Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 22. december 2006, 13:49

hejsa

jeg har lige lavet mit design om igen og kunne derfor godt lige bruge lidt konstruktiv kritik og lidt gode ide'er

jeg ved godt at den ikke er W3C godkendt og det bliver den heller ikk det er for stort et arbejde efterhånden ;) anyway kig lidt på den og sig hvad i syntes

2

fredag, 22. december 2006, 14:12

Om end, så fungere siden da både i IE og FF :)

Synes dog siden er en tand for mørk. har svært ved at se banneret på denne her computer.

Kunne også godt tænke mig, at skriftstørrelsen var lidt større. Eventuelt en gang verdana i 12pt eller ifølge webstandarden 0.9/1.0em.

Dertil må skriften gerne blive tilført lidt linieafstand.

Hmm, også burde siden også være optimeret til 1024x768. Dvs., at scroll ikke skal være nødvendig andre steder end ved brødteksten. I 1024x768 kan jeg scrolle både vertikalt og horisontalt, hvilket er rimelig skidt eftersom man også kan scroll i brødteksten.

Ellers har jeg vidst ikke mere at sige i denne omgang, andet end et fint stykke arbejde :)

P.s. det er nu ikke så stort et arbejde at få siden valideret korrekt, såfremt man bare bruger standarden fra start af ;)

3

fredag, 22. december 2006, 14:47

Jeg synes det ser fint ud, den er lidt mørk som det allerede er blevet sagt.

En anden ting jeg falder over er din "iframe" eller hvad du nu har brugt, jeg bryder mig ikke om scrollbars midt inde i siden, efter min mening hører de til helt ude til højre og ingen andre steder.

Det var lige hvad jeg kunne komme på.

4

fredag, 22. december 2006, 14:51

hmm jeg kan egentlig ikke rigtigt følge dig i det du gerne vil have. banner som du mener er for mørkt er over hovedet ikke mørkt på min skærm. er du sikker på at det ikke bare er din skærm der er for mørk. og med hensyn til at du skal scrolle ved 1024*768 så er der kun horizontale scrollbare på min skærm i den opløsning. jeg ved godt at jeg egentlig burde lave det anderledes. men jeg syntes personligt at det ser bedre ud når jeg kører siden i 1280*1024 hvilket jeg normalt bruger og mange af de brugere der kommer ind på min side også gør, end hvis jeg retter den til så den kører i 1024*768. så bliver det lidt akhavet at se på.

med hensyn til tekst str og linje afstand så kan jeg også bedre lide det på den måde som det er nu :)

5

fredag, 22. december 2006, 14:55

Citeret

Originally posted by Deef
Jeg synes det ser fint ud, den er lidt mørk som det allerede er blevet sagt.

En anden ting jeg falder over er din "iframe" eller hvad du nu har brugt, jeg bryder mig ikke om scrollbars midt inde i siden, efter min mening hører de til helt ude til højre og ingen andre steder.

Det var lige hvad jeg kunne komme på.

jeg ville også gerne have den scrollbar væk. men det er temmelig svært med det design jeg har lavet her. det eneste jeg kunne gøre var at ændre det så der kun blev vist 1 nyhed af gangen. men så ville jeg hellere have at man kunne se alle sammen og at der så var den scrollbar.
jeg har også prøvet at ændre farverne på scrollbarene men da FF desværre ikke understøtter det har valgt at det skal se ens ud både i FF og i IE

6

fredag, 22. december 2006, 15:02

Citeret

Originally posted by Bit Phreak
hmm jeg kan egentlig ikke rigtigt følge dig i det du gerne vil have. banner som du mener er for mørkt er over hovedet ikke mørkt på min skærm. er du sikker på at det ikke bare er din skærm der er for mørk. og med hensyn til at du skal scrolle ved 1024*768 så er der kun horizontale scrollbare på min skærm i den opløsning. jeg ved godt at jeg egentlig burde lave det anderledes. men jeg syntes personligt at det ser bedre ud når jeg kører siden i 1280*1024 hvilket jeg normalt bruger og mange af de brugere der kommer ind på min side også gør, end hvis jeg retter den til så den kører i 1024*768. så bliver det lidt akhavet at se på.

med hensyn til tekst str og linje afstand så kan jeg også bedre lide det på den måde som det er nu :)

Du er måske ikke så meget for brugervenlighed?

Du skal huske at tænke på, at ikke alle andre oplever din side som du selv oplever den. Synes du skulle tage min ting til overvejelse igen, da det vil øge sidens brugervenlighed en del.

Og hvad angår din skærm, så er netop lige sådan en ting meget svær. En hjemmeside ser måske superfantistisk ud på sin egen skærm, men så oplever man den måske hos andre og tingene ser spøjst ud. Her tænker jeg især på farverne.

P.s. Min skærm på arbejde er meget mørk ja, men det er også noget man bør tage højde for. Ikke alle skærme har lige megen kontrast og brigthness. Samtidig sider folk med CRT og TFT, hvor igen forskelle kan forekomme.

Det skal dog siges, at siden står væsentlig bedre hjemme, da min skærm her har langt bedre lysforhold end på arbejde. Kan også være min skær på arbejde ikke er instillet godt nok.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Macimuz" (22.12.2006, 15:07)

7

fredag, 22. december 2006, 15:06

har lige taget et ss så i kan se hvordan det ser ud hos mig hvad angår scrollbars

8

fredag, 22. december 2006, 15:07

jeg har desuden kigget siden igennem på 7 forskellige computere og 1 42" plasma tv og jeg har overhovedet ikke problemer med at det er for mørkt

9

fredag, 22. december 2006, 15:09

Havde ikke indstilt min vindue korrekt på arbejde, hvad angår 1024x768, så beklager kommentaren på dette område. :O

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.