Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 12. januar 2007, 21:42

Hejsa folkens, så fik jeg vist endeligt strikket min DVD liste/database sammen, hvad synes i, er der noget der mangler? noget der kan være bedre osv osv

http://martin-nielsen.com/filmoversigt

Ikke helt tilfreds med popup løsningen for filminfo, men kan bare ikke lige komme på andre ideer som ikke skaber for mange clicks og uoverskuelighed, men bare kom med ideer.

NB, det er slet ikke gennemtestet så alle fejl og mangler er velkomne

UPDATE

Så blev designet på filminfo siderne ændret fra:

Til

Synes selv det hjalp en heeel del!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WebT" (13.01.2007, 20:42)

2

fredag, 12. januar 2007, 21:47

Ser godt ud, kan godt li popup funktionen, der er dog en lille fejl under "andet" ved filmen "Anchorman: The Legend of Ron Burgundy"
Men kan godt li den måde det generelt er lavet på, har godt nok ikke kigget det så meget igennem, så der er faktisk ikke noget negativt i første omgang eller der mangler måske noget mere beskrivelse i midten af popup-vinduet :D

Lehn

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Kenny" (12.01.2007, 21:48)

3

fredag, 12. januar 2007, 22:11

Så skulle den fejl være fikset, havde lige glemt og tjekke om undertekst stregen var tom eller ej.

ville selv gerne ha beskrivelse af alle filmene, men puha er godt nok for doven til , at skrive det eller OCR skanne alle covers :D

Regner med at lave krydstjek således, at hvis jeg i min blog har skrevet en "anmeldelse" af den film man kigger på, så kan man gå direkte til anmeldelsen

Derudover skal man selvfølgelig kunne se i popup'en hvis en film tilhører et boxset

4

fredag, 12. januar 2007, 22:47

Godt og gennemtænkt system..

Jeg ville dog personligt have lavet pop-up'en i DHTML istedet, som jo går uden om pop-up blockere, da det som du sikkert ved ikke er en pop-up, men samme koncept..

C2Q Q6600 ¦ Asus Maximus Formula SE
Inno3D 8800GTX ¦ 4x 1Gb G.Skill HZ-Series
Thermal Take 850W ¦ 74Gb Raptor ¦ 2x 160Gb + 500Gb
Antec P182 ¦ Samsung 305T ¦ Windows Vista Ultimate x64
Cooling by ThermalRight, Papst & Noctua ¦ Logitech G5 &G15 Refresh

Sut mig længe og langsomt!

5

fredag, 12. januar 2007, 22:53

Hæhæ

Kan godt lide hvordan den starter med

Citeret

Ja her er min liste over DVD film (ja ja kæresten har da også købt et par, men de er alle mine MINE SIGER JEG!) - for mere info klik på filmen :)

:))

Ellers synes jeg det ser rigtig godt ud.

Dog kan jeg ikke lide den røde farve i popup vinduet

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

6

fredag, 12. januar 2007, 23:25

Citeret

Originally posted by GummiMogens
Godt og gennemtænkt system..

Jeg ville dog personligt have lavet pop-up'en i DHTML istedet, som jo går uden om pop-up blockere, da det som du sikkert ved ikke er en pop-up, men samme koncept..

Selvfølgelig en ide, dog meget unødvendig kode der skal loades i main vinduet så.
Det er vel også de færreste popup blokkere som snupper de popups brugeren selv har klikket for at få

Den røde i popupen er jeg heller ikke så vild med på den farve baggrund, men overvejer også en hel omdesign af popupen

7

lørdag, 13. januar 2007, 12:47

Alternativet til en egentlig popup ville være en div oven på hele skidtet, men ikke en løsning jeg ville være den største fan af.

Ellers synes dit system er ganske fint ;)

Men ville foretrække nogle bedre farver, men det er som altid lidt af en smagssag. Svært at ramme alles ønsker på et sådan område.

8

lørdag, 13. januar 2007, 13:09

Jeg har netop lige forsøgt mig med en DHTML løsning (hjemmestrikket) og det virker fint i firefox
den er kun implementeret på hovedeoversigten http://martin-nielsen.com/filmoversigt

kan faktisk bedre lide det end en egentlig popup - og designet på filminfo skal som sagt laves om.

Problemet er bare at det ikke virker i IE - surprise surprise
Første problem, kan ikke få lov til at ændre data tagget på object - underligt!
Næste problem, "popuppen" forsvinder ikke når den lukkes

Kildekode

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
function filminfo(fid) {	
		var e=document.getElementById('filminfo');
		exitInf();
		var eo=document.getElementById('filminf');
		eo.data="http://martin-nielsen.com/smaa/filminfo.php?fid="+fid;
		e.style.position="absolute";
		e.style.visibility="visible";
		e.style.display="block";
		e.style.left = (document.documentElement.scrollLeft+(document.body.clientWidth -e.clientWidth )/2)+'px';
		e.style.top  = (document.documentElement.scrollTop +(document.body.clientHeight-e.clientHeight)/2)+'px';

}

Og html:

Kildekode

1
2
3
<div id="filminfo" style="visibility: hidden; display: none;">
	<object id="filminf" data="http://martin-nielsen.com/smaa/filminfo.php?fid=10" width="600" height="405" type="text/html"></object>
</div>

Luk koden er

Kildekode

1
2
3
		var e=window.top.document.getElementById('filminfo');
		e.style.visibility = 'hidden';
		e.style.display='none';

Hvilket som sagt virker fint i firefox, men af en eller anden grund kan man ikke ændre data på object i IE og den åbner således bare den der standard er der.. odd!
Og når man forsøger at lukke den - ja så lukker noget af dem i IE men selve div'en bliver der

9

lørdag, 13. januar 2007, 14:50

Hvis det ende skal være sådan en popup der ligger sig ovenpå, var det så ikke ligeså nemt med divløsningen ?

