Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 11. december 2006, 05:13

Jeg syntes at min hjemmeside, Retard.dk, trængte til et nyt design.

Vil høre hvad i synes om det :)

Som jeg har skrevet inde på siden, er det nye:

- Nyt logo
- - Denne gang blev emnet til designet 'street'. Ud fra det blev logoet lavet med et graffiti-look. Før blev der lagt vægt på figuren i logoet*, denne gang er det teksten som er blevet liret op.
- Ingen undersider
- - For at gøre det hele lettere, så er alle undersiderne fjernet. Det betyder også at der...
- Nyt opdatering
- - Istedet for at der kommer små opdateringer engang imellem, vil der nu være større opdateringer dog en eller to gange om ugen.
- Nyt babe-sektion
- - Den nye babesektion kommer til at se således ud. Når der kommer noget nyt derinde, vil det altid blive vist på selve forsiden.

Ris/ros eller kritik er meget velkomne.

Link: http://www.retard.dk

2

mandag, 11. december 2006, 05:59

Fint design, kan rigtigt godt lide baggrunden og toppen er helt perfekt, passer godt til navnet og stor forbedring i forhold til det gamle logo

Dog synes jeg:

- Menubaren (dermed også baren i bunden) er lidt for tyk
- Bunden er alt for roddet, hele siden er generelt meget stillistisk, og bunden er så fyldt med alt muligt, det må kunne gøres pænere
- Dine videoer auto-player - det gav mig et mindre chok her 5:50 om morgenen, vi kan ikke lide autoplay!
- Ville gerne kunne se antal sider når jeg bladrer (næste forrige) altså 1 2 3 4 5 osv da det kan være ret irriterende ikke at vidde hvor lang tid man skal bladre
- Kunne være en ide at man også kan trykke på Kommentar (0) for at skrive kommentare, tog mig et stykke tid at gætte mig til man bare kunne trykke på titlen
- Anti spam beskyttelsen på kommentar siden er ikke det mest effektive da en spam robot hurtigt vil kunne lære at udfylde et felt med teksten Hello
- Når du nu alligevel har en "indsend artikel" formular, hvorfor så ikke også ha' en mailformular.. bryder mig ikke om links der åbner mit mail-progrem uden advarsel (Title: åbner dit mailprogram ville være fint)

Håber du kan bruge det til noget

3

mandag, 11. december 2006, 06:53

Citeret

Originally posted by WebT
Fint design, kan rigtigt godt lide baggrunden og toppen er helt perfekt, passer godt til navnet og stor forbedring i forhold til det gamle logo

Dog synes jeg:

- Menubaren (dermed også baren i bunden) er lidt for tyk
- Bunden er alt for roddet, hele siden er generelt meget stillistisk, og bunden er så fyldt med alt muligt, det må kunne gøres pænere
- Dine videoer auto-player - det gav mig et mindre chok her 5:50 om morgenen, vi kan ikke lide autoplay!
- Ville gerne kunne se antal sider når jeg bladrer (næste forrige) altså 1 2 3 4 5 osv da det kan være ret irriterende ikke at vidde hvor lang tid man skal bladre
- Kunne være en ide at man også kan trykke på Kommentar (0) for at skrive kommentare, tog mig et stykke tid at gætte mig til man bare kunne trykke på titlen
- Anti spam beskyttelsen på kommentar siden er ikke det mest effektive da en spam robot hurtigt vil kunne lære at udfylde et felt med teksten Hello
- Når du nu alligevel har en "indsend artikel" formular, hvorfor så ikke også ha' en mailformular.. bryder mig ikke om links der åbner mit mail-progrem uden advarsel (Title: åbner dit mailprogram ville være fint)

Håber du kan bruge det til noget

- Menubar og bund gjort tyndere.
- Autoplay fjernet (fuld historie vises ikke før der trykkes ind til den)
- Antal af sider der skal vises fixes senere. Ellers ville der stå 60 sider.
- Links på kommentar er sat på
- Antispam kan jeg ikke gøre meget ved lige nu. har forsøgt nogle andre alternativer der ikke virkede.
- Mail formular lavet
- Bund vil jeg få lavet orden i senere også.

Takker for ros og kritikken :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "h8ed" (11.12.2006, 06:56)

4

mandag, 11. december 2006, 07:29

Ikke så meget til dit design men for din egen skyld.

Du overholder ikke loven og risikerer en ordenlig en over fingerne. De billeder du poster har du ikke copyright til og ikke ret til at bruge.

Man kan endda se at det du smider over billedet hvor der står retard dækker over en andens logo i højre side.

Hvis personen ser dette ryger du i retten og kommer til at betale erstatning.

Så godt råd brug kun materiale du har ret til at bruge.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

5

mandag, 11. december 2006, 09:56

Citeret

Originally posted by _WHAT_

Du overholder ikke loven og risikerer en ordenlig en over fingerne. De billeder du poster har du ikke copyright til og ikke ret til at bruge.

Man kan endda se at det du smider over billedet hvor der står retard dækker over en andens logo i højre side.

