Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 25. januar 2007, 18:22

hejsa, jeg sidder lige og leger med lidt php, og kunne godt lænke mig at lave en fil/log, hvor besøgendes ip-adresser bliver gemt til senere brug (måske :P)... og lige nu har jeg følgende kode:

PHP kildekode

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

$ip $_SERVER['remote_addr'];
$log=fopen("iplog.txt","a") or exit("Unable to open file!");
$besked $ip "\n";
fwrite($log,$besked);
fclose($log);
$log=fopen("iplog.txt","r") or exit("Unable to open file!");

?>

men der bliver ikke rigtig gemt noget i filen iplog.txt... i notepad bliver der vist firekanter, og i notepad 2 er der udelukkende sideskift, og ikke andet... nogen der kan komme på et fornuftigt bud på, hvad jeg gør galt? :)

"Play like it's your last play!"

2

torsdag, 25. januar 2007, 21:06

Meget simpelt :D

remote_addr skal være med stort, altså
$_SERVER['REMOTE_ADDR'];

så virker det, men hvorfor har du den sidste fopen() med?

3

torsdag, 25. januar 2007, 21:10

super, nu virker det! :P du har igen hjulpet mig... igen igen! :D og aner faktisk ikke hvorfor jeg havde fopen() helt til sidst :P... tak for hjælpen! :T

"Play like it's your last play!"

4

torsdag, 25. januar 2007, 21:20

Citeret

Originally posted by Poco
super, nu virker det! :P du har igen hjulpet mig... igen igen! :D og aner faktisk ikke hvorfor jeg havde fopen() helt til sidst :P... tak for hjælpen! :T

Så lidt :) det er jo det jeg er her for :cheers:

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.