gør det rigtigt eller jeg er fortabt til det:D

11

tirsdag, 27. februar 2007, 13:02

Citeret

ikke helt sikker på jeg forstår, men spørger til det senere..
nu vil jeg gå i gang med at lave et design også vil jeg vise det senere
så kan jeg jo lige poste af og til, så kan du jo sige om jeg gør det rigtigt eller jeg er fortabt til det:D

Min metode er nødvendigvis ikke den korrekte, men bare den måde jeg foretrækker at gøre tingene på. Førhen lavede jeg grafikken i enkelte stykker og byggede det op i html, men synes ikke det holder, når man står og skal opbygge et design til kunden. Det er simpelthen for tidskrævende.

Det bedre at være helt enig om selve designet, for derefter at konstruere en hjemmeside. Sagen er lidt anderledes, når det bare er ens eget design, men når man alligevel gerne vil have noget feedback på selve designet, så er det bestemt at foretrække førnævnte metode.

Eksempelvis, vil det være træls at have opbygget hele siden, men folk synes ikke om menuen (placering, udseende eller andet). Det kan kræve en større stykke arbejde end, hvis man holder sig til et billede i Photoshop.

12

tirsdag, 27. februar 2007, 14:44

okey, jamen jeg prøver at gøre det på din måde da den lyder meget simpel i mine øjne lige pt. men regner med der lige kommer et lille pic af hvad jeg har formodet at lave!
og da der heller ikke er andre som er kommet med nogen måde at gøre det på, tager jeg din vej...

kan jeg evt add dig til msn?

13

tirsdag, 27. februar 2007, 15:10

Citeret

okey, jamen jeg prøver at gøre det på din måde da den lyder meget simpel i mine øjne lige pt. men regner med der lige kommer et lille pic af hvad jeg har formodet at lave!
og da der heller ikke er andre som er kommet med nogen måde at gøre det på, tager jeg din vej...

kan jeg evt add dig til msn?

Yes, smæk du mig bare på msn :)

14

onsdag, 28. februar 2007, 08:21

er der nogle som kender et godt logind program, til ca 100 brugere?
så den henter det fra en database fra eks, mysql eller hvordan fungere det?

må godt være let at sætte op, da jeg ikke ige er en haj endnu:D

15

onsdag, 28. februar 2007, 08:36

Nu ved jeg ikke hvad din side skal men hvis det er noget hvor du skal have 100 bruger ind over var det måske smart at bruge noget alla wordpress eller et cms så skal du heller ikke selv kode så meget.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

16

onsdag, 28. februar 2007, 10:42

okey, jamen lad os sige at det skal være noget alla tweak, hvor man melder sig til også bliver man oprettet i en database, kode og pass skal også bruges til at kunne se enkelte sider på hjemmesiden som der ikke er tilgængeligt for andre end medlemmerne..

hvor kan jeg finde det?

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.