Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 20. januar 2007, 16:25

Hej

Jeg skal få lavet et nyt design til en hjemmeside som jeg står for.... :ph34r:

Det er meget vigtigt at siden ikke bliver for tung og skal loades hurtig.

Jeg har så hørt at CSS skins er hurtigere at loade end "standard"

siden er lavet i .net <------ hvis det har en betydning.

Skal jeg gå efter CSS?

2

lørdag, 20. januar 2007, 19:06

Ja CSS kan godt hjælpe til at få siden til, at loade hurtigere

Et par ting man kan gøre:

CSS som sagt, brug eksterne stylesheets så vil browseren cache hele filen og dermed vise siden hurtigere

Hvis der er javascript på siden så læg det i eksterne filer også, igen loader hurtigere pga cache

UNdgå indlejret tabeller, eller gå helt over til DIV design, det loader hurtigere

Husk højde og bredde på dine billeder, hvis browseren ved hvor stort billede er vil den hurtigere vise siden, idet den ikke skal bruge kraft på at finde ud af det

Og selvfølgelig, optimer grafikken - man må tit gå lidt på kompromi

Mht til kodningen af siden, så længe serveren er hurtig, og siden er kodet godt bør det ikke havde betydning, hvilket sprog det er lavet i

Edit:

Og hvis man virkelig går op i de bittesmå marginaler bør man faktisk holde sig til HTML Strict og ikke anvende fx XHTML transitional eller Strict.... men det er en længere udredning og har ikke den store betydning!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WebT" (20.01.2007, 19:09)

3

lørdag, 20. januar 2007, 20:37

1000 tak.

Nu ved jeg hvad jeg starte med...

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.