Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 9. december 2006, 15:59

Et lille designudkast, som jeg har siddet og smækket sammen.

Det mangler stadig nogle detajler og andet. Her er bla. tale om nogle andre stjerner, men da jeg ikke sidde hjemme og netop har de ønskede stjerner, så må denne ændring følge senere. Andre detaljer kunne være skyer ol.

Ideen er egentlig den, at selve baggrunden skal ændrer sig i løbet af dagen ;)

Dette er kun et udkast. Det er ikke i første omgang tænkt som et design til egen hjemmeside.

[img]http://alcoholic.dk/view.php?id=834&thumb=true[/img]

[img]http://alcoholic.dk/view.php?id=835&thumb=true[/img]

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Macimuz" (09.12.2006, 18:33)

2

lørdag, 9. december 2006, 16:02

Citeret

Originally posted by Macimuz
Et lille designudkast, som jeg har siddet og smækket sammen.

Det mangler stadig nogle detajler og andet. Her er bla. tale om nogle andre stjerner, men da jeg ikke sidde hjemme og netop har de ønskede stjerner, så må denne ændring følge senere. Andre detaljer kunne være skyer ol.

Ideen er egentlig den, at selve baggrunden skal ændrer sig i løbet af dagen ;)

[img]http://alcoholic.dk/view.php?id=834&thumb=true[/img]

Jeg kan godt li den :)

:thumbsup:

3

lørdag, 9. december 2006, 16:08

Ja men som altid ser det jo ganske fint ud :) du kunne ikke dy dig med at skifte design igen :D

Et par ting:
- Frygter lidt siden vil blive tung at downloade hvis kvaliteten ikke skal blive alt for lav
- Synes ikke dit info ikon (ikoner generelt) passer ind i designet

Derudover hvordan er det tænkt det skal opsættes, er det fx meningen at græsset skal gentage sig hele vejen over skærmen (100% bredde) eller skal den være fast bredde?
Tror selv det vil se bedst ud i sådan en frame opbygning, selvfølgelig uden frames :D

Og hvis det skal være rigtigt blærret skal du jo så bare lave en for hvert tidspunkt af dagen - altså samme design men med sol, halvmåne osv osv så alt afhængige af hvad tid man kommer derind er det lyst eller mørkt

4

lørdag, 9. december 2006, 16:19

Citeret

Originally posted by WebT
Ja men som altid ser det jo ganske fint ud :) du kunne ikke dy dig med at skifte design igen :D

Et par ting:
- Frygter lidt siden vil blive tung at downloade hvis kvaliteten ikke skal blive alt for lav
- Synes ikke dit info ikon (ikoner generelt) passer ind i designet

Derudover hvordan er det tænkt det skal opsættes, er det fx meningen at græsset skal gentage sig hele vejen over skærmen (100% bredde) eller skal den være fast bredde?
Tror selv det vil se bedst ud i sådan en frame opbygning, selvfølgelig uden frames :D

Og hvis det skal være rigtigt blærret skal du jo så bare lave en for hvert tidspunkt af dagen - altså samme design men med sol, halvmåne osv osv så alt afhængige af hvad tid man kommer derind er det lyst eller mørkt

Det er nu ikke et nyt design til min hjemmeside, men bare et design. Har bare taget udgangspunkt i min egen side, hvad angår menu osv.

Tror ikke det bliver tungt at loade, da noget som gradient baggrunden bare kan laves med repeat. Det samme gælder græsset. Men det er meningen at siden skal strække sig 100% i bredden og nok også i højden, hvad angår selve baggrunden. Tja, siden skal nok være sådan fleksibel du ved. Sådan har mine side det vidst bare med at være det :ph34r:

ellers tror jeg egentlig slet ikke designet skulle have ikoner.

5

lørdag, 9. december 2006, 16:25

Ahh man ved jo aldrig, webdesignere har det jo med at skifte design som andre skifter undertøj :D

Normalt er jeg ikke voldsomt begejstret for de strækkende designs som du ved, men lige i det her tilfælde tror jeg det vil være rigtigt fedt, både i højden og i bredden,, det skal nok blive en udfordring at lave...

6

lørdag, 9. december 2006, 16:29

som wet siger, kunne det være fedt med sol, måne, og alt det der, med hvad tidspunkt på døgnet det er, og jeg kan ikke lade vær med at tænke på noget hvor græsset bevøger sig, med noget vind :P

jeg ved ikke hvor svært det er at lave, jeg tænker bare hehe

:thumbsup:

7

lørdag, 9. december 2006, 16:37

Citeret

Originally posted by Angelus
som wet siger, kunne det være fedt med sol, måne, og alt det der, med hvad tidspunkt på døgnet det er, og jeg kan ikke lade vær med at tænke på noget hvor græsset bevøger sig, med noget vind :P

jeg ved ikke hvor svært det er at lave, jeg tænker bare hehe

Yeah, tanken er også det med sol, måne osv alt efter tiden på dagen.

Hvis, græsset skulle bevæge sig (en god idé), så ville det nok være klogt med flash, hvor det er muligt.

8

lørdag, 9. december 2006, 18:20

Mht. grafikken, tror jeg ikke det nødvendigvis behøver at være krævende af forbindelsen.. det skal bare laves lidt smart og intuitivt, hvor den genbruger så mange små grafikelementer som muligt.. F.eks. græsset ku være et lille stykke der gentager sig horizontalt.. og sol/måne ku være et andet element, der måske blev rykket med noget absolute-positioning alt efter tid på døgnet :D Ku være blæret..

Syns faktisk det er rigtigt pænt.. du har formået at kombinere flot grafik, med letlæselig tekst/tekstbaggrund

Seneste tests og artikler

1

SMS Audio - Sync Sport Wireless By 50

Gennem 2014, har vi testet en
Læs Mere

0

Fjernstyrede gadgets - Hubsan X4 og Logicom Spy-C

Det er en lidt spændende anmel
Læs Mere

0

Synology DS215j NAS

For et stykke tid siden så vi
Læs Mere

0

Creative SoundBlaster Roar SR20

Vi har her på Tweak.dk efterhå
Læs Mere
Seneste nyheder

0

EK Water Blocks med kølehoved til ASUS GTX 980 STRIX

EK Water Blocks er kommet med
Læs Mere

0

HTC kommer med Desire 620 smartphone

HTC har haft stor succes med d
Læs Mere

0

Nyt ASUS Strix 7.1 Gaming Headset

Du kender måske allerede flere
Læs Mere

0

Mushkin med 1TB Reator SSD

Mushkin har annonceret en ny R
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.