Hehe, jahh, måske. Men på den nye måde jeg vil opdatere på, bliver det anderledes. Regner med at der kommer en del mere eksterne links. Og derved færre filer jeg ikke ejer på mit webhotel :P

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "h8ed" (11.12.2006, 09:56)

6

mandag, 11. december 2006, 10:02

Citeret

Originally posted by h8ed

Citeret

Hehe, jahh, måske. Men på den nye måde jeg vil opdatere på, bliver det anderledes. Regner med at der kommer en del mere eksterne links. Og derved færre filer jeg ikke ejer på mit webhotel :P

Du kan linke til en side der har sådan nogle billeder og skrive hvor du linker til. Hvis du bare trækker et dybt link til din side bliver du også bonget for det.

Jeg skal da ikke ligge skjul på at tager jeg nogen i at bruge mine billeder på den måde uden aftale jamen så ryger de direkte i retten med krav om erstatning.

7

mandag, 11. december 2006, 10:11

Det er faktisk ikke så længe siden der kom en dom om dybe links her i DK fra Sø og handelsretten om at Ofir gerne måtte linke dybt til Homes databaser og endda kopiere visse dele af deres database ved at bruge det i iFrames, så tror faktisk så småt retspraksis er ved at ændre sig fra forbud mod dybe links til ej forbud..

eneste link til en artikel jeg lige kunne finde om det var comon:
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=25843

8

mandag, 11. december 2006, 10:12

Citeret

Citeret

Citeret

Du kan linke til en side der har sådan nogle billeder og skrive hvor du linker til. Hvis du bare trækker et dybt link til din side bliver du også bonget for det.

Jeg skal da ikke ligge skjul på at tager jeg nogen i at bruge mine billeder på den måde uden aftale jamen så ryger de direkte i retten med krav om erstatning.

Yea okay. Det kan jeg godt se. Men som nævnt bliver det fremover eksterne links når det kommer til disse billeder. Altså jeg linker til selve siderne hvor billederne er til at finde på.
Men det kan betyde at jeg indirekte kan give brugere af siden virus eller lign, for der findes mange babe-sider, som vil give folk vira og spyware.
Men det må jeg så lige advare imod osv.

Tror jeg vil fjerne billederne, som der står retard.dk på, så må de nye babes som sagt være til at finde på eksterne sites.

Hvis der er nogen som evt. ved hvordan man laver en frame-site? Altså jeg evt har en ramme i toppen med min logo eller lign, også nedenunder kan man finde siden man vil linke til.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "h8ed" (11.12.2006, 10:12)

9

mandag, 11. december 2006, 10:51

Når du nu siger du linker direkte billederne, er det så ikke det man kalder Deep-link ?

Mener heller ikke det er lovligt. Der er i hvertfald et eller andet på området.

10

mandag, 11. december 2006, 10:52

Hvilken side man vil gå til er tilføjet i bunden for lettere brugervenlighed, istedet for at man skal trykke næste, næste, næste for at komme til side 3 :)

11

mandag, 11. december 2006, 10:54

Citeret

Originally posted by Macimuz
Når du nu siger du linker direkte billederne, er det så ikke det man kalder Deep-link ?

Hm hvis spørgsmålet var til mig, så har jeg ikke tænkt mig at bruge deeplink.
Har mere tænkt mig at tilføje links til sider, hvor de så bliver vist i en framesite, hvor min og det eksterne side bliver vist, og derved bruger jeg ikke deeplink.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "h8ed" (11.12.2006, 10:55)

12

mandag, 11. december 2006, 11:21

Citeret

Citeret

Originally posted by Macimuz

Hm hvis spørgsmålet var til mig, så har jeg ikke tænkt mig at bruge deeplink.
Har mere tænkt mig at tilføje links til sider, hvor de så bliver vist i en framesite, hvor min og det eksterne side bliver vist, og derved bruger jeg ikke deeplink.

Godt godt, forstod nemlig ikke helt din intention :)

Men så er der ingen ko på isen :9xo

13

mandag, 11. december 2006, 16:29

Citeret

- Menubar og bund gjort tyndere.
- Autoplay fjernet (fuld historie vises ikke før der trykkes ind til den)
- Antal af sider der skal vises fixes senere. Ellers ville der stå 60 sider.
- Links på kommentar er sat på
- Antispam kan jeg ikke gøre meget ved lige nu. har forsøgt nogle andre alternativer der ikke virkede.
- Mail formular lavet
- Bund vil jeg få lavet orden i senere også.

Takker for ros og kritikken :)

Ser fint ud med ændringerne forresten,

Mht anti-spam står det på min to-do liste at få skrevet min anti-spam billedevalidering som findes her på foraet ren på et tidspunkt.

Mht til mailformularen skal du nok ha' lidt bedre validering på, fik lov til at afsende den ved at indtaste navn + besked
Plus fejlmeddelsen ved manglende indtastning af besked var "Du mangler at udfylde beskrivelse"

14

mandag, 11. december 2006, 17:20

Det som du skal holde dig fra er:

At vise andres billeder og materiale direkte på din side som nu.

