Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 22. januar 2007, 13:31

Her i fredags fusionerede min arbejdsplads (Vermø Gruppan A/S) med Lynx Media i København. I den andledning skulle der logisk nok en ny hjemmeside til.

Kunne for det første godt tænke mig at høre, om i oplever nogle sære ting med hjemmesiden. Tænker her på elementer som flyver lidt rundt ol.

Har dog kørt et større tjek på diverse browsere via browershots.org, og siden er rimelig kompatible med et hav af browsere. Alligevel, kan den godt finde på at opfører sig sært på enkelte maskiner.

Ellers skal i bare nævne de ting i har at sige, men helst konstruktivt.

Det skal siges, at jeg ikke har mulighed for at udbedre de større ting, hvilket kunne være at fjerne flashanimationen i bunden af.

www.lynxvermoe.dk

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (22.01.2007, 13:33)

2

mandag, 22. januar 2007, 18:54

Ja men selvom jeg har kommenteret på den skal du da også lige få et par med på vejen her.

Jeg har kigget i alt fra ie5-ie7, FF, Opera og bort set fra de design problemer man nu engang altid har i de helt gamle IE versioner kan jeg ikke få den til at opføre sig mærkeligt.

Jeg kan være tilbøjelig til at synes, at job - presse - kontakt, hænger lidt og flagre deroppe i højre hjørne, men på den anden side kan jeg heller ikke se hvor det ellers skulle være, og det er jo også normalt der brugeren vil lede efter det...

Først syntes jeg det sorte var lidt for dunkelt til et reklame/kommunikationsbureau, men efter, at ha surfet siden lidt, synes jeg faktisk det passer meget godt, og samtidig meget behageligt at se på.

Efter ca 30sekunder på siden blev den rullende flash i bunden blokkeret, jeg ved du ikke kan gøre noget ved den, men damn!

Billederne på undersiderne fungerer godt, dog ser det ud på et par af dem, som om personerne har noget motiontrail på eller noget i den stil, og det billede der er på interactive er ikke ret sigende!

Sidst men ikke mindst er det jo en fornøjelse, at se et website hvor strukturen (koden) er så god :9xo det er jo ikke hver dag man ser (næsten) semantisk korrekt opbyggede sites - det synes jeg er fedt!

:cheers:

3

mandag, 22. januar 2007, 18:59

Der er umiddelbart to småting der irriterer mig.

1: I den flash der er på forsiden der fortæller om alt det i kan har en irriterende overgang mellem "Vi kan have mange bolde i luften" til "Vi har lagt i ovnen til sprøde løsninger" da teksten kommer oveni hinanden modsat de ved de andre skift der er.

2: Under om os --> Kontakt/Medarbejdere --> og så på de steder hvor der er mere end et par medarbejdere er der en smule horisontalt scroll. Det betyder, at det i et par emailadresser ikke er muligt at se hele navnet eller emailadressen. (Det er mest tydeligt under Alle). Der er også et par steder hvor billederne ikke er placeret lige under hinanden.

Problemet eksisterer i både FF og IE, og det er i 1280 x 1024.

4

mandag, 22. januar 2007, 19:04

Citeret

Originally posted by Burger
(...)

Kan sige det også er der i 1680x1050
Dog er problemet der ikke i opera kan jeg så tilføje :)

5

mandag, 22. januar 2007, 19:14

Citeret

Originally posted by Burger
Der er umiddelbart to småting der irriterer mig.

1: I den flash der er på forsiden der fortæller om alt det i kan har en irriterende overgang mellem "Vi kan have mange bolde i luften" til "Vi har lagt i ovnen til sprøde løsninger" da teksten kommer oveni hinanden modsat de ved de andre skift der er.

2: Under om os --> Kontakt/Medarbejdere --> og så på de steder hvor der er mere end et par medarbejdere er der en smule horisontalt scroll. Det betyder, at det i et par emailadresser ikke er muligt at se hele navnet eller emailadressen. (Det er mest tydeligt under Alle). Der er også et par steder hvor billederne ikke er placeret lige under hinanden.

Yeah, kender godt problemet, og vil fokusere på det imorgen. Ville selv gerne have haft designet på en lidt anden måde, så man kunne undgå den slags, men sådan blev det desværre ikke.

Nåede det desværre ikke idag :ph34r:

Og forresten, det med flash'en har jeg også tænkt lidt over. Heldigvis ikke noget der tager så lang tid at ændrer :T

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (22.01.2007, 19:23)

6

mandag, 22. januar 2007, 19:23

Citeret

Originally posted by WebT
Ja men selvom jeg har kommenteret på den skal du da også lige få et par med på vejen her.

Jeg har kigget i alt fra ie5-ie7, FF, Opera og bort set fra de design problemer man nu engang altid har i de helt gamle IE versioner kan jeg ikke få den til at opføre sig mærkeligt.

Jeg kan være tilbøjelig til at synes, at job - presse - kontakt, hænger lidt og flagre deroppe i højre hjørne, men på den anden side kan jeg heller ikke se hvor det ellers skulle være, og det er jo også normalt der brugeren vil lede efter det...

