1

onsdag, 14. februar 2007, 13:03

Hey champs!

ENDELIG er siden færdig!

Hvad syntes i om den? Nogen ideer til små tweaks, så den kan blive endnu mere pimp? :D

Hit me!

:clap:

http://www.slikguiden.dk

/Learner

2

onsdag, 14. februar 2007, 13:19

Siden virker som sådan fin nok - men der er ikke meget "slik" over farverne!

Et par kommentarer:

Billederne i "bedømmelse" er ret gode, men hvorfor så stort et bille under "konkurrencen"?

Jeg mangler en indikation af hvor jeg er på siden - evt en markering af det aktive menupunkt (hvad har din illustration i menuen iøvrigt med slikguide at gøre)

Under Lav det selv har du en lang frame, som alligevel har en scrollbar. Enten så lav framen kortere (så der ikke kommer scroll-bar i browseren) eller lav den så lang som der er brug for, så man bruger sidens scroll-bar (det er pisse irriterende med 2 scroll-bars).

Hvad laver den kontakt-formular på forsiden (lav en underside med det) - det virker forstyrende med en formular på forsiden! Der må også godt være lidt mere intridutionstekst på denne side.

Til sidst: Du har nok hørt/læst det før, men hvorfor bruger du ikke et <div>/CSS setup til så simpel en side?

Alt i alt. Siden er såden set meget pæn og stilren, men det virker ikke som om at du har tænkt ret meget over hvad det er du vil med siden - hvis det ikke var for titlen og teksten har den ikke noget at gøre med slik!

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

onsdag, 14. februar 2007, 13:55

jacobask har fat i en del rigtige ting.

Vil mene siderne godt kunne tåle lidt margin. Brødteksten i midten står rimelig meget klistret op ad kanterne. Lidt margin ville gøre underværker :)

Mere fremhævelse af overskrifterne ville heller ikke skade. Og samtidig mere sammenhæng mellem menupunktet og overskriften.

Ellers kan jeg også kun opfordrer til brugen af CSS til layout. Læs mere om det her: http://www.hotdesign.com/seybold/index.html

Måske en lidt store skrift ville være at foretrækker.

Og lige en sidste lille fluekneppeting. Den hvide boks i højre side ser lidt voldsom ud, hvis ikke man ser reklamerne. Er dog klar over disse reklamer er vitale for hjemmesiden, men de kunne måske placeres anderledes.

Ellers, hvis du er meget opsat på at arbejde med hjemmesider, så kan jeg foreslå bogen: Deliver First Class Web Sites - 101 Essential Checklists.

P.s. Men ellers et fint stilrent design, som dog mangler den der slikfølelse.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (14.02.2007, 13:56)

4

onsdag, 14. februar 2007, 14:08

Macimuz--> Jeg overvejer også at fjerne den reklame ude i den hvide boks til højre, da google alligevel ikke viser noget, der har relevans forsiden!

Tak for råd so fare! nok at se til.. JESUS 8o

5

onsdag, 14. februar 2007, 14:11

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "jacobask" (14.02.2007, 14:16)

6

onsdag, 14. februar 2007, 16:39

Hehe, har ikke så meget forstand på hjemmesider - men vil da lige rose og sige fedt stilrent design + fed idé... ;) :cheers: :cheers:

7

onsdag, 14. februar 2007, 18:26

Citeret

Originally posted by kungfuis78
Hehe, har ikke så meget forstand på hjemmesider - men vil da lige rose og sige fedt stilrent design + fed idé... ;) :cheers: :cheers:

Thanks man! Love you :D

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.