Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 30. december 2006, 16:59

Jeg har problemer med teksten på min hjemmeside. i ff er der nærmest dobbelt afstand, hvor i ie er der normal afstand. Jeg bruger kun css til af bestemme de forskellige ting. Jeg har prøvet med alt hvad jeg kan for at lave om på det. lineheight osv, men der forbliver mere mellemrum i ff. kører med tekst der står i < a > lige nu.

PHP kildekode

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
 fil 1.css:
a.menu_2_middle {
    font-family:Verdana;
    font-size:14px;
    font-style:normal;
    text-decoration:none;
    text-transform:none;
    font-size-adjust:none;
    font-stretch:normal;
    font-variant:normal;
    font-style:normal;
    font-weight:normal;
    line-height:14px;
}
fil2:
<link rel="stylesheet" href="fil1.css" />

<class="menu_2_middle">bla bla bla bla</a>

Dette indlæg er blevet redigeret 4 gange, senest redigeret af "PaW^" (30.12.2006, 17:04)

2

søndag, 31. december 2006, 14:06

jeg er ikke sikker, men hvad hvis du prøvede at slette "line-height:14px;" og måske gøre størrelsen LIDT mindre? prøv lige med 12px
ved ærlig talt ikke om det vil virke, men det kan da prøves :T

"Play like it's your last play!"

3

søndag, 31. december 2006, 18:35

Du bruger en masse paramentre som jeg synes er overflødige.

Hvis jeg skulle lave det der, så ville jeg bare nøjes med

font-family
font-size
text-decoration
color

og det er det...

Hvad laver de der php tags der overhovedet?

<link href="fil1.css" type="text/css" rel="stylesheet" \> er den korrekte metode til at linke til stylesheets.

Prøv evt at linke til siden, så vi kan se den ...

4

mandag, 1. januar 2007, 14:54

Siden kan ikke blive vist til jer da det er et ret så privat projekt. men plejer heller ikke at bruge alle de parametre. selvom jeg kun bruger de der du siger, så er der kæmpe forskel i ie og ff angående linjehøjden. ligemeget hvad jeg gør så bliver der ved med at være forskel.

Og tag jer ikke af at der er lidt småfejl rundt omkring.. der var bare lige noget jeg skrev hurtigt..

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "PaW^" (01.01.2007, 14:55)

5

torsdag, 4. januar 2007, 16:28

Hvad med at køre med et stylesheet til hver browser?

På min side har jeg bare valgt at gøre sådan:

<style type="text/css">@import"FF.css";</style>

<!--[if IE]>
<link href="IE.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<![endif]-->

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.