Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 13. december 2006, 15:07

hey folkens

jeg har skrevet denne kode ind:

PHP kildekode

1
2
3
     <td class="menu" id="menu1" onmouseover="skiftFarve('menu1', 1);" onmouseout="skiftFarve('menu1', 0);" onclick="gaaTil('http://www.google.dk/');"> 
<p>Svingninger</p>
</td>

og jeg vil gerne have, at den linker til en iframe. Hvordan gør jeg lige det? Så vidt jeg ved, skal jeg indsætte:

target="navn"

ind. Men hvor? Håber I kan hjælpe mig. Har ikke rigtig prøvet at lave "target" i et javascript før :crazyeyes:

"Play like it's your last play!"

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Poco" (13.12.2006, 15:08)

2

onsdag, 13. december 2006, 15:36

Når du nu bruger en javascript funktion gaaTil() er vi næsten nødt til at se den også og vidde lidt om - om du ønsker at bruge den til andet end at åbne ting i den bestemte iFrame,

du kan via javascript åbne en side i en iframe via:
window.frames.navnetPåDinIframe.location.href="siden";

Så det er den du skal ha' indbygget i gaaTil funktionen, eller simpelthen bare bruge den direkte i onclick'en

Kildekode

1
<td class="menu" id="menu1" onmouseover="skiftFarve('menu1', 1);" onmouseout="skiftFarve('menu1', 0);" onclick="window.frames.NavnetPåDinFrame.location.href='http://www.google.dk/';">

Ovenstående burde ha en chance for at virke, det er dog ikke testet og meget meget lang tid siden jeg har leget med javascript i sammenhæng med iframes

3

onsdag, 13. december 2006, 15:42

tusind tak du :D... så har jeg også lært det ;)

"Play like it's your last play!"

4

onsdag, 13. december 2006, 15:54

Citeret

Originally posted by Poco
tusind tak du :D... så har jeg også lært det ;)

Så lidt du :) glad for at kunne hjælpe, så fik jeg da også lige frisket JS og iframes op :D

Seneste tests og artikler

0

ASUS ROG Striker Platinum GTX 760

ASUS har i denne omgang sendt
Læs Mere

0

be quiet Silent Base 800

Producenten be quiet! behøver
Læs Mere

0

Crucial Ballistix Tracer 1866 MHz DDR3

Crucial har meldt sig på banen
Læs Mere

0

SanDisk Extreme og Kingston USB 3.0 Media Reader

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere
Seneste nyheder

2

CableMod firma letter kabelsleeving til PSU

De mange store og tykke kabelb
Læs Mere

0

Samsung Z1 med Tizen OS på vej

Samsung er nu på vej med deres
Læs Mere

0

Artikel: Derfor bør du ikke bruge Popcorn Time

Inden vi overhovedet kommer i
Læs Mere

2

Nvidia GTX 960 er ifølge rygter klar til salg i januar

Det nye GTX 960 kort, som jeg
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.