1

fredag, 5. januar 2007, 19:34

Hører vel egentlig til i hjemmesider design og kode måske?

Men, det var da noget af en masiv nedetid de har, her er hvad jeg ville ha gjort:

a) Find ny host
b) flyt domænet
c) kræv pengene tilbage - dog tror jeg ikke du har krav på det - men du kan i hvert fald opsige uden varsel er jeg næsten sikker på

Det kan ikke være meningen at man skal leve med 8 dages nedetid lige gyldigt hvad der er galt, har aldrig oplevet mere end 5-10 mins nedetid på mit discount webhotel.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "WebT" (05.01.2007, 19:35)

2

fredag, 5. januar 2007, 21:43

Surt show ved ikke om du kan få noget tilbage. De må vel ha' nogle betingelser og retningslinjer, hvor der står hvordan du er stillet.

Var det forresten ikke det der super firma, som en hel masse herinde lovpriste i høje toner. :$
Tja sådan kan det desværre gå, når folk bli'r lokket af supertilbud.

3

fredag, 5. januar 2007, 21:46

Hvis du leder efter en virkelig professionel og gennemført hostvirksomhed, så skulle du tage at kigge på www.wannafind.dk .. eneste gang jeg kan huske det har været nede på nogle af domænerne, har været pga. TDC lavede en bommert på et tidspunkt

4

fredag, 5. januar 2007, 22:39

Jeg har kørt med b-one i meget lang tid nu, og har egentlig ikke rigtig haft nogle problemer. Det eneste der er lidt trælst ved dem, er at deres php åbenbart ikke giver noget feedback hvis du skriver noget forkert.

Men de er billige og indtil nu har de fungeret ret godt for mig.

5

fredag, 5. januar 2007, 22:41

Flyttet lidt med ;)

Jeg har allerede tidligere advaret mod Needhost.dk, så det undrer mig egentlig ikke, at de endnu engang ikke har styr på noget som helst.

Bentzin; Nej, det er vist Gigahost.dk du tænker på?

6

fredag, 5. januar 2007, 23:27

Citeret

Originally posted by WebT
Hører vel egentlig til i hjemmesider design og kode måske?

Men, det var da noget af en masiv nedetid de har, her er hvad jeg ville ha gjort:

a) Find ny host
b) flyt domænet
c) kræv pengene tilbage - dog tror jeg ikke du har krav på det - men du kan i hvert fald opsige uden varsel er jeg næsten sikker på

Det kan ikke være meningen at man skal leve med 8 dages nedetid lige gyldigt hvad der er galt, har aldrig oplevet mere end 5-10 mins nedetid på mit discount webhotel.

Fuldstændig ret... :O - Det gik lidt stærkt.

Jeg vil ikke opsige det uden nogen form for tilbagebetaling. Jeg har købt deres bedste pakke... forudbetalt 1 år....

Citeret

Originally posted by Bentzin
Surt show ved ikke om du kan få noget tilbage. De må vel ha' nogle betingelser og retningslinjer, hvor der står hvordan du er stillet.
Var det forresten ikke det der super firma, som en hel masse herinde lovpriste i høje toner. :$
Tja sådan kan det desværre gå, når folk bli'r lokket af supertilbud.

Aahhh... Jeg tror du mener gigahost .. eller?
Desuden valgte jeg dem mere fordi deres servere er placeret i tyskland og dermed skulle problemet ang "fri trafik" ikke opstå.

Citeret

Originally posted by KarGa
Hvis du leder efter en virkelig professionel og gennemført hostvirksomhed, så skulle du tage at kigge på www.wannafind.dk .. eneste gang jeg kan huske det har været nede på nogle af domænerne, har været pga. TDC lavede en bommert på et tidspunkt

Jeg havde søgt grundigt før jeg valgte... wannafind fik gode feedback men de opfyldte ikke mine behov, ellers var prisen al al al for høj.

Citeret

Originally posted by fhqwhgad
Jeg har kørt med b-one i meget lang tid nu, og har egentlig ikke rigtig haft nogle problemer. Det eneste der er lidt trælst ved dem, er at deres php åbenbart ikke giver noget feedback hvis du skriver noget forkert.

Men de er billige og indtil nu har de fungeret ret godt for mig.

B-one gider jeg slet ikke snakke om. :$

Citeret

Originally posted by Burger
Flyttet lidt med ;)

Jeg har allerede tidligere advaret mod Needhost.dk, så det undrer mig egentlig ikke, at de endnu engang ikke har styr på noget som helst.

Bentzin; Nej, det er vist Gigahost.dk du tænker på?

Tak. Øv jeg oprettede mig for nogle mdr siden, så må have glemt det.... jeg giver søgefunktionen skylden :))

7

fredag, 5. januar 2007, 23:55

Nej det er lidt træls hvis du skulle miste dine penge, jeg kan se at de yder en eller anden form for godtgørelse med 6 måneders gratis eller sådan noget (var i en af forum trådene) så hvis du har tålmodighed til det og kan kontrollere din dns så smid din side op på noget midlertidigt og ændre dns til deres skidt kommer op igen.

Synes stadig at det er helt uhørt at man kan ha en webhost der er nede i over en uge

Samtidig ser det ud til det er sådan lidt tilfældigt vis websites kommer op og køre hvornår, og hvis det kun er den ene webserver der er problemet så må de da smide det hele over på en anden, det er da sådan man plejer at gøre.

