1

søndag, 18. februar 2007, 01:51

Jeg sidder og nørkler lidt med en side og jeg brugte i starten primært FF1.5 til at se den i... men da jeg så prøvede med IE6 fandt jeg ud at at den gjorde siden meget længere end jeg egentligt havde givet den besked på...

Jeg har sat height til at være "770px", hvilket i FF resultere i en side det fylder hele skærmen uden scroll (op/ned)... men IE er på tværs og lægger en 250-400 px til... hvilket giver 4-5 cm scroll...

Er der nogen løsning på dette?

2

søndag, 18. februar 2007, 12:31

Bruger du padding?

IE6.0 og tidligere håndtere overhovedet ikke padding særlig godt.

Under alle omstændigheder, så skal padding trækkes fra i højden. Dvs, hvis du har sat en højde på 700px og samtidig har padding i toppen på 50 px, så skal du trække det fra højden. Altså sætte højden til 650px.

Men er der mulighed for at kunne se kildekoden?

3

søndag, 18. februar 2007, 12:37

nej jeg har ikke brugt padding... men tror jeg har fundet problemet... jeg havde blandet nogle px-længder og %-længder sammen som ikke kunne fungere sammen... så jeg skulle lige igang med lommeregneren for at regne de sidste længder ud.

Men det er godt nok utroligt hvor mange problemer der er med IE... den skal have skæret det ud i pap, hvor FF virker lidt klogere...

Men tak for forslaget!

4

søndag, 18. februar 2007, 14:36

Citeret

Originally posted by Xdreamer
nej jeg har ikke brugt padding... men tror jeg har fundet problemet... jeg havde blandet nogle px-længder og %-længder sammen som ikke kunne fungere sammen... så jeg skulle lige igang med lommeregneren for at regne de sidste længder ud.

Men det er godt nok utroligt hvor mange problemer der er med IE... den skal have skæret det ud i pap, hvor FF virker lidt klogere...

Men tak for forslaget!

Yup, IE (i hvertfald 6eren) er lidt af et problembarn, men der skal vel også være lidt udfordring i det :)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.