1

fredag, 15. december 2006, 14:35

Hejsa, sidder og har leget webmaster inde på arbejde for at lave nogle structurændringer - desværre er det ikke lige min stærkeste side.

Jeg er dog nået så langt at hvis jeg åbner siden i samme folder som linket er i, så virker det! - men ellers gør det ikke.

det som ligger mellem body og til /body er ..

<table border="1" width="390" height="14" style="border-collapse: collapse" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#D0C400">
<tr>
<td style="background-color: #DFD15F">
<p align="left"><b><font face="Tahoma" size="1">
&nbsp;</font><font face="Tahoma" size="2">Oversigtstavle Erhverv - <a href="javascript:var w=window.open('oversigtstavle_skade_erhverv_fastansat.htm','', 'width=410,height=538,scrollbars=yes,resizeable=yes');" >
Fastansatte</a> / <a href="javascript:var w=window.open('oversigtstavle_skade_erhverv_assistent.htm','', 'width=410,height=538,scrollbars=yes,resizeable=yes');" >
Skadeassistenter</a></font></table>

Formålet med koden er at have et link på en side, hvor linket popper op i en vis størrelse. Men når jeg lægger koden ud på siden, så kan den ikke finde hvor der linkes til.

Det virker kun hvis jeg kører siden direkte i samme folder som hvor linket er (der skulle pejes på en fil der hedder " oversigtstavle_skade_erhverv_fastansat.htm ")

Er der nogen der kan sige hvordan jeg definere en korrekt link destation?

selve destinationsfilen ligger fx på følgende S:\DFR\Intranet\filer\oversigtstavle_skade_erhverv_fastansat.htm

2

fredag, 15. december 2006, 15:53

Citeret

Originally posted by bot
Hejsa, sidder og har leget webmaster inde på arbejde for at lave nogle structurændringer - desværre er det ikke lige min stærkeste side.

Jeg er dog nået så langt at hvis jeg åbner siden i samme folder som linket er i, så virker det! - men ellers gør det ikke.

det som ligger mellem body og til /body er ..

<table border="1" width="390" height="14" style="border-collapse: collapse" cellpadding="0" cellspacing="0" bordercolor="#D0C400">
<tr>
&nbsp;</font><font face="Tahoma" size="2">Oversigtstavle Erhverv - <a href="javascript:var w=window.open('oversigtstavle_skade_erhverv_fastansat.htm','', 'width=410,height=538,scrollbars=yes,resizeable=yes');" >
Fastansatte</a> / <a href="javascript:var w=window.open('oversigtstavle_skade_erhverv_assistent.htm','', 'width=410,height=538,scrollbars=yes,resizeable=yes');" >

Formålet med koden er at have et link på en side, hvor linket popper op i en vis størrelse. Men når jeg lægger koden ud på siden, så kan den ikke finde hvor der linkes til.

Det virker kun hvis jeg kører siden direkte i samme folder som hvor linket er (der skulle pejes på en fil der hedder " oversigtstavle_skade_erhverv_fastansat.htm ")

Er der nogen der kan sige hvordan jeg definere en korrekt link destation?

selve destinationsfilen ligger fx på følgende S:\DFR\Intranet\filer\oversigtstavle_skade_erhverv_fastansat.htm

Nu kender jeg ikke rigtig så meget til javascript, men man plejer da at skrive f.eks. mappe1/denFilManØnsker.hvadDetNuEr ?

3

fredag, 15. december 2006, 16:33

Ja som PaW siger, så mangler du da lige at få skrevet mappen.. det er jo klart nok den kun virker hvis siden ligger i samme mappe som filen du henter :)

Hvis du vil ha den til at hente samme fil, lige meget hvor siden hentes fra, så ka du tilføje / foran stien, så tager den det fra roden og ikke fra sidens pladsering (selvom det ofte er i roden)

4

lørdag, 16. december 2006, 12:29

ja oki, er vel rigtigt nok... som sagt er ikke lige min stærkeste side

dvs den skal se sådan her ud?

<tr>
&nbsp;</font><font face="Tahoma" size="2">Oversigtstavle Erhverv - <a href="java script:var w=window.open('S:/DFR/Intranet/filer/oversigtstavle_skade_erhverv_fastansat.htm','', 'width=410,height=538,scrollbars=yes,resizeable=yes');" >
Fastansatte</a> / <a href="java script:var w=window.open('oversigtstavle_skade_erhverv_assistent.htm','', 'width=410,height=538,scrollbars=yes,resizeable=yes');" >

Eller er det også forkert?

5

lørdag, 16. december 2006, 15:05

Ja det er også forkert, for du skal tænke på at den besøgende ikke har adgang til serverens resterende filer, så den sti du lige har angivet vil pege på den besøgendes harddisk.. der skal bare stå 'filer/oversigtstavle_skade_erhverv_fastansat.htm' der hvor der står 'S:/DFR/Intranet/filer/oversigtstavle_skade_erhverv_fastansat.htm'

Og der hvor der står 'oversigtstavle_skade_erhverv_assistent.htm' skal der stå det samme som lige før

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Karga" (16.12.2006, 15:06)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.