Først syntes jeg det sorte var lidt for dunkelt til et reklame/kommunikationsbureau, men efter, at ha surfet siden lidt, synes jeg faktisk det passer meget godt, og samtidig meget behageligt at se på.

Efter ca 30sekunder på siden blev den rullende flash i bunden blokkeret, jeg ved du ikke kan gøre noget ved den, men damn!

Billederne på undersiderne fungerer godt, dog ser det ud på et par af dem, som om personerne har noget motiontrail på eller noget i den stil, og det billede der er på interactive er ikke ret sigende!

Sidst men ikke mindst er det jo en fornøjelse, at se et website hvor strukturen (koden) er så god :9xo det er jo ikke hver dag man ser (næsten) semantisk korrekt opbyggede sites - det synes jeg er fedt!

:cheers:

Yeah, det med flashen i bunden er ærgeligt, men kan desværre ikke gøre så meget ved det. Men før eller siden kan jeg nok altid bringe på banen, at folk finder denne bevægende satan yderst generende. Har faktisk ikke hørt nogle tale positivt om den, bortset fra herren bag. Altså, det er da cool lavet og smart lavet med action script, men den er bare forstyrende.

Det er heller ikke alle billederne på undersiderne som jeg er helt tilfredse med. Hvad angår motiontrail på de billeder, så er det tilføjet fra fotografens side. Iøvrigt mig den røde ting midt i det hele :T
Anyways, kunne i hvertfald godt tænke mig et lidt bedre billede under foto. Dog synes jeg tastaturet under "interactive" er rimelig lækkert, men sådan vil det vel altid variere.

Sidst men ikke mindst, tak for de fine ord om strukturen. Har godt nok også knoklet en del for at få den på plads, men nu er den der. Og den er jeg egentlig rimelig stolt over.

Desværre er siden ikke 100% valid, fordi Flash er noget L#`?!`#?. Meen, jeg har dog fået et link af min gode kollega, Filip, så skulle da også gerne få det på plads før eller siden.

P.s. Håber siden er brugervenlig ? Har gjort hvad jeg kunne for at gøre det så brugervenligt som muligt. Men jeg kan jo have overset noget :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (22.01.2007, 19:50)

7

tirsdag, 23. januar 2007, 10:20

Først og fremmest ser det ikke helt slemt ud :)

Til det næste kæmp noget mere for at få smidt den flash i bunden til helvede, den er træls, grim og har ingen funktion what so ever.

Den helt ens farvede grå bagrund bag sitet kunne måske gøres lidt mere spændende, lille nem ting.

Den er lidt dunkel i mine øjne men ikke så galt igen.

Funktionen for at skifte på under siderne hvor der står "gå til side 2" syntes jeg er lidt død og kedelig og hvis man skimmer overser man nemt at der er to sider.

Fotograferne kan godt lige gå en runde mere og se om de ikke kan gøre det lidt bedre. Der er også et bare still life billeder som godt kunne klare lidt mere fokus.

Du kunne måske med fordel bruge flere billeder. Hvis vi tager film og tv som eksempel kunne billedet godt skifte når man valgte et underpunkt så det passede mere til det enkelte punkt.

Sidst men ikke mindst er det da dejligt at se at de ikke smider andres arbejde under cases længere, eller så vidt jeg ved ikke gør.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

8

tirsdag, 23. januar 2007, 12:37

Citeret

Originally posted by _WHAT_
Først og fremmest ser det ikke helt slemt ud :)

Til det næste kæmp noget mere for at få smidt den flash i bunden til helvede, den er træls, grim og har ingen funktion what so ever.

Den helt ens farvede grå bagrund bag sitet kunne måske gøres lidt mere spændende, lille nem ting.

Den er lidt dunkel i mine øjne men ikke så galt igen.

Funktionen for at skifte på under siderne hvor der står "gå til side 2" syntes jeg er lidt død og kedelig og hvis man skimmer overser man nemt at der er to sider.

Fotograferne kan godt lige gå en runde mere og se om de ikke kan gøre det lidt bedre. Der er også et bare still life billeder som godt kunne klare lidt mere fokus.

Du kunne måske med fordel bruge flere billeder. Hvis vi tager film og tv som eksempel kunne billedet godt skifte når man valgte et underpunkt så det passede mere til det enkelte punkt.

Sidst men ikke mindst er det da dejligt at se at de ikke smider andres arbejde under cases længere, eller så vidt jeg ved ikke gør.

Før eller siden vil jeg bringer flashen i bunden på banen igen.

Er enig i at "gå til side 2" er noget L#`?`. Men det er den bedst løsning med dette design. Var selv imod den, men sådan skulle det bare være 8o Dertil har den faktisk været langt værre, da det hed "side 2" og lå nede i højre hjørne.

Synes dog ikke, at billederne på undersiderne bør skift ved klik til nyt underpunkt, da det måske kan skabe for meget forvirring.

And btw, mange tak for dine inputs :D

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Macimuz" (23.01.2007, 12:39)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.