1

torsdag, 1. februar 2007, 19:22

Jeg har været i gang med at designe http://www.a-helbo.dk, og ville gerne høre jeres mening om selve designet (se bort fra indholdet).

Bemærk!
Siden er ikke færdigudviklet endnu, og er indtil videre kun optimeret ti Internet Explorer, men arbejder på Firefox.

På forhånd tak :D

Venlig hilsen
Anders H. Sørensen
http://www.helbomedia.dk

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "casio151" (01.02.2007, 19:22)

2

torsdag, 1. februar 2007, 19:35

Hvad mener du med den skal optimeres til Firefox?

Jeg kører Firefox 2.0 med 1280x1024 og der ser den stortset ud som i IE 6.

Men, jeg synes designet er rigtig lækkert.

Ikke så meget "bling bling", men det er nu også meget godt.

Det er rigtig dejligt go stil rent.

Thumbs up for det da :cheers:

EDIT: Så lige under "Designet"
Siden er designet med programmerne Adobe Photoshop CS2 og FrontPage 2003. Jeg har også anvendt kodesprogene, HTML, CSS og en smule PHP (kun til mailform)

Jeg troede ikke Frontpage kunne lave så flotte sider :crazyeyes:

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Dumpen" (01.02.2007, 19:37)

3

torsdag, 1. februar 2007, 20:22

Citeret

Originally posted by Dumpen
Hvad mener du med den skal optimeres til Firefox?

Jeg kører Firefox 2.0 med 1280x1024 og der ser den stortset ud som i IE 6.

Men, jeg synes designet er rigtig lækkert.

Ikke så meget "bling bling", men det er nu også meget godt.

Det er rigtig dejligt go stil rent.

Thumbs up for det da :cheers:

EDIT: Så lige under "Designet"
Siden er designet med programmerne Adobe Photoshop CS2 og FrontPage 2003. Jeg har også anvendt kodesprogene, HTML, CSS og en smule PHP (kun til mailform)

Jeg troede ikke Frontpage kunne lave så flotte sider :crazyeyes:

Det lyder sku godt, at det også virker i Firefox, for hvis det er okay, så skal jeg jo ikke optimere det til det.

Også tak for din ros. Det er jo altid rart at få nogle positive synspunkter til det man har siddet og lavet.

Og jo, Front Page 2003 kan godt bruges til at designe hjemmesider med. Jeg har jo anvendt Photoshop CS2 til meget af det grafiske, men opsætningen af selve siden mht. tabeller, indsætning af grafik osv. har jeg anvendt FP2003 til, så jo, det virker sku okay.

Der er også mange som har sagt til mig, hvorfor jeg dog ikke skifter til noget andet... Men hvorfor det, når FP virker udemærket til mit brug? Hehe.

Venlig hilsen
Anders H. Sørensen

4

torsdag, 1. februar 2007, 20:46

Nydeligt ;)

Anyways, du kan altid bruger browsershots.org til at teste din(e) sider i andre browsere.

Tror faktisk ikke pt jeg har så meget at sige.

Billedet i banneret er fra Stockxchange?

5

torsdag, 1. februar 2007, 21:12

Citeret

Originally posted by Macimuz
Nydeligt ;)

Anyways, du kan altid bruger browsershots.org til at teste din(e) sider i andre browsere.

Tror faktisk ikke pt jeg har så meget at sige.

Billedet i banneret er fra Stockxchange?

Okay, det vil jeg da lige prøve så.
Jo, det er rigtig. Banneret er fra Stockxchange! Derfor skal jeg også lige have fjernet mit copyright-tekst fra banneret og til et andet sted på siden.

Venlig hilsen
Anders H. Sørensen

6

fredag, 2. februar 2007, 12:20

Synes det ser ganske fornuftigt ud.

Dog er jeg ikke vild med den trappeeffekt den slags designs giver (tænker på bunden) Personligt foretrækker jeg en eller anden slags afgrænsning af hele området og så flyder kasserne rundt inde i den afgrænsning

Synes det ville være rart hvis siden man var på blev fremhævet i menuen

I logoet ville jeg nok sætte noget letter spacing på "Personal site of anders helbo 2006" så logo og den tekst bliver lige bredt

Indholdsmæssigt synes jeg omkring profil, at det er lidt spøjst du har et underpunkt der hedder profil, kunne evt kaldes facts eller om mig eller noget andet. Og derudover ser jeg ingen grund til du har uddannelse og arbejde under det punkt, når de har deres egne sider også.

Jeg ved ikke om kontaktformularen virker, men hvis den gør, så kan man afsende tomme mails, og man får ikke nogen besked om at mailen er sendt eller noget, validering vil nok være en god ide hvis du ikke vil over-spammes

Derudover kunne dit design sagtens bygges op i CSS og divs, som du jo også er i gang med med den anden side (kommentar kommer også der om lidt heh)

Men som sagt jeg synes det er et ganske lækkert design, men der er jo altid plads til forbedring.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.