At lave en iframe på din side hvor du viser andres ting.

Ovenstående vil blive betragtet som fusk og godtages ikke. Det du kan gøre er at skrive at på den og den side er der gode babes også ligge et link til den side. Der tror jeg godt du kan linke dybt så du linker til den bestemte side de er på og ikke deres forside.

Jeg vil dog ikke garantere for at du må linke dybt det kommer er vist meget afhængig af siden hvordan de ser på det.

15

mandag, 11. december 2006, 18:16

Citeret

Ovenstående vil blive betragtet som fusk og godtages ikke. Det du kan gøre er at skrive at på den og den side er der gode babes også ligge et link til den side. Der tror jeg godt du kan linke dybt så du linker til den bestemte side de er på og ikke deres forside.

Jeg vil dog ikke garantere for at du må linke dybt det kommer er vist meget afhængig af siden hvordan de ser på det.

Skal jeg huske. Men dvs at jeg også skal fjerne alt jeg har under kategorien "billeder" - det er i bund og grund at gøre det samme som mange andre sider som ebaumsworld, ihimlen.dk osvosvosv..

16

mandag, 11. december 2006, 19:35

Vi tager lige en hopper...

Vil gerne høre, hvad andre har at sige :dance:

17

tirsdag, 12. december 2006, 02:32

Lidt tynd kop thé imo - men der kommer vel mere indhold.
Designmæssigt synes jeg det virker en anelse forvirrende - med farvernuanceskift og de forskellige brud/linjer, som er forskudt - i siderne ctr. det centrale felt.
Så'n oplever jeg det ihf. Lige fra første færd på siden, flakkede mine øjne mellem de nævnte tværgående linjer og farvenuancer..

Syn's også, at det der MENU, som er i øverste højre halvdel er unødvendigt - er også en alt for stor fontstørrelse, hvis det skal være der.

Det var så min lidt hårde, men velmente ord. :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (12.12.2006, 02:35)

18

tirsdag, 12. december 2006, 07:17

Citeret

Citeret

Skal jeg huske. Men dvs at jeg også skal fjerne alt jeg har under kategorien "billeder" - det er i bund og grund at gøre det samme som mange andre sider som ebaumsworld, ihimlen.dk osvosvosv..

Jeg kan jo egentlig være ligeglad med om du og andre overholder loven men hvis jeg ser et af mine billeder sådan et sted så bliver der ballade og jeg ved at rigtig rigtig rigtig mange har det på samme måde.

Der er lige en stribe billede agencies i US der har anlagt sag mod en privat blog og det er med et 2 cifret million beløb i $ i erstatning som krav.

Så man skal passe på med hvad man laver.

19

tirsdag, 12. december 2006, 07:32

Citeret

Citeret

Citeret

Jeg kan jo egentlig være ligeglad med om du og andre overholder loven men hvis jeg ser et af mine billeder sådan et sted så bliver der ballade og jeg ved at rigtig rigtig rigtig mange har det på samme måde.

Der er lige en stribe billede agencies i US der har anlagt sag mod en privat blog og det er med et 2 cifret million beløb i $ i erstatning som krav.

Så man skal passe på med hvad man laver.

Yes, man skal godt nok være varsom på det område. Det kan godt være man tror Internettet er stort, så det er der squ ingen der opdager, meeen. Man vil da heller ikke selv synes om, at nogle bruger ens eget materiale uden at have spurgt om lov først.

Dertil, bare fordi en masse andre gør det, betyder det ikke, at det er lovligt.

Synes i hvertfald du skal passe på med de ting, da en retsag på nakken ville være ret så trist.

20

tirsdag, 12. december 2006, 10:34

Nu skal man jo også lige huske at langt de fleste gange når det gælder sådanne billeder så bliver man jo bare bedt om at fjerne dem, i tidernes morgen da jeg var medstarter af et stort IRC netværk havde vi tit billeder og programmer osv liggende på website, og det skete at man fik en e-mail om at fjerne det for ellers ville det ende i retten, men da aldrig direkte blevet stævnet for at skulle møde i retten uden en advarsel. Dermed ikke sagt at de ikke (især usa) er blevet strængere, for det er de! så man skal passe på

Dertil vil jeg igen lige sige, dybe links er stort set lovliggjort i DK- når først en retsag har gjort det lovligt for Ofir at hente indhold fra Home ind i deres egen side via Iframes, så tvivler jeg stærkt på nogen kan blive dømt for det.

Men reglerne er meget tåget på det område, det man i hvert fald ikke skal gøre (som what også skriver) er at udgive materialet som sit eget, skriv da en kilde på- så tror jeg helt ærligt ikke der sker det store.

Nå men tilbage til topic,
Vil give Betzin ret i at det "menu" er ret unødvendigt, det er ret tydeligt at der er tale om en menu, så nogen brugere vil måske se det som blive talt ned til.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.