8

lørdag, 6. januar 2007, 00:03

Citeret

Nej det er lidt træls hvis du skulle miste dine penge, jeg kan se at de yder en eller anden form for godtgørelse med 6 måneders gratis eller sådan noget (var i en af forum trådene) så hvis du har tålmodighed til det og kan kontrollere din dns så smid din side op på noget midlertidigt og ændre dns til deres skidt kommer op igen.

Synes stadig at det er helt uhørt at man kan ha en webhost der er nede i over en uge

Samtidig ser det ud til det er sådan lidt tilfældigt vis websites kommer op og køre hvornår, og hvis det kun er den ene webserver der er problemet så må de da smide det hele over på en anden, det er da sådan man plejer at gøre.

Kan overhoved ikke accepter dem mere. Min side er nu oppe og jeg mangler lige at tage det sidste backup så skifter jeg... men jeg tænkte på hvordan faen får jeg lavet backup af min database? Bruger MSSQL 2005.

9

lørdag, 6. januar 2007, 00:08

Citeret

Originally posted by GiZzZa
Kan overhoved ikke accepter dem mere. Min side er nu oppe og jeg mangler lige at tage det sidste backup så skifter jeg... men jeg tænkte på hvordan faen får jeg lavet backup af min database? Bruger MSSQL 2005.

Ingen anelse, men efter en tur på google:
http://support.jodohost.com/microsoft-de…al-machine.html

Ellers er der ikke en eller anden backup feature i deres kontrolpanel?

10

lørdag, 6. januar 2007, 00:24

Citeret

Citeret

Ingen anelse, men efter en tur på google:
http://support.jodohost.com/microsoft-de…al-machine.html

Ellers er der ikke en eller anden backup feature i deres kontrolpanel?

Hmm ser nærmere på manuel backup...

Nej det har de ikke... for dårligt syne jeg, har kunne det før men der brugte jeg også php... mysql.... Nu er asp.net med MSSQL... ingen backup funktion, hverken database eller hjemmesiden..

11

lørdag, 6. januar 2007, 02:09

Citeret

Citeret

Jeg havde søgt grundigt før jeg valgte... wannafind fik gode feedback men de opfyldte ikke mine behov, ellers var prisen al al al for høj.

Kvaliteten taler også for at prisen er som den er :) det er jo ovre i afdelingen for firmaer og lignende istedet for det som 90% af tweak-brugerne har brug for, nemlig bare en personlig hjemmeside eller hurtig lagerplads..

12

lørdag, 6. januar 2007, 02:41

Citeret

Kvaliteten taler også for at prisen er som den er :) det er jo ovre i afdelingen for firmaer og lignende istedet for det som 90% af tweak-brugerne har brug for, nemlig bare en personlig hjemmeside eller hurtig lagerplads..

Og vil man høste lidt af deres stabilitet kan man vælge unoeuro som er deres discount virksomhed, ved ikke om man lige kan læse det nogen steder, men det kan ses rundt omkring i deres kode at de i wannafinds system bl.a. et check af kildekoden i vedhæft fil i webmailen heh

13

lørdag, 6. januar 2007, 12:29

Jeg bryder mig ikke om deres politik ang fri trafik.

Wannafind mener at 2gb er fair pr mdr
unoeuro mener at 3gb er fair pr mdr. - Slet ikke nok til mig overhoved...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GiZzZa" (06.01.2007, 12:53)

14

søndag, 7. januar 2007, 21:29

Hvis du VIRKELIG vil have noget der rykker, så er Media Temple (mt) det eneste rigtigt.

Det er dyere end b-one og de andre, jovel, men jeg har aldrig oplevet noget bedre end (mt). Det er det ultimative. Hvis du klikker ind på siden kan du se at kunder som Sony, Starbucks, Nike osv. holder med min udtalelse.

Når det kommer til kontrol af dit website så kan man ikke forlange mere, og der er endda understøttelse af f.eks. Ruby on Rails. Jeg har aldrig, aldrig oplevet at vores website har været nede. Gå ind og læs lidt om deres Grid-servers, utrolig intressant.

Jeg håber du har kunne bruge mit indlæg til noget fornuftigt, og stil endelig spørgsmål hvis du har nogle. Jeg har benyttet (mt) i snart 2 år.

15

mandag, 8. januar 2007, 13:08

Citeret

Originally posted by simonwh
Hvis du VIRKELIG vil have noget der rykker, så er Media Temple (mt) det eneste rigtigt.

Det er dyere end b-one og de andre, jovel, men jeg har aldrig oplevet noget bedre end (mt). Det er det ultimative. Hvis du klikker ind på siden kan du se at kunder som Sony, Starbucks, Nike osv. holder med min udtalelse.

Når det kommer til kontrol af dit website så kan man ikke forlange mere, og der er endda understøttelse af f.eks. Ruby on Rails. Jeg har aldrig, aldrig oplevet at vores website har været nede. Gå ind og læs lidt om deres Grid-servers, utrolig intressant.

Jeg håber du har kunne bruge mit indlæg til noget fornuftigt, og stil endelig spørgsmål hvis du har nogle. Jeg har benyttet (mt) i snart 2 år.

Hej, tak for indlægget.

Problemet hos mig er at mine brugere netop er fra europa og vil helst have serveren placeret i europa, mediatemple gætter jeg på liggger et sted i USA.

Desuden kunne jeg ikke se om de kunne levere asp.net? Så kun noget php.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.