Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 13. november 2006, 13:07

Jeg fik lige bogen "Deliver First Class Web Sites: 101 essential checklists" anbefalet af min gamle professor fra webstandards på E-mail og vil da lige benytte lejligheden til at sende anbefalingen videre til jer Tweakere.

Bogen er en samling af såkaldte "best-practice" tips/metoder og tricks, dvs de ting som man kan betegne som værende den bedste måde at udvikle websites osv på. Bogen gennemgår alle faser lige fra, planlægning, design, udvikling og tests til vedligeholdelse af sites på langt sigt, så en ret gennemførlig beskrevet process i kunsten at skabe et website.
Meget af bogens viden samles i de 101 checklister hvor man let kan se om ens projekt nu også følger guidelines.

Iflg bogens hjemmeside er følgende hvad der dækkes:
  • Project planning
  • Usability
  • Design
  • Information architecture
  • Navigation
  • Accessibility
  • Search engine optimization
  • Quality assurance
  • Testing
  • Project handover

Jeg har kigget lidt på det gratis sample man kan downloade af bogen, og det ser faktisk rigtigt fornuftigt ud, og mange af de ting man måske plejer at glemme ser ud til at være dækket.

Bogens side er http://www.sitepoint.com/books/checklists1/ hvor der selvfølgelig er meget mere at læse, samt nævnte preview af bogen.

Jeg har fået lovning på at låne bogen af selvsamme person som anbefalede den så snart hun havde læst den igennem - så kan jeg jo så fortælle om den også er noget værd :)

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "WebT" (13.11.2006, 13:20)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.