10

lørdag, 13. januar 2007, 14:53

Implementer noget mere IMDB , evt noget fra filmz.dk i info om filmene :) IMDB score, resume af anmeldelse fra filmz.dk fx. Men ellers mega fedt!

11

lørdag, 13. januar 2007, 15:48

Citeret

Originally posted by Macimuz
Hvis det ende skal være sådan en popup der ligger sig ovenpå, var det så ikke ligeså nemt med divløsningen ?

Problemet der vil jo være at alt info for alle 20 film per side skal loades hver gang - med objekt er det ikke nødvendigt da siden inde i er en ekstern side (som ved iframes, dog bare "den rigtige" måde at gøre det på... dog bare lidt problematisk når man så ikke kan udskifte data i IE

Og ja det vil da være smart med rating fra IMDB - kunne være man skulle kigge på det

12

lørdag, 13. januar 2007, 18:31

Selve listen er okay, men bryder mig ikke om selve designet og farvespillet i pop-up vinduet. Desuden er det da en ret bøvlet opgave du har begivet dig ud på, at kreere sådan en hel liste med tilhørende information selv. Der findes jo allerede virkelig gode programmer til den slags lister. Men det må jo på den anden side også være lækkert at kunne forme det efter sit eget hoved. Jeg er dog selv ovenud tilfreds med min export-liste fra Movie Collector. :)

13

lørdag, 13. januar 2007, 20:04

Well, dit DHTML virker fint i IE her, dog skal dq lige have pillet lidt ved det, hehe..

Sidder med 1600*1200, men der er Scrolls i vinduet, begge veje..

Ud over det ville jeg vælge at lave et lille kryds øverst til højre som folk kender frem for det "Luk" link i venstre side..

Ellers er det da OK hjemmestrikket :)

14

lørdag, 13. januar 2007, 20:09

Citeret

Originally posted by Brition
Selve listen er okay, men bryder mig ikke om selve designet og farvespillet i pop-up vinduet. Desuden er det da en ret bøvlet opgave du har begivet dig ud på, at kreere sådan en hel liste med tilhørende information selv. Der findes jo allerede virkelig gode programmer til den slags lister. Men det må jo på den anden side også være lækkert at kunne forme det efter sit eget hoved. Jeg er dog selv ovenud tilfreds med min export-liste fra Movie Collector. :)

Det fede ved at programmere selv er jo at man får det nøjagtig som man vil have det, frem for at evt at skulle ændre i en andens kode.. :)

15

lørdag, 13. januar 2007, 20:36

Citeret

Originally posted by GummiMogens
Well, dit DHTML virker fint i IE her, dog skal dq lige have pillet lidt ved det, hehe..

Sidder med 1600*1200, men der er Scrolls i vinduet, begge veje..

Ud over det ville jeg vælge at lave et lille kryds øverst til højre som folk kender frem for det "Luk" link i venstre side..

Ellers er det da OK hjemmestrikket :)

Hehe det virker fordi jeg lige har siddet og arbejdet på det :D - og scrolls skulle være væk nu.

Derudover er layout af popupen ændret en heel del i forhold til hvad det var før

Edit:
og ja, det er klart federe, at lave skidtet selv, og ikke fordi det har krævet så meget, når man har styr på kodningen går det nemt. Backend henter den selv info ind fra IMDB når jeg indtaster film (hvilket var den største opgave puha)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WebT" (13.01.2007, 20:37)

16

lørdag, 13. januar 2007, 21:11

Jeg synes din side er fin, og jeg mener ikke Pop-up funktionen fejler noget. :)

Men jeg lagde mærke til at man ikke på nogen måder kan komme hurtigt tilbage til startpositionen. Du kan evt. lave overskriften "FILMOVERSIGT" til et genvejslink til at komme tilbage til hoved(film)menuen. Eller måske, eftersom dine genrer alligevel ikke er rangeret alfabetisk, lave et punkt der hedder "Alle" øverst på listen.

Uanset hvad, ville det også være en ide at sortere dine genrer alfabetisk. ;)

17

lørdag, 13. januar 2007, 21:18

Citeret

Originally posted by Mikkel
Jeg synes din side er fin, og jeg mener ikke Pop-up funktionen fejler noget. :)

Men jeg lagde mærke til at man ikke på nogen måder kan komme hurtigt tilbage til startpositionen. Du kan evt. lave overskriften "FILMOVERSIGT" til et genvejslink til at komme tilbage til hoved(film)menuen. Eller måske, eftersom dine genrer alligevel ikke er rangeret alfabetisk, lave et punkt der hedder "Alle" øverst på listen.

Uanset hvad, ville det også være en ide at sortere dine genrer alfabetisk. ;)

Takker :) den er nu sorteret og man kan komme tilbage, så kan man også se hvor mange film der er totalt :9xo

Seneste tests og artikler

1

In Win D-Frame Mini

En ny dag, et nyt kabinet komm
Læs Mere

0

HIS Multi-View USB Portable Docking

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere

0

Cambridge Minx Air 200 trådløs højttaler

Musikstreaming er kommet for a
Læs Mere

0

Fractal Design Integra M - 750 Watt

Du husker måske sidste gang vi
Læs Mere
Seneste nyheder

0

PlayStation Danmark støtter Movember

Playstation - nu med overskæg
Læs Mere

0

Ny gammel PC

Ny brugt PC med sammen garanti
Læs Mere

0

MSI klar med MSI GTX 970 GAMING Lite

Knap har MSI GTX 970 GAMING fo
Læs Mere

1

Specifikationerne på Sony Xperia Z4 lækket

Jungletrommerne buldrer allere
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.